| کد مطلب: ۱۰۰۸۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

3 فیلم گزینه اکران نوروز ۱۴۰۰

دبيــر و سخـنــگوي انــجمن سينــمــاداران از تصميم‌گيري اوليه براي اکران 3 فيلم «ديناميت» ساخته مسعود اطيــابي، «چــپ، راست» ساخته حامد مــحمــدي و «درخت گردو» ساخته محمدحسين مهدويان در نوروز 1400 خبر داد. محمدرضا صابري دبير و سخنگوي انجمن سينماداران درباره آخرين وضعيت فعاليت سينماها در کشور گفت: خوشبختانه با برگزاري سي‌ونهمين جشنواره فيلم فجر، همانطور که پيش‌بيني مي‌شد، بخش مردمي با استقبال بسيار خوبي همراه بود. مخاطبان سينما وقتي مي‌ديدند که به بهترين شکل پروتکل‌هاي بهداشتي در سينماها رعايت مي‌شود، استقبال بهتري از فيلم‌ها داشتند. وي بيان کرد: با توجه به اينکه بليت‌هاي مردمي جشنواره فيلم فجر به‌صورت سري فروخته نشده بود و مخاطب بعداز خريد تک‌بليت براي هر فيلمي که علاقه‌مند به آن بود، به سينما مي‌آمد، اگر پروتکل‌هاي بهداشتي رعايت نمي‌شد حتما ديگر تمايلي به حضور در سينماها پيدا نمي‌کرد. دبير انجمن سينماداران تاکيد کرد: خوشبختانه در اين دوره از جشنواره که نسبت به گذشته متفاوت برگزار شد، هرچه قدر جلوتر مي‌رفتيم استقبال مخاطب از فيلم‌ها بيشتر مي‌شد و به ظرفيت 30 درصد سينماها مي‌رسيديم. در اين دوره مخاطب ثابت کرد که هر زماني که فيلم خوب اکران شود، استقبال‌ها از فيلم‌ها بيشتر مي‌شود.

فيلم خوب اکران شود، مردم مي‌آيند

وي ادامه داد: مساله ديگر اين بود که سانس فوق‌العاده سي‌ونهمين جشنواره فيلم فجر ساعت 9 صبح در سينماها برگزار مي‌شد و اين سانس‌ها بازهم مورد استقبال قرار مي‌گرفت. خوشبختانه مردم با آگاهي از اينکه در سينماها به‌خوبي پروتکل‌هاي بهداشتي رعايت مي‌شود از جشنواره استقبال کردند و اين نشان مي‌دهد که اگر فيلم خوبي در سينماها اکران شود، مردم به سينما مي‌آيند. صابري گفت: ما براي حفظ پروتکل‌هاي بهداشتي براي مديران سينمايي و کارکنان سينما کلاس‌هاي آموزشي را برگزار کرديم تا به بهترين نحو در حوزه حفظ پروتکل‌هاي بهداشتي ورود پيدا کنيم. وي بيان کرد: در جلسات متعددي که در سازمان سينمايي داشتيم اميدوار بوديم که بعد از جشنواره مردم باز هم از سينماها استقبال کنند، در واقع چراغ سينما يک بار ديگر توسط جشنواره فيلم فجر روشن شد، براي ادامه اين راه تنها مي‌توانيم با اکران فيلم‌هاي خوب به جلو برويم. سازمان سينمايي به ما پيشنهاد اکران فيلم «لاله» را داد، اين فيلم از ابتداي سال 99 قرار بود اکران شود که به‌دليل شيوع کرونا اکران نشد، البته متاسفانه تا امروز اين فيلم را براي اکران در اختيار سينماها قرار نداده‌اند. سخنگوي انجمن سينماداران توضيح داد: خوشبختانه با آقاي انتظامي رئيس سازمان سينمايي جلسه‌اي داشتيم که براي تشويق صاحبان فيلم‌ها براي اکران آثار خود، قرار شد که بسته حمايتي از فيلم‌ها ارائه شود که اين مساله خود در جلب اعتماد صاحبان فيلم‌ها بسيار تاثيرگذار بود. وي ادامه داد: متاسفانه بعداز جشنواره فيلم فجر، با قاچاق فيلم سينمايي «شناي‌پروانه» به کارگرداني محمد کارت صاحبان اين فيلم تصميم گرفتند که آن را اکران کنند، که البته نمايش اين فيلم با استقبال خوبي همراه بود و در 2 روز اول بيش از 350 ميليون تومان در سينماها فروخته شده است. البته اين را هم بايد بگويم که آخرين سانس سينماها به‌دليل منع تردد ساعت 18 در نظر گرفته شده است که اين مساله خود مي‌تواند در کاهش مخاطب تاثيرگذار باشد. صابري بيان کرد: همچنين به شرکت‌هاي پخش فراخوان داده‌ايم تا فيلم‌هاي نوروزي خود را معرفي کنند، خواهش ما از دوستان تهيه‌کننده اين بود که فيلم‌هاي خود را براي اکران ارائه کنند، در همين راستا روز دوشنبه 27 بهمن‌ماه جلسه‌اي برگزار شد و به يک جمع‌بندي براي اکران نورزي رسيديم. طي توافقي که بين سينماداران و پخش‌کنندگان حاصل شد، سينماها از فيلم‌هاي موردنظر حمايت مي‌کنند تا فروش خوبي داشته باشد.

گزينه‌هاي اکران نوروزي

وي توضيح داد: در اين جلسه تصميم گرفته شد تا 5 فيلم براي اکران نوروزي انتخاب شوند که سه تا از اين فيلم‌ها شامل «ديناميت» به کارگرداني مسعود اطيابي، «چپ، راست» به کارگرداني حامد محمدي، «درخت گردو» به کارگرداني محمدحسين مهدويان است. سخنگوي سينماداران تاکيد کرد: البته شنبه هفته آينده جلسه نهايي انجمن سينماداران و پخش‌کنندگان برگزار شود تا در اين زمينه به جمع‌بندي نهايي دست پيدا کنيم و در صورت توافق اين فيلم‌ها از هفته آينده به عنوان فيلم‌هاي نوروز 1400 روي پرده سينماها بروند. صابري در پايان گفت: قرار است جلسه‌اي با آقاي انتظامي داشته باشيم تا براي حمايت بيشتر از فيلم‌ها بسته حمايتي از فيلم‌ها براي فيلم‌هاي اکران نوروزي نيز در نظر گرفته شود، چرا که بسته حمايتي موردنظر تا پايان اسفندماه در نظر گرفته شده بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار