| کد مطلب: ۱۰۰۸۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

ماجراي پيامک جريمه در پمپ بنزين

مدتي است که پيامکي در فضاي مجازي منتشر مي‌شود که حاوي پيام جريمه رانندگان بدون ماسک است اما آنطور سخنگوي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام کرده اين پيامک جعلي بوده و قرار نيست چنين اتفاقي بيفتد. فاطمه کاهي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينکه جريمه رانندگان توسط دوربين‌هاي جايگاه‌هاي سوخت به دليل رعايت نکردن دستورالعمل‌هاي بهداشتي، امکان‌پذير نيست، اظهار کرد: انجام اين کار نياز به زيرساخت‌هايي دارد که هنوز چنين زيرساخت‌هايي فراهم نيست. او با تاکيد بر اينکه اين زيرساخت‌ها شامل دوربين‌هاي ويژه ثبت تخلفات است، گفت: اکنون در جايگاه‌ها فقط دوربين‌هاي امنيتي وجود دارد که براي رصد کردن حوادث و اتفاقاتي که ممکن است در جايگاه‌ها رخ دهد، استفاده مي‌شود که با دوربين‌هاي ثبت تخلف تفاوت دارد. به گفته کاهي، دوربين‌هاي امنيتي جايگاه‌ها به هيچ سامانه آنلايني متصل نيستند و براي اينکه افراد متخلف از رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي جريمه شوند، بايد اين دوربين‌ها با سامانه‌هاي آنلاين نظارتي در ارتباط باشند که اکنون چنين زيرساختي فراهم نيست. او با تاکيد بر اينکه تاکنون هيچ درخواستي براي اتصال اين دوربين‌هاي امنيتي نه از سوي پليس راهور و نه از سوي هيچ يک از سازمان‌هاي نظارتي ديگر به شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي نرسيده است، اظهار کرد: باتوجه به اينکه اين زيرساخت وجود ندارد بحث جريمه نيز منتفي مي‌شود. به گفته کاهي، پس از بررسي پلاک درج شده در پيامکي که در فضاي مجازي منتشر مي‌شود گويا شديم که چنين پلاکي در آن زمان اصلا به جايگاه سوخت وارد نشده و اساس اين پيامک جعلي و غيرقابل استناد است. او با بيان اينکه تا کنون چنين طرحي مبني بر جريمه رانندگاني که پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت نمي‌کنند در جايگاه‌ها مطرح نشده است، گفت: مردم نگران اين مساله نباشند و اگر قرار باشد چنين اتفاقي بيفتد قطعا از قبل اطلاع‌رساني خواهد شد اما در حال حاضر چنين برنامه‌اي در دستور کار نيست و مهم تر از زيرساخت اجراي آن نيز اکنون وجود ندارد.

جزئيات افزايش درآمدهاي مالياتي

سخنگوي بودجه 1400 با بيان جزئيات افزايش 25 هزار ميليارد توماني ماليات در اصلاحيه بودجه 1400، گفت: ماليات ثروت چهار هزار و 900 ميليارد تومان اضافه شد. به گزارش مهر، مژگان خانلو، با اشاره به اينکه در اصلاحيه بودجه سال آتي، 25 هزار ميليارد تومان از طريق افزايش ماليات به منابع بودجه اضافه شده است، گفت: سه هزار و 500 ميليارد تومان از اين منابع مربوط به ماليات اشخاص حقوقي، پنج هزار و 600 ميليارد تومان مربوط به ماليات بر درآمد، چهار هزار و 900 ميليارد تومان مربوط به ماليات بر ثروت و هزار و 90 ميليارد تومان مربوط به ماليات بر ارزش افزوده بوده است. او درباره ارز 4200 توماني گفت: در اصلاحيه تبصره 2 نوشته شده است، به دولت اجازه داده مي‌شود در شش ماهه اول سال 1400 و بر اساس ارزيابي شرايط اقتصادي، اجتماعي و بين المللي کشور نسبت به تغيير تمام يا بخشي از نرخ ارز ترجيحي کالاهاي اساسي به نرخ ETS اقدام کند. بنابراين نمي‌توان به طور قطعي اعلام کرد که ارز 4200 حذف خواهد شد بلکه به شرايط ذکر شده بستگي دارد. سخنگوي بودجه 1400 با بيان اينکه ميزان اوراق بدهي 127 هزار و 500 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: منابع هزينه‌هاي تبصره 4 بودجه از محل منابع بودجه عمومي تأمين شد.

تصويب طرح فروش خودرو در بورس

سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت که با اصلاح طرح ساماندهي صنعت خودرو، خودروهاي توليد شده داخلي در بورس عرضه مي‌شوند. به گزارش ايسنا، حجت‌ا... فيروزي با اشاره به جلسه اخير کميسيون صنايع، افزود: در اين جلسه ماده 4 طرح ساماندهي صنعت خودرو اعاده شده از شوراي نگهبان با حضور نماينده شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفت و اصلاح شد، بر اساس اين اصلاح مقرر شد خودروهاي توليد شده داخلي در بورس عرضه شوند. او افزود: در اين ماده قيمت پايه عرضه خودرو در بورس توسط سازمان حمايت از مصرف‌کننده تعيين شده و سازوکار تحقق اين مهم بايد در بورس مهيا شود.

شرط ارزاني مرغ

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار تهران کاهش قيمت مرغ را منوط به عرضه بيشتر در ميدان بهمن و همکاري وزارت صمت عنوان کرد. به گزارش ايسنا، حشمت‌ا... عسگري در جلسه تنظيم بازار استان تهران با اشاره به توليد مرغ استان تهران، اظهار کرد: هشت درصد مرغ استان تهران، توسط خود استان و 92 درصد ديگر از ساير استان‌هاي ديگر تامين مي‌شود و متاسفانه مرغي که از استان‌هاي ديگر وصول مي‌شود، بالاتر از قيمت مصوب است؛ اگر مرغ وصول‌شده از استان‌هاي ديگر، در استان تهران تحويل گرفته نشود به استان‌هاي ديگر فرستاده و باعث افزايش قيمت مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار