| کد مطلب: ۱۰۴۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

قيمت سکه افزايش يافت

قيمت سکه که در روزهاي گذشته کنترل شده بود ديروز در کانال 22 ميليون توماني قرار گرفت و به نظر مي‌آيد همچنان به افزايش قيمت تمايل داشته باشد. قيمت ربع سکه نيز که با عرضه در بورس کاهش پيدا کرده بود دوباره افزايشي شده است. قيمت سکه امامي ديروز 27 دي 1401 مجددا وارد کانال 22 ميليون توماني شد. قيمت طلا (18عيار) نسبت به نرخ شروع بازار کمي کاهش را تجربه کرده و در لحظه تنظيم اين گزارش قيمت هر گرم طلاي 18 عيار يک ميليون و 973 هزار و 100 تومان است و قيمت سکه امامي بر اساس داده‌هاي شبکه اطلاع‌رساني طلا، سکه و ارز، اکنون 22 ميليون و 45 هزار تومان است و نسبت به قيمت بازگشايي بازار، مسيري افزايشي را طي کرده است؛ قيمت روز گذشته سکه 21 ميليون و 298 هزار تومان ثبت شده است. حباب اين نوع سکه سه ميليون و 94 هزار تومان است. سکه بهار آزادي نيز 20 ميليون و 796 هزار تومان قيمت دارد. حباب اين فلز ارزشمند يک ميليون و 696 هزار تومان برآورد مي‌شود. آخرين نرخ روز گذشته سکه بهار آزادي، 20 ميليون و 207 هزار تومان ثبت شده است و قيمت نيم ‎‌سکه در حال حاضر 12 ميليون و 550 هزار تومان است و نسبت به نرخ روز گذشته 50 هزار تومان افزايش تجربه کرده است. حباب اين سکه سه ميليون و 148 هزار تومان ثبت شده است. قيمت ربع سکه اکنون هشت ميليون و 100 هزار تومان تعيين شده و از روز گذشته به اين سو مسيري افزايشي را طي کرده است. حباب اين نوع سکه نيز سه ميليون و 345 هزار تومان برآورد مي‌شود. قيمت سکه گرمي نيز چهار ميليون و 400 هزار تومان برآورد مي‌شود. حباب اين سکه نيز دو ميليون و 85 هزار تومان است و نسبت به روز گذشته کاهش داشته است. به گزارش تجارت‌نيوز، قيمت ربع سکه که با عرضه در بورس تا کانال هفت ميليون توماني کاهش پيدا کرده از روز گذشته دوباره در مسير افزايشي قرار گرفت و به نظر مي‌آيد حباب آن نيز در حال افزايش است و کارشناسان پيش از هم عنوان کرده بودند افزايش عرضه و نزول قيمت با وجود تورم و ديگر مشکلات اقتصادي نمي‌تواند به‌طور بلندمدت ماندگار باشد.

رانت 200 ميليوني براي مادران داراي فرزند

طرح فروش فوق‌العاده ايران خودرو ديروز به مرحله پاياني خود رسيد و اسامي برندگان قرعه‌کشي هم اعلام شد. طرحي که سهم مادران داراي فرزند از آن، 50 درصد بود. اما کدام مادران مي‌توانند در قرعه کشي ايران خودرو شرکت کنند؟پس از ابلاغ قانون جواني جمعيت، قرار شد مادران داراي دو فرزند و بيشتر بتوانند در طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان شرکت کنند و سهميه جداگانه داشته باشند که بر اساس آخرين اخباري که رسيده، 50 درصد عرضه خودروسازان بايد به مادران داراي فرزند تخصيص داده شود و 30 درصد به مالکان خودروهاي فرسوده و ديگر افراد عادي هم بايد پس از اين از طريق بورس کالا خودرو بخرند اما کدام مادران شامل خريد خودرو از خودروسازان مي‌شوند و سهميه جداگانه دارند؟ بر اساس آنچه تاکنون عنوان شده مادران داراي دو فرزند و بيشتر مي‌توانند از سهميه 50 درصدي خودروسازان استفاده کنند. اما نه همه مادران داراي دو فرزند و بيشتر. بلکه شرط مهم اين است که فرزند دوم خانواده و يا بيشتر، از آبان ماه 1400 به بعد متولد شده باشد تنها در اين صورت است که مادران داراي فرزند مي‌توانند از سهميه 50 درصدي قرعه‌کشي خودرو برخوردار شوند. البته اين سهميه در حالي اعلام شده است که بسياري از مخاطبان تجارت‌نيوز مي‌گويند در سالجاري بارها در طرح‌هاي فروش فوق‌العاده ايران خودرو و سايپا شرکت کرده‌اند اما برنده خودرو نشده‌اند. به گزارش تجارت‌نيوز، برخي معتقدند که چنين مساله‌اي کاملا طبيعي است. چون اختلاف قيمت عجيب خودروهاي عرضه شده در اين طرح‌ها با بازار آزاد چنان زياد است که همه را به دلال خودرو تبديل کرده است. به خصوص که شرکت در اين طرح‌ها محدوديت و ممنوعيت خاصي هم ندارد براي مثال در آخرين طرح فروش فوق‌العاده ايران خودرو که از 18 تا 25 دي ماه برگزار شد، اختلاف قيمت خودروهاي عرضه شده در کارخانه و بازار آزاد به بالاي 200 ميليون تومان مي‌رسيد. با توجه به مهلت سه ماهه انتظار براي دريافت خودرو، برندگان از سود ماهانه 70 ميليون توماني برخوردار مي‌شدند که همين سود بالا سبب شده که براي 20 هزار خودروي عرضه شده در اين طرح ايران خودرو، حدود 11 ميليون نفر شرکت کنند. يعني از هر 18 هزار نفر متقاضي خريد خودرو، تنها يک نفر شانس برنده شدن را دارد.

آمادگي بانک مرکزي براي توسعه مناسبات پولي و بانکي با روسيه

رئيس‌کل بانک مرکزي در ديدار هيات بانکي و اقتصادي روسيه، بر پيگيري اجراي موضوعات سند اقدام مشترک بانک‌هاي مرکزي ايران و روسيه تاکيد کرد. محمدرضا فرزين در ديدار ايگور لويتين - دستيار ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور فدراسيون روسيه - و هيات همراه که صبح ديروز در ساختمان بانک مرکزي در تهران برگزار شد، تقويت بيش از پيش همکاري‌هاي پولي و بانکي ميان ايران و روسيه را مهم ارزيابي کرد و گفت: بانک مرکزي ايران آمادگي دارد مناسبات پولي و بانکي دوجانبه با روسيه و همچنين کشورهاي ديگر دوست و همسايه را در سطحي بالا که موجبات افزايش مبادلات اقتصادي و تجاري را فراهم کند، ارتقا دهد. به گزارش ايرنا، رئيس‌کل بانک مرکزي همچنين با اشاره به ظرفيت‌هاي مختلف همکاري‌هاي ايران و روسيه در حوزه‌هاي پولي و بانکي، اقتصادي، عمراني و تجاري گفت: توسعه مناسبات دو کشور بر پايه اجراي موضوعات سند اقدام مشترک بانک‌هاي مرکزي ايران و روسيه، چشم انداز اقتصادي روشني را براي دو کشور ترسيم مي‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار