| کد مطلب: ۱۰۳۴۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تسلیت «رئیسی» برای درگذشت رئیس امارات
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس ‌جمهور کشورمان در پیامی درگذشت شیخ خلیفه بن زاید، رئیس کشور امارات متحده عربی را به ولیعهد این کشور تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است: جناب آقای شیخ محمد بن زاید، ولیعهد محترم ابوظبی و جانشین فرماندهی نیروهای مسلح دولت امارات متحده عربی السلام علیکم و رحمه ا... و برکاته؛ خبر درگذشت عالیجناب شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات متحده عربی موجب تاسف و تاثر گردید. اینجانب درگذشت آن مرحوم را به جنابعالی، دولت و ملت دوست امارات متحده عربی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و برای شما و خاندان محترم صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

سفر وزیر خارجه آذربایجان به ایران
سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرد که وزیر خارجه آذربایجان به زودی به ایران سفر می‌کند. سفارت کشورمان در باکو اعلام کرد: حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بعد از ظهر دیروز در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه به‌ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور رایزنی و تبادل نظر کردند. در این گفت‌وگو وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

یارانه برابر برای همه مردم
نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نظر مجلس درباره افزایش رقم یارانه به ۴۰۰ هزار تومان چیست آیا این طرح به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک می‌کند یا خیر، گفت: ۱۸میلیارد دلار ارز ترجیحی داریم. یعنی ما از منابع مختلف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تهیه می‌کردیم. بنابراین این موضوع باید حذف می‌شد چون دیگر نمی‌توان به آن مسیر ادامه داد زیرا در آن فساد، رانت و غیره وجود داشت. علی نیکزاد افزود: حالا دولت آمده گفته فعلا در مدت دو ماه کمک معیشتی به مردم می‌دهم و از طرف دیگر هم امروز قیمت‌ها را نسبت به قیمت ارز آزاد کرده است و برنامه‌شان این است که بعد از دو ماه به کالاها، بن کالای الکترونیکی بدهد. این کار درستی است. چون نمی‌شود به نام مردم ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کام تعدادی خاص شود.

جلسه رهپویان باموضوع اقتصادی
جلسه ماهانه شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با موضوع بررسی آخرین وضعیت تحولات اخیر اقتصادی کشور و نیز موضوعات سیاسی از جمله انتخابات اجلاسیه سوم هیات رئیسه مجلس برگزار شد. اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در این جلسه پس از استماع گزارشی از نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ درباره یارانه‌ها بر لزوم کمک به دولت برای بهتر عمل کردن در طرح مهم اقتصادی اصلاح یارانه‌ها از طریق ارائه نظرات کارشناسی، حمایت‌های رسانه‌ای و نیز تبیین موضوع در افکار عمومی به منظور جلب حمایت‌های بیشتر مردمی تاکید کردند. همچنین عملکرد دو ساله مجلس شورای اسلامی مورد نقد و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که ضمن ارائه گزارش عملکرد مجلس از سوی اعضای نماینده مجلس جمعیت، بر ضرورت تقویت نقاط مثبت به ویژه در حوزه اقتصادی و مطالبات معیشتی مردم تاکید شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار