| کد مطلب: ۱۰۵۰۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد

چرا به همسر مديرعامل همراه‌اول جايزه «زنان تاثيرگذار» تعلق گرفت؟

در اختتاميه کنگره بين‌المللي زنان تاثيرگذار، از هفت نفر از زنان برجسته از کشورهاي مختلف جهان با اهداي جايزه قدرداني شد. سوده غفوري‌فرد از تقديرشدگان در کنگره بانوان تاثيرگذار جهان بود؛ همسر مديرعامل همراه‌اول با مدرک دکتراي ژنتيک پزشکي و مدير گروه ژنتيک دانشگاه شهيد بهشتي. در واقع پرکارترين محققين ايراني از نظر تعداد مقاله و مستند علمي در سال 2022 بر اساس دادگان اسکپوس به شرح ذيل اعلام شدند:

1- امير حسين صاحبکار از علوم پزشکي مشهد، با همکاري در نشر 248 مقاله

2- باقر لاريجاني از علوم پزشکي تهران با 179 مقاله

3- نيما رضائي از علوم پزشکي تهران با 182 مقاله

4- سوده غفوري‌فرد از علوم پزشکي شهيد بهشتي با 135 مقاله

5- فريدون عزيزي از علوم پزشکي شهيد بهشتي با 122 مقاله

اين پنج محقق البته، پرکارترين محققين ايراني در پنج سال 2018 تا 2022 هم هستند. در اين پنج سال، در کمتر از هر 3/4 روز، در نشر يک مقاله همکاري داشته‌اند.

بنابراين آمار تفکيکي براي هر محقق به اين شکل است:

امير حسين صاحبکار، در اين پنج سال، به‌طور متوسط، هر 1/54 روز، در نشر يک مقاله يا مستند علمي همکاري داشته است. اين براي نيما رضايي و باقر لاريجاني هم کمتر از سه روز بوده است. (به ترتيب 2/67 و 2/89 روز)؛ سوده غفوري‌فرد و فريدون عزيزي هم به ترتيب و به‌طور متوسط هر 3/08 و 3/32 روز، در نشر يک مقاله همکاري داشته‌اند. به بياني ديگر، امير حسين صاحبکار، در اين پنج سال، روزانه در نشر 0/65 مقاله همکاري داشته است و اين مثلا براي فريدون عزيزي، روزانه 0/3 مقاله بوده است. اولين کنگره بين‌المللي بانوان تاثيرگذار عصر جمعه 30 دي‌ ماه 1401 با حضور انسيه خزعلي معاون امور زنان رئيس‌جمهور و همسران رؤساي دولت‌هاي کشورهاي مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد که البته با انتقادات و البته ابهاماتي همراه بود. بنابر آنچه خبرگزاري دولت (ايرنا) عنوان کرد، همسر رئيس‌جمهور اسبق گينه، همسر رئيس‌جمهور اسبق نيجر، فرستاده ويژه بانوي اول جمهوري فدرال نيجريه، بانوي اول سابق سريلانکا و همسر رئيس حزب حاکم، فرستاده ويژه رئيس‌جمهور سوريه، رئيس شوراي مرکزي اتحاديه زنان ترکمنستان و همسران روساي جمهور و نخست‌وزير بورکينافاسو و قرقيزستان از جمله مهمانان اين کنگره بوده‌اند. اما باز هم اين ابهام وجود دارد که اين زنان که خود به دليل وابستگي به مردان جزو مدعوين بوده‌اند، تاکنون چه فعاليت‌هايي داشته‌اند؟ زناني که معمولا از طبقات بالاي جامعه برخاسته‌اند، چه درکي از وضعيت زنان در نقاط محروم و مصائبي که با آن‌ها دست و پنجه نرم مي‌کنند، دارند؟ اساسا براي حقوق زنان چه گام تاثيرگذاري برداشته‌اند؟

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار