| کد مطلب: ۱۰۵۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

مردم جرات نمي‌کنند با خودرو از مناطقي که روشنايي ندارد عبور کنند

عضو شوراي شهر تهران در واکنش به تاريکي معابر پايتخت مي‌گويد: «برخي از مردم جرات نمي‌کنند با خودرو از مناطقي که روشنايي ندارد عبور کنند، اين مساله به‌نوعي زندگي شبانه مردم را مختل مي‌کند.» به گفته ناصر اماني: «براي صرفه جويي در مصرف انرژي روشنايي برخي معابر را به نوبت خاموش مي‌کنند...» او با تاييد خاموشي‌هاي معابر عمومي در شب‌هاي تهران مي‌گويد: «با اين مساله مواجه شده‌ايم و تماس‌هايي از طرف مردم دراين‌باره داشته‌ايم، اما خاموشي روشنايي معابر مربوط به شرکت برق است، اين قبيل اقدامات در راستاي مشکلاتي است که درخصوص تامين انرژي پيش‌ آمده و سبب شده برخي از معابر را به نوبت خاموش کنند و براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي اين کار را انجام مي‌دهند.»به گزارش خبرآنلاين، نتايج عدم مديريت توليد و مصرف انرژي سبب شده سهم شب‌هاي شهر تاريکي شود، اين درحالي‌ست که تداوم تاريکي‌ها، آن‌هم در وضعيت نا‌بسامان اقتصادي علاوه بر خودِ تاريکي، آسيب‌هاي اجتماعي به‌همراه خواهد داشت. اماني در اين‌باره توضيح مي‌دهد: «اين مساله سبب شده برخي نقاطِ بي‌دفاع شهري روشنايي نداشته باشند و چراغ‌هاي برخي بوستان‌ها و معابر خاموش شوند، مشکلاتي که اين وضعيت مي‌تواند ايجاد کند افزايش ناامني، سرقت و خفت‌گيري‌هاست، همچنين مي‌تواند سبب افزايش تصادفات در معابر شهري شود، حتي برخي از مردم جرات نمي‌کنند با خودرو از مناطقي که روشنايي ندارد عبور کنند، اين مساله به‌نوعي زندگي شبانه مردم را مختل مي‌کند، ما حتما از طريق شوراي شهر اين مورد را تذکر مي‌دهيم و پيگيري مي‌کنيم.»

اولين واگن‌هاي قرارداد با چين وارد کشور مي‌شود

مسعود درستي، مديرعامل شرکت بهره‌برداري متروي تهران در گفت‌وگو با ايلنا درباره آخرين برنامه‌هاي اين شرکت براي واردات و خريد واگن مترو از خارج از کشور گفت: مهم‌ترين برنامه شرکت مترو براي واردات واگن همان قرارداد تامين 630 واگن از چين است که از سال‌هاي گذشته، مطرح بوده و اخيرا دولت متعهد شده است که مبلغ پيش‌پرداخت اين قرارداد را تامين کند. او افزود: هنوز مبلغ پيش‌پرداخت قرارداد تهيه 630 واگن از چين از طرف دولت تامين نشده است، اما از زماني که بتوانيم اين مبلغ را به طرف چيني بپردازيم، بين 15 تا 18 ماه طول مي‌کشد تا اولين واگن‌هاي مربوط به اين قرارداد وارد کشور شود و تا پنج سال بعد از آن نيز واردات اين واگن‌ها ادامه خواهد داشت.

مديرعامل شرکت شير پگاه لرستان ساعتي پس از توديع به قتل رسيد

فرمانده انتظامي خرم‌‌آباد از به قتل رسيدن مديرعامل شير پگاه لرستان ساعتي پس از توديع وي خبر داد و گفت: عوامل انتظامي و کارآگاهان پليس آگاهي در محل حاضر و تحقيقات در خصوص چگونگي وقوع قتل ادامه دارد. به گزارش فارس، سرهنگ نبي‌اله قاسمي در خصوص وقوع يک فقره قتل در خرم‌آباد توضيح داد: عصر پريروز ساعت 17 و 25 دقيقه برابر اعلام مرکز 110 مبني بر وقوع يک فقره قتل عوامل انتظامي بلافاصله در محل قتل حاضر شدند. او افزود: قتل حد فاصل جاده چگني به خرم‌آباد‌ خارج از شهر اتفاق افتاده است. فرمانده انتظامي خرم‌‌آباد گفت: پس از حضور عوامل انتظامي مشخص شد که جسد متعلق به حشمت‌اله بهرامي، مديرعامل شير پگاه لرستان است که همان‌روز مراسم توديع وي انجام شده بود. قاسمي با بيان اينکه وي با سلاح گرم به قتل رسيده است، عنوان کرد: عوامل انتظامي و کارآگاهان پليس آگاهي در محل حاضر و تحقيقات در خصوص چگونگي وقوع قتل ادامه دارد.

بارش برف و باران در بيشتر نقاط کشور

رئيس مرکز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در بيشتر نقاط کشور، تشديد اين بارندگي در روزهاي آتي همچنين تداوم آلودگي هوا در شهرهاي صنعتي و مناطق پرتردد شهري خبر داد. صادق ضياييان درباره شرايط جوي کشور اظهار کرد: بر اساس تحليل آخرين نقشه‌هاي پيشيابي هواشناسي روز (4بهمن) براي استان‌هاي فارس، بوشهر، کهگيلويه وبويراحمد، خليج فارس و ارتفاعات و دامنه‌هاي زاگرس مرکزي در استان‌هاي لرستان و خوزستان و چهارشنبه (5بهمن) ضمن تشديد بارش در مناطق ذکر شده براي غرب استان‌هاي کرمان و هرمزگان بارش باران و برف و در مناطق مستعد رعدوبرق و گاهي وزش باد پيش‌بيني مي‌شود. او افزود: طي اين دو روز در برخي نواحي گيلان و مازندران و ارتفاعات البرز نيز ابرناکي و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار