| کد مطلب: ۱۰۵۰۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد

از خلق 83 اثر هنري تا افتتاح نگارستان روح‏‌ا...

«بر آستان آفتاب» تجربه‏‌اي که راهي جديد باز کرد

از خلق 83 اثر هنري تا افتتاح نگارستان روح‏‌ا...

هفته فرهنگي «بر آستان آفتاب» تجربه‏‌اي نو در برگزاري يک رويداد چند روزه در شهر «خمين» بود. شهر خمين هم از آن جهت که زادگاه رهبر کبير انقلاب اسلامي است براي مردم و دولتمردان جمهوري اسلامي اهميت داشته و هم از آن روي که يکي از پر شهيدترين شهرهاي کشورمان از نظر تعداد شهيد است. با اين اوصاف رويداد «بر آستان آفتاب» به‌عنوان يک رويداد چندوجهي تاثير زيادي در اين شهر داشت. هفته فرهنگي «بر آستان آفتاب» جمعه 23 ديماه با حضور مديران موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) و مسئولان استان مرکزي و جمعي از هنرمندان، جمعيت هلال‌احمر و خانواده معظم شهداي خمين افتتاح شد. «آيت‌ا... قربانعلي دري نجف آبادي»، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي و امام جمعه اراک، حجت‏‌الاسلام والمسلمين علي کمساري، رئيس موسسه تنظيم ونشر آثار امام خميني(ره)، دکتر فاطمه طباطبايي، همسر مرحوم حجت‏‌الاسلام والمسلمين سيداحمد خميني و فرزاد مخلص الائمه، استاندار استان مرکزي، سخنراني کردند. در اين مراسم که با ولادت حضرت زهرا(س) هم تقارن داشت، پيام ويدئويي حضرت آيت‏‌ا... جوادي آملي در عظمت شخصيت حضرت فاطمه(س) پخش شد، به تعدادي از خانواده‏‌هاي شهدا نگاره‏‌اي از چهره امام خميني(ره) اهدا شد و جمعي از خانواده‏‌هاي شهداي خمين هم به دکتر فاطمه طباطبايي لوح تقدير اهدا کردند. پس از افتتاحيه، جنب و جوش در بيت تاريخي امام مضاعف شد و گروه‏‌هاي جهادي اعم از پزشکان يا برگزارکنندگان کارگاه‏‌هاي هنري و يا نشست‏‌هاي عمومي فعاليت خود را آغاز کردند. اين در حالي بود که خمين از روزهاي قبل به‌دليل بارش برف سفيدپوش بود و اتفاقا يکي از مسائلي که فعاليت‏‌هاي هفته فرهنگي در روزهاي اول را کمي دشوارتر کرده بود، هواي سرد و برفي بود. در هفته فرهنگي خمين «نگارستان روح‏‌ا...» هم افتتاح شد. اين نگارستان به وسعت 800 متر مربع است و در آن 196 اثر فاخر هنري، 74 سند تاريخي مرتبط با امام و شهر خمين، 63 عکس که 4 قطعه از آنها براي اولين بار منتشر شده بود نيز افتتاح شد. همچنين از سوي موسسه 10 قطعه از لوازم شخصي امام (نظير قرآن، عصا، قبا، تسبيح، عطر و...) براي اولين بار از محل زندگي امام در جماران خارج شد تا به امانت در هفته فرهنگي خمين براي عموم قابل بازديد باشد.

رونمايي از فرزند صبح

در دومين روز اين رويداد فيلم فرزند صبح که توسط کارگردانش، بهروز افخمي باز تدوين شده است براي اولين‌بار رونمايي و اکران شد. اين فيلم متعلق به دوران کودکي حضرت امام(ره) است و بهروز افخمي که در مراسم رونمايي حاضر بود درباره حساسيت‏‌ها نسبت به ساخت فيلم درباره امام(ره) سخن گفت و اينکه با توجه به اين حساسيت‏‌ها از ساخت فيلمي از امام(ره) مربوط به اوايل مرجعيت ايشان منصرف شده است.

خلق 83 اثر هنري

کارگاه نقاشي و طراحي با حضور 5 نفر از اساتيد برجسته هنري و با مشارکت 76 هنرجوي استاني برگزار شد که حاصل اين فعاليت‏‌ها خلق بيش از 83 اثر هنري بود و به تعدادي از اين هنرجويان گواهي دوره اهدا شد.

اختتاميه

اختتاميه مراسم هم در هشتمين روز با حضور مديران موسسه تنظيم ونشر آثار امام(ره)، استاندار و مسئولان استان مرکزي و شهرستان خمين و نيز عوامل برگزاري اين رويداد فرهنگي برگزار شد. در اين مراسم همچنين ابراز ارادت يادگار امام حجت‏‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني به مردم شريف خمين و پيام وي به اختتاميه اين هفته فرهنگي قرائت شد که در اين متن آمده است: لازم است از دوستان که با همت ستودني اقدام به برگزاري هفته فرهنگي خمين کردند، تشکر کنم همت مديريت موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) و مسئولان محترم استان مرکزي به‌خصوص برادر عزيز جناب آيت‏‌ا... دري نجف‌آبادي امام جمعه محترم اراک و استاندار محترم استان مرکزي و همچنين آقايان حجت‏‌الاسلام رضوي، عارف‌نيا و اصغريان و فرماندار محترم خمين و ديگر دوستان معاونت فرهنگي موسسه و همه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان در اين جشنواره بسيار ستودني و قابل تکريم است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار