| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

کريمي قدوسي رکورددار دريافت «تکذيبيه»

جبهه پايداري آرام و قرار ندارد

کريمي قدوسيرکورددار دريافت «تکذيبيه»

آنها که خدمت سربازي را گذرانده‏‌اند، مي‏‌دانند، طبل بزرگ در گروه موزيک ارتش‏‌هاي جهان، نقش هماهنگ‌کننده براي رژه نظامي برعهده دارد. زماني‌که طبل نواخته مي‏‌شود، به اصطلاح «دامب بزرگ» زيرپاي چپ، محکم نواخته مي‏‌شود. «خبرآنلاين» نوشت: «دامب بزرگ حالا حکايت ادعاهاي جواد کريمي قدوسي است که هر زمان مصاحبه‏‌اي جنجالي را تدارک مي‏‌بيند، ادعاهايش رسانه‏‌هاي داخلي را در وضعيت دفاع يا حمله قرار داده و از اين طريق به‌ويژه عده‏‌اي را در موافقت و مخالفت با صحبت‌هايش ، به‌ويژه در شبکه‏‌هاي اجتماعي، به صف مي‏‌کند، و آتشبار حمايت و دفاع را عليه يکديگر به کار مي‏‌گيرند. او که براي انتخاب شدن سيدابراهيم رئيسي در انتخابات1400 سنگ تمام گذاشت، با گذشت يکسال از عمر دولت رئيسي منتقد دولت او شد. تا آنجا که روزه سکوت شکست و انتقادات به تيم اقتصادي او را علني کرد.»

بازداشت وزير روحاني

اگرچه انتقادات او به مرور تبديل به همراهي شد و نتوانست آنگونه که در دولت روحاني آزادانه مي‏‌توانست بر طبل انتقاد بکوبد، در دولت رئيسي با همان ضرب بکوبد. تا اينکه در روزهاي گذشته مجددا مصاحبه‌هايش، او را به صدر اخبار بازگرداند. داستان، همان روال قبلي بود؛ ادعايي درباره بازداشت وزراي دولت روحاني مطرح کرد و براي مدتي به صدر اخبار بازگشت. اين در حالي است که رئيس دفتر روحاني در دولت دوازدهم با تکذيب اين ادعا، گفته «اگر يکي از اعضاي دولت و وزرا در زندان بودند قطعا من در جريان قرار مي‏‌گرفتم اما هيچ‏‌کس در زندان نيست.» البته ادعاهاي کريمي قدوسي پايان نداشت و هربار با فانتزي‏‌ها جالبي به مخاطب ارائه مي‏‌شد. او در ادعايي ديگر درباره معاون زنان دولت دوازدهم گفته بود:«خانم مولاوردي، معاون روحاني طرحي داشت و مي‏‌خواست فاحشه‏‌ها را بيمه کند.» ‏قدوسي در همان مصاحبه به نقل از سرلشکر فيروزآبادي گفته بود: «ايشان در سال 88 در کميسيون امنيت ملي مجلس گفت خاتمي در فتنه 88 با فرمانده ناتو ديدار داشت و از آنها خواستند کار ما در داخل که جلو رفت شما وارد شويد.»

ادعاهاي بزرگ

مرور ادعاهاي کريمي قدوسي نشان مي‏‌دهد اين نماينده مجلس دست‌کم تا سال1400، 18 ادعاي بزرگ در مصاحبه‏‌هاي جنجالي خود بيان کرده که هر کدام از آنها با تکذيبيه‏‌اي مواجه شده است. ادعاهاي کريمي قدوسي شامل اطلاعات سپاه هم شده و او وقتي مدعي «نشان دادن شنود تلفني مکالمه يکي از مقامات عالي کشور با مامور MI6 (سرويس امنيتي و اطلاعاتي انگلستان) به وي» شده بود، گفته‌هايش از سوي سردار رمضان شريف، مسئول روابط عمومي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تکذيب شد. در زير جنجالي‏‌ترين ادعاهاي کريمي قدوسي به همراه تکذيبيه‏‌هاي آنکه در رسانه‏‌ها بازتاب داشته، مرور شده است. 1- تکذيب ادعا درباره دستگيري جاسوس در تيم مذاکره‏‌کننده از سوي وزارت امورخارجه. 2- تکذيب ادعا مبني بر «اعلام برائت انصاري از فتنه» از سوي محمدرضا خباز. 3- تکذيب ادعاي «سخنان هاشمي‏‌رفسنجاني عليه دولت» به نقل از قدرت‏‌ا... عليخاني. 4- تکذيب ادعا درباره تقليد صداي حسين فريدون و فريب معاون زنان و خانواده رئيس‏‌جمهور از سوي روابط‏‌عمومي معاونت زنان و خانواده. 5- تکذيب ادعا درباره جعلي‏‌بودن طرح سه‏‌فوريتي توقف مذاکرات هسته‏‌اي از سوي نمايندگان مجلس. 6- تکذيب ادعا درباره رأي ديوان محاسبات در انفصال از خدمت وزير اقتصاد و سخنگوي دولت از سوي دادستان ديوان محاسبات. 7- تکذيب ادعا درباره توافقات هفت‏‌گانه ايران و آمريکا از سوي وزارت‌خارجه در اسفند 95 که در آن وزارت خارجه ادعاي او را بي‏‌اساس، مضحک و نمونه ديگري از افتراهاي کذب هميشگي شخص ايشان خواند. 8- تکذيب‏‌ ادعا درباره نامه‏‌نگاري جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، با وزير امور خارجه آمريکا از سوي روابط‏‌عمومي وزارت خارجه در اسفند 95 که جواد ظريف در پاسخ به اين اظهارات گفت: «صددرصد دروغ» است. 9- تکذيب ادعا درباره احترام کاوه مدني به ملکه انگليس هنگام گرفتن دکترا و اينکه بايد براي گرفتن دکترا در انگليس به ملکه اداي احترام مي‏‌کرد؛ درحالي‏‌که مدني از آمريکا دکترا گرفته است 10- تکذيب ادعا درباره شرکت نفت در دوره زنگنه که با حضور زنگنه در مجلس به ادعاهاي او پاسخ داده شد. 11- تکذيب ادعا درباره نقل‏‌قولي از ظريف در توئيتر.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار