| کد مطلب: ۱۰۴۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتــــاه

حقوق سال آينده کارگران چقدر افزايش مي‌يابد؟

نماينده کارگران در شوراي عالي کار در مورد دومين جلسه تعيين حداقل مزد کارگري براي سال آينده گفت: مهم‌ترين مصوبه‌اي که ما داشتيم، تصميم بر شروع به کار کارگروه مزد بود که در روزهاي آينده کار خود را آغاز خواهد کرد. نماينده کانون انجمن‌هاي صنفي کارگري کشور در شوراي عالي کار درباره جلسه اين شورا گفت: مهم‌ترين مصوبه‌اي که ما امروز داشتيم، تصميم بر شروع به کار کارگروه مزد بود که در روزهاي آينده کار خود را آغاز خواهد کرد و دراين خصوص هادي ابوي ادامه داد: در جلسه قبل اعلام شد که کميسيون تعيين حداقل حقوق مشخص شود که در جلسه ديروز قرار شد همچون سال‌هاي گذشته کارگروه مزد فعال شود. ابوي در مورد کارگروه مزد هم گفت: کارگروه مزد زيرمجموعه خود شوراي عالي کار فعاليت مي‌کند و نمايندگان کارگري و کارفرمايي و دولت در آن هستند و با بررسي قيمتي و منطقه‌اي، حداقل مزد کارگري را مشخص مي‌کنند. البته منظور از منطقه‌اي، بحث مزد منطقه‌اي نيست، بلکه اقلام مصرفي کارگران در نقاط مختلف بررسي مي‌شود و در نهايت در شوراي عالي کار مطرح و آنجا درباره حداقل مزد کارگري براي سال آينده تصميم‌گيري مي‌شود. نماينده کارگران در شوراي عالي کار در مورد اينکه احتمال دارد چند درصد حقوق کارگران افزايش يابد، گفت: در اين جلسه هم هيچ صحبتي از عدد و رقم نشد و درواقع ما خيلي به درصدها قائل نيستيم بلکه مي‌خواهيم معيشت کارگران تامين شود. چون الان اگر بگوييم که مزد کارگر را فقط طوري افزايش دهيد که معيشتش را تامين کند بايد 100 تا 200 درصد حقوق او افزايش يابد. بنابراين، ما بعد از بررسي‌هاي کارگروه مزد مي‌گوييم هزينه خانوار کارگري فلان عدد است و بايد آن را به ميزان حقوق دريافتي‌اش نزديک کرد. ابوي با تاکيد بر اينکه تمام تلاش ما در شوراي عالي کار اين است که معيشت کارگران تامين بشود و هزينه‌هاي خانوار کارگري پوشش داده شود، افزود: امسال، دولت هم همراه به نظر مي‌رسد و احتمال مي‌دهيم دولت اهتمام دارد که کمک کند. به گزارش همشهري آنلاين، طبق لايحه بودجه 1402 ميانگين حقوق کارمندان دولت در سال آينده 20 درصد افزايش مي‌يابد. نماينده شوراي عالي کار با تاکيد بر اينکه هيچ ارتباط و تناسبي بين حقوق کارگران و کارمندان نيست، گفت: اينکه گفته شود ملاک تعيين حقوق کارگران، حقوق کارمندان است، همه‌اش شايعه است و ما از فحواي صحبت دوستان دولتي و شخص وزير چنين مسائلي را برداشت نکرده‌ايم که بخواهند تصميمات مربوط به حقوق کارمندان خود را به کارگران تعميم بدهند. بنابراين، به نظر مي‌رسد امسال هم دولت در تلاش است که به گروه کارگري و کارفرمايي کمک کند. ابوي در مورد جلسه بعدي تعيين مزد هم گفت: امسال قرار شد جلسات ما اواخر هر ماه برگزار شود که به‌خاطر تعطيلي جمعه، استثنائا به ديروز و اول ماه رسيد. جلسه بعدي طبيعتا اول ماه بعد است اما چون به آخر سال نزديک مي‌شويم احتمال دارد جلسات فوق‌العاده هم برگزار کنيم.

سکه ۲۵ میلیون تومانی شد!

روز گذشته بازار طلا و سکه با رشد قيمت‌ها روبه‌روست و سکه امامي که در آخرين روز هفته گذشته مرز 24 ميليون تومان را رد کرده بود، امروز پيشروي کرد و به کانال 25 ميليون توماني وارد شده است. ديروز بازار طلا و سکه با رشد قيمت‌ها روبه‌روست و سکه امامي که در آخرين روز هفته گذشته مرز 24 ميليون تومان را رد کرده بود، امروز پيشروي کرد و به کانال 25 ميليون توماني وارد شده است. به گزارش برنا، امروز طلاي 18 عيار هم روندي صعودي را طي مي‌کند و طي سه روز معاملاتي گذشته که در کانال دو ميليون توماني قرار گرفته بود و همچنان روند صعودي آن ادامه دارد. به اين ترتيب قيمت طلا در لحظه تنظيم اين گزارش به دو ميليون و 80 هزار تومان رسيده است.

تکانه‌های جدید در بازار خودرو

بررسي نوسانات قيمتي در بازار خودرو حاکي از افزايش دوباره قيمت‌ها در اين بازار در نخستين روز بهمن ماه است که بررسي نوسانات قيمتي در بازار خودرو از جهش دوباره قيمت‌ها در نخستين روز ‌بهمن ماه حکايت دارد، به طوري که در بين خودروهاي پرايد موجود در بازار مدل 151 سال 1401 ان در 24 ساعت گذشته 4 ميليون تومان گران شده‌است و 249 ميليون تومان قيمت خورده ‌است. به گزارش خبرآنلاين، در بين خودروهاي پژو نيز اين افزايش قيمت‌ها رخ داده ‌است، به طوري که پژو 2008 مدل 1398 از يک ميليارد و 950 ميليون تومان در روز گذشته امروز به يک ميليارد و 960 ميليون تومان رسيده ‌است و مدل 1399 آن نيز از 2 ميليارد و 80 ميليون تومان ديروز به 2 ميليارد و 100 ميليون تومان رسيده ‌است و 206 تيپ 2 مدل 1401 نيز از 460 ميليون تومان در روز گذشته ديروز به 465 ميليون تومان رسيده ‌است. خودروهاي تيبا نيز در اين مدت گران شدند، تيبا 2 مدل 1401 از 300 ميليون تومان در روز گذشته به 305 ميليون تومان رسيده‌است و تيبا صندوقدار مدل 1399 نيز از 275 ميليون تومان در روز گذشته به 285 ميليون تومان رسيده ‌است.

سقف فروش ارز در صرافی‌ها اعلام شد

امکان فروش ارز به مردم تا سقف 5000 يورو يا معادل آن به ساير ارزها براي صرافي‌ها داراي مجوز معتبر از بانک مرکزي، از محل منابع خريداري شده مجاز شد. به گزارش همشهري آنلاين، طبق اعلام بانک مرکزي از روز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه 1401 صرافي‌ها مي‌توانند نسبت به خريد ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقيقي و حقوقي تحت سرفصل «تامين نيازهاي ضروري» اقدام کنند. صرافي‌ها همچنين مجازند نسبت به فروش منابع تامين شده از اين محل به اشخاص حقيقي ايراني (بالاي 18 سال) و حقوقي مقيم به صورت يک بار در سال براي هر مشتري و پس از احراز هويت وي تا سقف 5000 يورو يا معادل آن به ساير ارزها در سرفصل تامين نيازهاي ضروري اقدام کنند. به گزارش ايسنا، دستورالعمل‌هاي اجرايي اين سياست که در راستاي مديريت بازار ارز و به منظور پاسخگويي به نيازهاي مردم است، به زودي منتشر ‌مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار