| کد مطلب: ۱۰۴۹۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

آزادي با اباحي‌گري متفاوت است

نماينده مردم تهران بيان کرد: آزادي را با اباحي‌گري و بي‌اعتنايي به احکام شرعي نبايد اشتباه کرد. سيدمصطفي آقاميرسليم در توئيتي نوشت: بعضي‌ها مدعي‌اند خدا را دوست دارند؛ اين کافي نيست، بايد دستورهاي ‎ پيامبر(ص) يعني احکام شرع را پيروي کنند تا خدا هم آنها را ‎ دوست داشته باشد. قومي که خدا آنها را دوست داشته باشد، خوار و ذليل نمي‌شود حتي اگر همه ستمکاران و بدخواهان عليه آنها جمع شوند و آنها را تحريم کنند. آزادي را با اباحي‌گري و بي‌اعتنايي به احکام شرعي نبايد اشتباه کرد.

جنگ غرب عليه ايرانمحکوم به شکست است

سخنگوي وزارت خارجه گفت: جنگ جاري ترکيبي و شناختي غرب عليه ايران، استمرار جنگ نظامي، اقتصادي، سياسي و رواني آنها عليه ايران است و همچون گذشته محکوم به شکست است. ناصر کنعاني در رشته توييتي نوشت: تظاهرات، اعتراض، درگيري و خشونت در پاريس، لندن و تل‌آويو! اما رسانه‌هاي آنها از اعتراضات در ايران سخن مي‌گويند که به رغم همه تلاش‌هاي غرب براي ايجاد، تشديد و دوام آن، بيشتر از يک ماه پيش به خاموشي رفته است. جنگ جاري ترکيبي و شناختي غرب عليه ايران، استمرار جنگ نظامي، اقتصادي، سياسي و رواني آنها عليه ايران است و همچون گذشته محکوم به شکست است.

بيانيه نمايندگان در محکوميت مصوبه پارلمان اروپا

نمايندگان مجلس با امضاي بيانيه‌اي مصوبه اخير پارلمان اروپا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را محکوم کردند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «معرفي سپاه پاسداران به عنوان يک رکن حاکميتي و دفاعي ملت و دولت ايران تحت اتهام تروريسم، ضمن آنکه نقض مقررات بين‌المللي از جمله قاعده منع مداخله در امور داخلي ديگر کشورها و احترام به حاکميت دولت‌هاست، رويه‌اي تنش‌زا و خطرناک است که حتما با واکنش قاطع مجلس شوراي اسلامي مواجه خواهد شد که عواقب منفي با نهادهاي وابسته به سازمان‌هاي نظامي اتحاديه و کشورهاي اروپايي را در پي خواهد داشت. مجلس در اين زمينه تدابير تقنيني دقيقي را طراحي کرده و آن را به جريان انداخته است. نقض قواعد حقوق بين‌الملل در قطعنامه پارلمان اروپا، بار ديگر تاثيرپذيري اين نهاد از جريان‌هاي ضد ايراني و استانداردهاي دوگانه آنها در اجراي موازين حقوق بين‌الملل را نشان مي‌دهد و تنفر ملت ايران را نسبت به مدعيان دروغين اخلاق و ديپلماسي به نمايش گذاشت و در صورتي که مفاد آن مورد ابرام شوراي اروپا و يا اجرا توسط کشورهاي اروپايي قرار گيرد، عواقب منفي آن متوجه بانيان اين اقدام جاهلانه خواهد بود.»

کيفرخواست براي مدير و 4کارمند بانک دي

دادستان تهران گفت: کيفرخواست مدير و چهار کارمند بانک دي شعبه حافظ به اتهام اهمال و قصور در انجام وظيفه صادر شد. علي صالحي در اين باره بيان کرد: گيرنده متخلف تسهيلات ارزي در سال 94 يک شرکت تجاري با موضوع فعاليت‌هاي بازرگاني تأسيس و با سوءاستفاده از اوراق هويتي يک خانم و جعل امضا، وي را به عنوان رئيس هيات‌مديره شرکت انتخاب مي‌کند. وي افزود: متهم اصلي پرونده که گيرنده تسهيلات است با توجه به عدم نظارت ارکان بانک‌هاي سرمايه و دي، در شهريور 95 تعداد 19 فقره حواله ارزي و مهرماه همان سال، 30 فقره حواله ارزي جهت واردات کالا دريافت مي‌کند و حواله ارزي به حساب‌هاي خارجي تعيين شده، واريز مي‌شود. دادستان تهران اظهار کرد: متهم ارزي، اين مبالغ را براي واردات کالاهاي الکترونيکي اينورتر، الکتروموتور و قطعات رايانه دريافت کرده ولي متأسفانه جواز سبز گمرکي و اسناد حمل کالا را به بانک تحويل نداده بود. وي با اشاره به تخلف کارکنان بانک دي در اين پرونده، گفت: بر خلاف آيين‌نامه اعتبارسنجي براي شرکت‌هاي با مسئوليت محدود، بايد وثايق نوع اول مانند ملک شهري ارائه مي‌شد اما کارکنان متخلف بانک در اين پرونده، وثيقه نوع سوم را از متهم دريافت کردند که همين امر شرايط تخلف را براي اين فرد ميسر کرده بود.

به بي‌سوادي اين نسل دانش‌آموزان دامن نزنيد

احمد نادري نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس يازدهم و عضو هيات رئيسه مجلس در توئيتي نوشت: ‌آقايان تصميم گير اجرايي؛ تعطيلي مدارس راه حل درمان آلودگي هوا نيست. اين نسل دانش‌آموزان به‌خاطر کرونا و توهم دولت قبل در غيرحضوري کردن آموزش مدارس (که الفباي آن را هم بلد نبود) قبلا بي‌سواد بار آمده است؛ شما به بي‌سوادي اين نسل دامن نزنيد. مدارس بايد آخرين جايي باشد که تعطيل مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار