| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

واکنش‌ها به فاجعه مشهد!

آرمان ملي: در دو روز گذشته خبري فاجعه‌آميز فوتبال کشور را وارد شوک عجيبي کرد. اين خبر با واکنش مديران ورزش خراسان، فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان همراه بود.

خبر

روز جمعه انتشار خبري در فضاي مجازي، نه‌تنها به فوتبال خراسان بلکه به ورزش خراسان و مشهد شوک عجيبي وارد کرد؛ خبري تلخ و نگران‌کننده براي ورزش فوتبال و تمام رشته‌هاي ورزشي؛ تجاوز به فوتباليست‌هاي پايه! تيتر خبري بود که جواد طاري‌بخش، مدير رسانه سابق تيم شهر خودرو با انتشارش در استوري اينستاگرامش خبر از وقوع اين فاجعه براي فوتبال مشهد مي‌داد. بنابر اين خبر در چند روز گذشته تعدادي از خانواده‌هاي بازيکنان يک باشگاه فوتبال در مشهد با تجمع مقابل ساختمان هيات فوتبال خراسان رضوي به‌دنبال پيگيري ادعايي عجيب بودند؛ تجمعي که البته چندان چاره‌ساز نبود تا اين خانواده‌ها پس از شکايت در حراست اداره کل ورزش و جوانان استان به‌دنبال پيگيري از طريق رسانه‌ها باشند. تسنيم در ادامه نوشت: بر اساس صحبت‌هاي مطرح‌شده از سوي خانواده‌هاي اين بازيکنان، پس از تغيير رفتار فرزندانشان و پيگيري و بررسي محتواي گوشي تلفن همراه بازيکنان، متوجه مي‌شوند مربي اين باشگاه آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده است و اين نونهالان از ترس بازگو شدن اين موضوع تحت فشار روحي و رواني قرار دارند. در همين راستا علي‌اکبر هاشمي جواهري، مديرکل ورزش و جوانان خراسان رضوي ديروز اظهار داشت: به محض اطلاع از اين موضوع که به اتفاقات رخ داده در يک باشگاه فوتبال غيرمجاز در مشهد مربوط بود، موضوع به شکل جدي در دست بررسي و پيگيري قرار گرفت. وي افزود: پس از مطرح شدن خبر اوليه دستور داده شد حراست اداره کل ورزش و جوانان به دقت تمام ابعاد موضوع را مورد تحقيق و بررسي قرار دهد تا صحت و سقم و ابعاد آن مشخص شود. صادقي مدير روابط عمومي سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوي نيز در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: هنوز چيزي مشخص نيست و صحت اين موضوع تأييد نشده است لذا حراست نسبت به اين موضوع ورود پيدا کرده است. گفتني است به‌رغم تماس‌هاي مکرر حراست سازمان ورزش و جوانان اعلام کرده است که اين موضوع محرمانه است و تا ثابت شدن آن نمي‌توان اظهارنظر و تصميم‌گيري کرد.

دستور وزير

به محض وصول گزارش‌هايي از تخلف در يکي از مدارس فوتبال در شهر مشهد، سيد حميد سجادي، وزير ورزش و جوانان به حراست اين وزارتخانه دستور داد تا به موضوع رسيدگي کرده و پس از بررسي اين ادعاها، در صورت صحت گزارش‌هاي رسيده با عامل يا عاملين اين اتفاق با قاطعيت برخورد شود. پس از دستور سجادي، اداره کل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوي با همکاري يکي از نهادهاي امنيتي در حال بررسي دقيق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسي اين ادعاها به محض تکميل، تقديم وزير ورزش و مراجع ذي‌صلاح شود.

واکنش فدراسيون

احسان اصولي در گفت‌وگو با فارس، در مورد مباحث مطرح شده نسبت به تخلف يک مدرسه فوتبال در مشهد اظهار داشت: فدراسيون فوتبال از طريق رسانه‌ها متوجه شد که چنين موضوعي در يکي از مدارس فوتبال مطرح شده اما تاکنون شکايتي در هيات فوتبال خراسان‌رضوي يا فدراسيون دريافت نکرده‌ايم. آئين‌نامه‌ها به ويژه آئين‌نامه کميته اخلاق در اينگونه موارد روشن است. با پيگيري‌هاي انجام شده و با توجه به اينکه کميته اخلاق فدراسيون فوتبال در همه استان‌ها نماينده دارد، پرونده‌اي تشکيل شد و وظايف اوليه نيز انجام مي‌شود. وي افزود: موضوع به صورت کامل و دقيق با احضار طرفين، اخذ توضيحات و به صورت دقيق در چارچوب قوانين، مقررات و آئين‌نامه‌هاي مرتبط پيگيري خواهد شد و نتايج آن به سمع و نظر مردم و رسانه‌ها مي‌رسد. ساز و کار ارکان قضائي و کميته اخلاق مشخص است و در اينگونه موارد و مباحث ورود خواهيم کرد. سخنگوي فدراسيون فوتبال عنوان کرد: به هيچ عنوان اجازه نمي‌دهيم افرادي دنبال چنين اتفاقات و مسائلي بروند و قطعا در صورت احراز موضوع، با مسببان برخورد جدي خواهيم کرد. تمام جوانب بررسي خواهد شد و اگر تخلف اثبات شود با متخلفان به شکل قاطعي برخورد مي‌کنيم و نتايج را به اطلاع مردم و رسانه‌ها مي‌رسانيم.

ورود افسر حفاظت از کودکان به پرونده مدرسه فوتبال مشهد

رئيس کميته اخلاق فدراسيون از تشکيل کارگروه ويژه جهت بررسي گزارش‌هاي دريافتي درباره يکي از مدارس فوتبال مشهد خبر داد. يونس اسدي مقدم، رئيس کميته اخلاق در اين خصوص گفت: پيرو گزارش‌هاي دريافتي در اين مورد، کارگروهي با حضور کميته اخلاق، حراست و افسر حفاظت از کودکان کميته پزشکي که وفق مقررات فيفا فعاليت مي‌کند تشکيل شده که مباحث مرتبط در اين باره را به قيد فوريت پيگيري و صحت و سقم آن را متعاقبا اعلام مي‌کنيم.

هيات فوتبال مشهد

حسين بادامکي رئيس هيات فوتبال مشهد در اين خصوص به فارس گفت: بايد شکايت مکتوب در هيات فوتبال ثبت شود و اين بحث را از طريق کميته اخلاق هيات پيگيري کنند. ولي تاکنون چنين شکايت رسمي‌اي در هيات فوتبال مشهد ثبت نشده که بتوانيم آن را پيگيري کنيم. مورد دومي که در اين مساله وجود دارد اين است از آقاياني که به هر شکلي مي‌خواهند خودشان را مطرح کنند، تعجب مي‌کنم. بادامکي اضافه کرد: همان‌گونه که براي آبروي خود ارزش قائل هستيم، بايد براي آبروي مردم هم ارزش قائل شويم. وقتي سند رسمي درباره اين شکايت نداريم، نمي‌توانيم کاري انجام بدهيم. مورد سوم مربوط به استنباط شخصي خودم است. اگر باشگاهي که بحث آن مطرح شده همان باشگاهي باشد که مدنظر من هم است، بايد بگويم مشکل داخلي و مالکيتي دارد. يک فردي مدعي شده تمام اين باشگاه براي من است و فرد ديگري هم چنين ادعايي دارد. به‌خاطر اين مسائل آن‌ها با هم به اختلاف خورده‌اند. البته نمي‌توانم دقيق بگويم باشگاه مدنظر من همان است که درمورد آن بحث مي‌شود. وي خاطرنشان کرد: تعجب مي‌کنم بحثي را که هنوز سنديت آن مشخص نشده به اين سرعت پخش کرده و براي فوتبال خراسان هزينه درست مي‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار