| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

کاهش 3 تا 5 درجه‌اي دما در برخي نقاط ايران

سازمان هواشناسي نسبت به کاهش 3 تا 5 درجه‌اي دما در مناطقي از شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و غرب کشور هشدار صادر کرد. اين سازمان با صدور هشدار سطح زرد از کاهش دما در برخي مناطق ايران خبر داد و بر لزوم صرفه‌جويي در مصرف گاز و ديگر حامل‌هاي انرژي تاکيد کرد. اثر مخاطره، افزايش مصرف و اختلال در انتقال منابع انرژي به‌ويژه برق و گاز، يخبندان و لغزندگي جاده‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزي، معرفي شده است و توصيه‌اي که شده اين است: مديريت و صرفه‌جويي در مصرف منابع انرژي، احتياط در سفرها و به‌همراه داشتن تجهيزات لازم و سوخت، محافظت و پوشش لوله‌هاي آب، استفاده از ضديخ در رادياتور خودروها و ماشين آلات کشاورزي.

شهرداري تهران وظيفه انتشار اسامي ساختمان‌هاي نا ايمن را ندارد

شهردار پايتخت، گفت: تاکنون هيچ گاه بررسي جامعي در رابطه با ساختمان‌هاي ناايمن تهران انجام نشده است. چندي قبل سازمان آتش نشاني شروع به بررسي ايمني ساختمان‌ها از منظر استانداردهاي خود کرد و در نهايت 129 ساختمان را ناايمن از نظر استانداردهاي آتش نشاني تشخيص داد. عليرضا زاکاني، گفت: شهرداري اسامي اين ساختمان‌ها را در اختيار مراجع قضائي قرار مي‌دهد و پيگير فرآيندهاي قانوني نيز است ولي با اين وجود مجموعه شهرداري تهران وظيفه انتشار اسامي ساختمان‌هاي ناايمن را ندارد. شهردار تهران، انتظارش از خبرنگاران اين است که به جاي پيگيري انتشار اسامي ساختمان‌ها، از مسئولين در رابطه با اقدامات صورت گرفته مطالبه‌گري کنند. شهرداري پاي کار رفع ناايمني ساختمان‌هاي تهران است و تلاش مي‌کند شهري ايمن براي شهروندان بسازد.

آمادگي ايران و نيکاراگوئه براي همکاري در عرصه‌هاي سلامت

وزراي بهداشت ايران و نيکاراگوئه براي همکاري با يکديگر در تمام زمينه‌هاي سلامت اعلام آمادگي کردند. بهرام عين‌اللهي، گفت: نيکاراگوئه از اولين کشورهايي بود که مجوز استفاده از واکسن ايراني را صادر کرد و ايران آمادگي دارد که مرزها را در توسعه برنامه‌هاي سلامت با اين کشور بردارد. او مهم‌ترين زمينه‌هاي همکاري ايران و نيکاراگوئه را حوزه دانشگاهي، آموزش علوم پزشکي و تبادل استاد و دانشجو دانست و اضافه کرد: مي‌توانيم سالانه يک همايش در زمينه‌هاي علمي به ميزباني جمهوري اسلامي ايران و جمهوري نيکاراگوئه، برگزار کنيم. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خاطرنشان کرد: براي توسعه همکاري‌ها لازم است يک کارگروه مشترک همکاري بين دو کشور تشکيل شود.

بحران‌هاي محيط‌زيستي ناشي از کم‌توجهي به منابع طبيعي است

معاون امور جنگل سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري کشور گفت: تمام بحران‌هاي زيست‌محيطي که امروز دامن‌گير بشر شده است، ناشي از کم‌توجهي و بي‌توجهي به منابع طبيعي در سراسر دنياست. نقي شعبانيان، به اهميت احيا و حفظ منابع طبيعي در کشور پرداخت و گفت: امروز دنيا با چالش‌هاي زيست محيطي زيادي از جمله: بلاياي طبيعي، آلودگي خاک، آب، فرسايش، ريزگرد، سيل، توفان و تغيير اقليم و عوامل ناشي از آن روبه‌رو است و در کشورما نيز همين بحران‌ها وجود دارد. او افزود: براي کاهش چالش‌هاي زيست محيطي برنامه‌ريزي‌هايي از سوي دولت انجام شده و مقرر شد طي چهار سال آينده يک ميليارد نهال در کشور کاشته شود. شعبانيان، گفت: براي توليد و کاشت يک ميليارد اصله نهال، ظرفيت نهالستان‌ها در استان‌ها سنجيده شده و زير ساخت‌ها براي توليد سالانه 250 ميليون نهال تجهيز شده است که در اين ميان منابع‌طبيعي سمنان براي توليد 2.5 ميليون اصله نهال در نهالستان‌هاي اين استان اعلام آمادگي کرده است. معاون امور جنگل‌هاي سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري کشور با اشاره به اينکه حفظ منابع طبيعي وظيفه شرعي، قانوني، فرهنگي و تاريخي ماست ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نيز توجه زيادي به موضوع منابع طبيعي و درختکاري دارند و از نظر فرهنگي در شعارهاي ما از اين موضوع نيز فراوان ياد شده است. او با بيان اينکه حفاظت از منابع طبيعي يکي از سخت‌ترين مديريت‌هاست گفت: حفاظت از منابع طبيعي و محيط زيست که با بحران‌هاي مختلفي روبه‌رو است، شب و روز نمي‌شناسد و لذا اگر عاشق اين کار نباشيد کم مي‌آوريد. معاون امور جنگل‌هاي سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري کشور اظهار کرد: جنگل‌کاري کشور ما بيش از يک‌هزار سال قدمت دارد که همين نشان مي‌دهد در بحث حفظ منابع طبيعي نبايد کوتاهي کنيم. شعبانيان شاخص ديگر صيانت از منابع طبيعي را دانش فني عنوان کرد و گفت: تعامل مناسب با تمام دستگاه‌هاي اجرايي بخش مهمي از وظايف همکاران ما را به خود اختصاص مي‌دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار