| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

قضاوت داوری؛ بهانه جدید ساپینتو

آرمان ملي: ساپينتو سرمربي استقلال بعد از شکست مقابل سپاهان اعتقاد داشت داور نتيجه اين ديدار را عوض کرده است نظري که کارشناسان داوري مخالف وي بودند!

برد سپاهان

در آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر سپاهان و استقلال در حالي در حساس‌ترين ديدار هفته به مصاف يکديگر مي‌رفتند که هر دو، نيم فصل را با 27 امتياز به پايان رسانده بودند و همين رقابت ميلي متري در بالاي جدول باعث شده بود حساسيت ديدار دوچندان شود. برتري سپاهان در نيمه نخست، در شروع نيمه دوم هم مشهود بود تا اينکه پنج دقيقه پس از آغاز بازي، اين اميد نورافکن باشد که با گلي استثنايي که با يک شوت از راه بسيار دور به لطف اشتباه رضايي، دروازه‌بان استقلال به ثمر رسيد سپاهان را پيش انداخت. استقلال هشت دقيقه بعد به بازي برگشت و روي همکاري يامگا و مطهري، گل تساوي را به ثمر رساند. در حالي که بازي مي‌رفت با تساوي يک بر يک به پايان برسد، در دقيقه 95 خطاي سياوش يزداني روي مغانلو، باعث شد داور براي سپاهان پنالتي بگيرد تا اين رامين رضاييان باشد که گل دوم و پيروزي بخش سپاهان را از روي نقطه پنالتي به ثمر برساند.

نظر ساپينتو

ريکاردو ساپينتو پس از شکست 2 بر يک تيم فوتبال استقلال مقابل سپاهان اصفهان در هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازي خوبي بين دو تيم خوب برگزار شد. نيمه اول رقابتي بود و تا پايان اين نيمه موقعيت‌هاي زياد و بهتري داشتيم. يک توپ البته لو رفت و آنها يک موقعيت گلزني داشتند. نتيجه در نيمه اول خوب بود و حتي با وجود جنگندگي که نشان داديم بازي خيلي کيفيت نداشت. بازي رقابتي بود، ولي کيفيت نداشت. پس از اينکه گل را خورديم بازي را با تعويض‌ها عوض کرديم و شروع به خوب بازي کردن کرديم و گل زديم. بعد يک پنالتي داشتيم که داور خطا روي محمد محبي را نگرفت و به بازيکن ما کارت زرد داد. تيم حريف موقعيت‌هاي زيادي نداشت و روي چند ضربه کاشته موقعيت ايجاد کردند، ولي با توپ نمي‌توانستند موقعيت ايجاد کنند. وي در ادامه افزود: جاي تأسف است که داور براي سپاهان پنالتي گرفت. هنوز صحنه را نديدم، ولي به بازيکنانم اعتماد دارم. بازيکنان کمي تماس داشتند و داور در آن موقعيت نمي‌توانست ببيند بازيکنان تماس داشتند يا نه. دوباره از ما امتياز گرفتند. ما لايق مساوي هم نبوديم، ولي بازي را باختيم. سرمربي تيم فوتبال استقلال در پاسخ به اين سؤال که آيا هنوز به قهرماني تيمش اميدوار است يا نه، گفت: البته که اميدوارم! هنوز امتيازهاي زيادي باقي مانده است. با وجود اين همه مصدوميت، رفتارهايي که از بازيکنانم مي‌بينم، خوب است. عليرضا رضايي روي بدشانسي گل خورد. رضايي دروازه‌بان خوبي است و صد درصد به او اطمينان دارم. ما هنوز کار براي انجام دادن داريم و مي‌توانيم به قهرماني برسيم! ساپينتو در واکنش به صحبت‌هاي مداوم داور با بازيکنان و تأثيرگذاري آن روي بازيکنان استقلال تصريح کرد: البته که تأثيرگذار است و بايد شفاف‌سازي شود. اينها رفتار نرمالي نيست. رفتاري که داور با محبي داشت، نرمال نبود. پنالتي واضحي روي محبي رخ داد، ولي داور نگرفت. داور يک متر با محبي فاصله داشت، ولي به بازيکن ما کارت زرد داد. دقيقه 90، داور ديدِ سوپرمني داشت که به سود سپاهان پنالتي گرفت. او نمي‌توانست تمامي صحنه را ببيند. ما 10 بار از طريق تلويزيون نگاه کرديم که تماس وجود دارد، ولي به آن شدت نيست. جايي که داور حضور داشت، ممکن نبود صحنه را ببيند. داور تنها يک متر با محبي فاصله داشت، ولي به مهاجم ما کارت داد. خطا روي مطهري اما 50 - 50 بود. در شرايطي که بايد سه امتياز را مي‌گرفتيم، آن را از دست داديم. دوباره حداقل دو امتياز از ما گرفتند. اگر پنالتي ما گرفته مي‌شد، پنالتي آنها گرفته نمي‌شد! وي درباره اينکه در بازي رفت با سپاهان گفته بود اگر بازيکنانش را در اختيار داشت، به اين تيم نمي‌باخت، ولي امروز با بازيکنان جديد خود شکست خورد، خاطر نشان کرد: وقتي مربيان بازيکنان‌شان را داشته باشند، بهتر فرصت دارند که امتياز بگيرند. من بهانه نمي‌آورم، ولي در بازي اول داور دو اشتباه کرد. گلر خطا کرد و يک پنالتي نيز براي ما گرفته نشد. مي‌دانيد چرا مثبت نگاه مي‌کنم؟ درست است که شش امتياز مقابل سپاهان از دست داديم، اما لايق باخت نبوديم. در فوتبال برخي مواقع اتفاقاتي مي‌افتد که مربي نمي‌تواند کنترل کند. عملکرد امروز تيمم خيلي خوب بود. لايق اين بوديم که نبازيم و ببريم. امروز داور اشتباه بزرگي کرد و نتيجه را تغيير داد. داور واقعاً نتيجه را عوض کرد!

مظفري

نويد مظفري، کارشناس داوري در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص قضاوت ديدار سپاهان و استقلال بيان کرد: داور قضاوت خوبي داشت و به اين دليل که سر صحنه‌هاي نياز به اخطار سوت مي‌زد، توانست کنترل و مديريت بازي را در دستش بگيرد. وي اضافه کرد: در دقيقه 77، آفسايد اعلام شده از بازيکنان استقلال اشتباه بود. کارت زرد به کاپيتان سپاهان درست نبود اما ساير اخطارها درست بود. مظفري در خصوص ساير صحنه‌ها گفت: در دقيقه 37، براي جريمه تکل مغانلو، کارت زرد کافي بود و نياز به اخراج نبود. برخورد محبي با کريمي در دقيقه 79 در محوطه جريمه سپاهان، خطا نبود اما نيازي هم نبود که داور خطاي تمارض بگيرد و ادامه بازي مي‌توانست بهترين تصميم باشد. خطاي سياوش يزداني روي مهاجم سپاهان به درستي اعلام شد و پنالتي سپاهان صحيح بود.

رودنيل

نوذر رودنيل در گفت‌وگو با تسنيم، درباره قضاوت حسن اکرامي در ديدار سپاهان اصفهان - استقلال اظهار داشت: اکرامي و تيمش امروز خوب قضاوت کردند. با اينکه تعداد خطا‌ها و اخطار‌ها دورقمي شد، ولي همه خطا‌ها و اخطار‌هايي که داده شد، درست بودند. وي در ادامه افزود: در دقيقه 2+90 داور به خوبي براي سپاهان اعلام پنالتي کرد. در اين صحنه داور نزديک بود و به خوبي پنالتي را تشخيص داد. کارشناس داوري فوتبال کشورمان تصريح کرد: همچنين در دو صحنه در دقايق 79 و 66 که استقلالي‌ها اعتقاد به پنالتي داشتند، داور به درستي تصميم بر ادامه بازي گرفت. رودنيل خاطرنشان کرد: در دقيقه 76 بازيکن سپاهان در موقعيت تک به تک بود که کمک داور به اشتباه اعلام آفسايد کرد. وي در خاتمه يادآور شد: خطايي که در دقيقه 46 منجر به گل نخست سپاهان شد هم به درستي اعلام شد و گل استقلال نيز در شرايط سالم به ثمر رسيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار