| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

مهدی آمد؛ فائزه ماند!

آرمان ملي - مطهره شفيعي: 2 فرزند آيت‏‌ا... هاشمي تا چند روز پيش در زندان بودند، مهدي و فائزه! حالا يکي آزاد و ديگري در زندان است. 23 خرداد 94 «تسنيم» نوشت: «مهدي هاشمي با حکم دادگاه به 10.4ميليون دلار ردمال و جزاي نقدي به‏‌دليل ارتشا، يک‏‌ميليارد و 800ميليون تومان به‏‌دليل اختلاس و جعل، انفصال دائم از خدمات دولتي و تحمل 50 ضربه شلاق محکوم شد.» روز سه‏‌شنبه «برنا» نوشت: «مهدي هاشمي در تاريخ 22 شهريور 1400 بخشي از جزاي نقدي را پرداخت کرد و در تاريخ 17 ديماه 1401 نسبت به ردمال و پرداخت مابقي جزاي نقدي اقدام کرد، همچنين حکم شلاق نيز نسبت به وي اجرا شد. در تاريخ 27 ديماه 1401 دادياري اجراي احکام دادسراي تهران با آزادي مشروط مهدي هاشمي موافقت کرد. وکيل مهدي هاشمي در اين مورد گفت: آزادي مشروط مهدي هاشمي در شرايطي اجرا شده که 3 سال از امکان صدور حکم آزادي مشروط او و بيش از 7 سال از آغاز حبس او گذشته است. ابوالمعالي، وکيل مهدي هاشمي بيان داشت: آزادي مشروط موکلم در شرايطي اجرا مي‏‌شود که 3 سال از امکان صدور حکم آزادي مشروط او و بيش از 7 سال از آغاز حبس او گذشته است. ابوالمعالي اظهارداشت: مهدي هاشمي بهرماني که از تاريخ 18 مرداد 1394 براي اجراي حکم 10 سال حبس در زندان اوين بود، آزاد شد.

حاشيه همراه مهدي در زندان

حضور مهدي هاشمي در زندان هم سبب نشد تا مخالفان مشي و مسير پدر او آرام و قرار داشته باشند مانند مهرماه که بخشي از زندان آتش گرفت و کريمي قدوسي، عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در اظهارنظري گفت: دستگاه‏‌هاي امنيتي از قبل به مراکز مهمي که احتمال ايجاد التهاب و آشوب در آنها وجود داشت، دستورالعمل دادند و در زندان اوين هم يگان امنيتي کاملا در آمادگي بود. در اين حادثه فردي با چاقو خود را به بند مهدي هاشمي مي‏‌رساند و درصدد کشتن او برمي‏‌آيد اما مهدي هاشمي از دو روز قبل به درخواست خود از آن بند جابه‏‌جا شده بود! اين را هم بگوييد که مي‏‌خواستند در اين آتش‏‌سوزي بزرگ يک جمعي از زنداني‏‌ها کشته شوند و مهدي هم با آن سوابقش کشته شود و براي جمهوري اسلامي مظلوم چه پاپوشي درست کنند و چه التهاب‏‌آفريني در دنيا و منطقه و کشور درست کنند، کمک‏‌هايي هم که از بيرون رفته کاملا مسلط و حقيقتا هوشيارانه عمل شده که امروز ما درخواست کرده‏‌ايم اعضاي شوراي تامين تهران تشريف مي‏‌آورند کميسيون امنيت که تشکر کنيم از زحمات، دقت‏‌ها، تلاش‏‌ها و مجاهدت‏‌هاي آنها چه در تهران و چه در ماجراي زندان اوين.» در زمان حضور مهدي در زندان هم بارها شايعه کردند که او دراين مکان حضور ندارد و مرخصي طولاني مدت است که اين ادعا هر بار از سوي مسئولان زندان تکذيب مي‏‌شد.

حکم فائزه صادر شد

به‌هر حال مهدي هاشمي آزاد شد اما فائزه هنوز در زندان است. روزگذشته ابوالمعالي، وکيل مهدي هاشمي خاطرنشان کرد: «فائزه هاشمي، خواهر مهدي هاشمي نيز همچنان در بند نسوان زندان اوين در بازداشت به سر برده و منتظر صدور حکم دادگاه است.» ندا شمس، وکيل او گفته بود که فائزه به 5 سال حبس محکوم شده است اما اين خبر تاييد نشد و محمدحسين آقاسي، وکيل ديگر فائزه هاشمي در توئيتي نوشت: «فائزه هاشمي با شکايت دادستان سابق تهران و نيز اتهام حضور درميدان هفت‏‌حوض براي شرکت در تظاهرات، چندين کيلومتر دورتر از محل دستگير و به اتهام اجتماع و تباني و رد دو اتهام ديگربه حداکثر مجازات آن جرم محکوم شد. وي افزود: دفاع درپرونده را شخصا برعهده داشتم. اطلاع‏‌رساني همکارم برخلاف نظر موکل و قرارمون بود.» گفتني است علي صالحي، دادستان عمومي و انقلاب تهران 12 تيرماه از صدور کيفرخواست پرونده فائزه هاشمي به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و توهين به مقدسات خبر داد و اعلام کرد: «پس از طي روال قانوني، کيفرخواست پرونده اين فرد به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران و توهين به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.» تا اينکه روزگذشته سخنگوي قوه‌قضائيه درباره آخرين وضعيت پرونده فائزه هاشمي گفت: مشاراليه در دو پرونده محکوميت دارد. يکي از آن پرونده‏‌ها اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام و پرونده ديگر توهين به مقدسات است. متهم در پرونده نخست به 15 ماه حبس تعزيري و در پرونده دوم به 37 ماه حبس تعزيري محکوم شده است. او در حال حاضر در حال گذراندن محکوميت مجازات نخست است.

اصولگرايان ناکام شدند

حکم فائزه هم بي‏‌حاشيه نبود. 5 مهرماه برخي رسانه‏‌ها نوشتند که فائزه هاشمي در اعتراضات اخير بازداشت شده است. همشهري آنلاين نوشت: «فائزه هاشمي به‌دليل تحريک اغتشاشگران به اعتراضات خياباني در منطقه شرق تهران، توسط يک نهاد امنيتي بازداشت شده است.» 19 مهرماه سخنگوي قوه قضائيه گفت: فائزه هاشمي به موجب دادنامه ششم بهمن‌ماه 1399، به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به 15 ماه حبس و 2 سال مجازات تکميلي محکوم شده است. مسعود ستايشي بيان داشت: خانم هاشمي با قرار بازداشت موقت در بازداشت است و پيشينه‏‌اي از سوابق دارد. ايشان به موجب دادنامه 6 به‏‌همن 1399 به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به تحمل 15 ماه حبس و دو سال مجازات تکميلي محکوم شد. دادنامه ديگري هم دارد و در 21 آذر سال 1400 از سوي دادگاه تجديدنظر به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به يکسال حبس و دوسال مجازات تکميلي و منع خروج از کشور محکوم شد. در اجرا و تحقق مقرراتي که داريم در 19 اسفند 1400 پرونده او به شعبه 36 تجديدنظر تهران رفت و به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به تحمل 15 ماه حبس تعزيري و 2 سال مجازات تکميلي مثل ممنوعيت فعاليت در فضاي مجازي و... محکوم شد. وي افزود: اتهامات جديد ايشان در شعبه دادسراي امنيت مطرح است و اتهامات او اجتماع و تباني و اخلال در نظم عمومي و فعاليت تبليغي عليه نظام است و با قرار بازداشت موقت درتهران است و ان‌شاءا... سريعا پرونده ايشان رسيدگي مي‏‌شود و به دادگاه ارسال خواهد شد و محکوميت‌شان در شرف اجراست. تاريخ دادنامه ايشان 19 ارديبهشت‌ماه سال 1401 است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار