| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

به گزارش تجارت‌نيوز، روز گذشته سهام عدالت هم جهت با شاخص کل بورس حرکت کرد و روند مثبتي به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار توماني با افزايش 0. 5 درصدي به 15 ميليون و 638 هزار تومان رسيد و ارزش روز سهام عدالت يک ميليون توماني هم با افزايش 106 هزار توماني به 29 ميليون و 438 هزار تومان رسيد.

توافقات نهايي همکاري مناطق آزاد ايران و سوريه

مشاور رئيس‌جمهور و دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي از همکاري با مناطق آزاد سوريه خبر داد. در اين خصوص حجت ا... عبدالملکي در ديدار با سفير سوريه گفت: درباره همکاري با مناطق آزاد پيش از اين مکاتبات فني و تخصصي ميان دو کشور انجام شده و توافقات به سمت نهايي شدن است و الان موضوع همکاري با منطقه آزاد حسياء به‌صورت تخصصي در دستور کار قرار دارد و معتقدم با توجه به اراده مسئولان ايراني و سوري مي‌توان به سرعت اين تفاهم نامه را اجرايي کرد. در اين ديدار سفير سوريه نيز از انعقاد تفاهم نامه همکاري با مناطق آزاد ايران استقبال کرد و گفت: مسئولان دو کشور در اين زمينه متفق‌القولند و منطقه آزاد حسياء در استان حمص در مرکز سوريه و در فاصله يک کيلومتري شهر صنعتي حسياء در کنار اتوبان بين‌المللي دمشق به حمص قرار دارد. به گزارش ايلنا، در اين ديدار سفير سوريه نيز از انعقاد تفاهم نامه همکاري با مناطق آزاد ايران استقبال کرد و گفت: مسئولان دو کشور در اين زمينه متفق القولند و منطقه آزاد حسياء در استان حمص در مرکز سوريه و در فاصله يک کيلومتري شهر صنعتي حسياء در کنار اتوبان بين‌المللي دمشق به حمص قرار دارد و فاصله اين منطقه از شهر دمشق 120 کيلومتر است همچنين مساحت اين منطقه 474 هزار متر مربع است.

آخرين وضعيت پرداخت بدهي دولت به صندوق‌هاي بازنشستگي

رئيس سازمان برنامه و بودجه توضيحاتي را درباره وضعيت پرداخت بدهي دولت به صندوق‌هاي بازنشستگي ارائه کرد که دراين خصوص سيد مسعود ميرکاظمي در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره بدهي دولت به صندوق‌هاي بازنشستگي و اينکه اين مساله در بودجه چطور ديده شده است؟ گفت: 330 هزار ميليارد تومان پرداخت حقوق صندوق‌هاي لشکري و کشوري است. وي تصريح کرد: در مورد بدهي‌هاي گذشته تامين اجتماعي نيز طرحي را در قانون برنامه مي‌بريم، تا بتوانيم با راهکاري که آنجا در نظر مي‌گيريم به کلي تسويه کرده و در آينده نياز نباشد که معطل دولت باشند. به گزارش ايسنا، رئيس سازمان برنامه و بودجه همچنين درباره ميزان وام‌هاي خرد مانند در نظرگرفتن 150 همت (هزار ميليارد تومان) براي وام ازدواج و فرزندآوري و... اظهارکرد: امسال به گونه‌اي تنظيم مي‌کنيم که امتياز تقسيم اينها را به دولت دهند به نحوي که تکليفي به بانک‌ها گذاشته نشود که منجر به ناترازي، اضافه برداشت و يا تورم براي مردم شود. وي درباره اينکه سقف اين ميزان اعتبار پايين نيست؟ گفت: نه اصلا راجع به اين‌ها بحث نشده، آيين نامه‌ها در دولت تنظيم مي‌شود، کمتر از سال گذشته نخواهد بود.

جزئيات اجراي طرح اعطاي کالابرگ الکترونيکي

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اجراي طرح آزمايشي اعطاي کالابرگ الکترونيکي در استان هرمزگان گفت: اگر استقبال مردم از اين طرح گسترده باشد حتما اين طرح جايگزين يارانه نقدي مي‌شود. به گزارش همشهري آنلاين، صولت مرتضوي در حاشيه جلسه ديروز هيات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت مکلف بود که ما به‌ ازاي حذف ارز يارانه‌اي را به صورت کالابرگ الکترونيکي بين مردم با قيمت پايه شهريور 1400 توزيع کند. متأسفانه بستر اين کار فراهم نبود، اما با تلاش همکاران در وزارت تعاون بستر کار فراهم شد و از ديروز به صورت آزمايشي در استان هرمزگان عمليات اجرايي آن آغاز شد. وي افزود: اين طرح آزمايشي را ارزيابي مي‌کنيم و چنانچه مطلوب باشد به سرعت در کل کشور آن را تعميم خواهيم داد. موضوع مهم اين است که ده قلم مواد غذايي که مشمول ارز 4200 توماني بودند را در اين سبد کالا تعريف و قيمت‌گذاري کرديم که براساس شهريور 1400 انجام شده است. مرتضوي يادآور شد: مردم مي‌توانند هم از اين فرصت که تقريباً يک ماه زودتر از موعد مقرر واريز نقدي يارانه است استفاده کنند و هرچقدر که نياز داشتند از اين ده قلم کالا خريداري کنند، چنانچه به خريد تمايل نداشتند، مي‌توانند در پايان کار به سبک ماه‌هاي گذشته يارانه نقدي را دريافت کنند. وزير تعاون يادآور شد: سامانه‌اي تعريف شده است که سرپرست خانوار مي‌تواند با کد دستوري اعلام‌شده ميزان اعتبار خود را مشاهده کند و ده کالا شامل مواردي از جمله مرغ، برنج، ماکاروني، روغن و لبنيات است. در اين مرحله مقدماتي شکل خريد هم کاملاً اختياري است و يک نفر مي‌تواند اگر ضرورت داشت کل مبلغ اعتباري را در اين مرحله فقط مثلا برنج خريداري کند. مرتضوي تاکيد کرد: تقريبا تعداد فراواني فروشگاه در هر استان تعريف شده است که اين خريد را مي‌توان انجام داد، الآن که در مرحله مقدماتي هستيم در سطح استان هرمزگان حدود هزار فروشگاه به اين سيستم مجهز شده‌اند. به گزارش ايسنا، وزير تعاون همچنين گفت: در مرحله بعد استان‌هاي بعدي را به نوبت شروع مي‌کنيم و اميدواريم بتوانيم تقريبا تا انتهاي امسال کل کشور را پوشش دهيم. اگر استقبال مردم از اين طرح گسترده باشد حتما اين طرح جايگزين يارانه نقدي مي‌شود. وي در پاسخ به پرسشي درباره رسيدگي به شکايت‌ افرادي که يارانه به آنان تعلق نگرفته است، اظهار کرد: هرکس که معترض باشد و به او يارانه يا کالابرگ تعلق نگرفته باشد به شکايتش رسيدگي مي‌شود و سامانه به آنان پاسخ مي‌دهد که استحقاق دارند يا نه.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار