| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

تاکيد بورل بر حفظ کانال‌هاي ارتباطي با ايران

مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در گزارش سالانه اتحاديه اروپا به پارلمان اروپا درباره موضوع توافق هسته‌اي گفت: ما پنج اقدام محدوديت‌زا [در قبال ايران] انجام داده‌ايم که سه مورد از آن‌ها بر اساس نقض حقوق بشر و دو مورد بر اساس عرضه پهپادها به روسيه انجام شد. جوزپ بورل، در سخنان پاياني‌اش در جلسه پارلمان اروپا با اشاره به مذاکرات احياي توافق هسته‌اي که به دليل برخي مسائل حل‌نشده با وقفه‌اي چند ماه روبه‌رو شده است، گفت: اما من فکر مي‌کنم با اين وجود، ما بايد کانال‌هاي ارتباطي را [با ايران] باز نگه داريم. ما برجام[توافق هسته‌اي] را داريم و فکر مي‌کنم بايد هر کاري که مي‌توانيم انجام دهيم تا اطمينان بيابيم ايران به تسليحات هسته‌اي دست پيدا نمي‌کند.

فلسطين امروز قوي‌تر از قبل

حسين اميرعبداللهيان، وزير خارجه ايران در توئيتي به زبان عربي نوشت که فلسطين جنگ‌هاي نظامي و اقتصادي متعددي را تجربه کرد؛ ويژگي مشترک آن‌ها مقاومت در برابر دشمن و پيروزي است. وي نوشت: فلسطين امروز از بحر تا نهر و از کرانه باختري تا نوار غزه قوي‌تر از قبل شده است. وزير خارجه کشورمان همچنين تاکيد کرد که دشمن به خوبي تغيير معادلات را درک کرده است. اميرعبداللهيان همچنين جمله غزه نماد مقاومت است را هشتگ کرد.

رشد بودجه بنياد شهيد

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از رشد 50 درصدي مجموعه ارقام بودجه اين نهاد نسبت به سال گذشته خبر داد. اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي درباره تامين اعتبارات سازمان متبوعش، اظهار کرد: به تسهيلات اشتغال توجه ويژه‌اي شده و رقم آن تقريبا 30 درصد نسبت به سال گذشته افزايش پيدا کرده، همچنين مجموعه ارقام بودجه ما نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است. وي افزود: در موضوع تأمين خودرو براي جانبازان 70 درصد از محل واردات خودرو و ساير گروه‌هاي ايثارگري از محل خودروي داخلي با تسهيلات و در حوزه‌هاي مرتبط با کمک معيشت 10 درصد جامعه تحت پوشش را افزايش دادند همچنين در بخش‌هاي مختلف که اميدواريم مجلس توجه ويژه‌اي به آن کند تا نهايي شود.

مسيرهايي براي توافق با ايران وجود دارد

فيصل بن فرحان آل سعود، وزير خارجه عربستان سعودي روز سه‌شنبه در مجمع اقتصادي داووس عنوان کرد: گفت‌وگو با ايران بهترين راه براي حل‌وفصل اختلافات در منطقه است. مسيرهايي براي توافق با ايران وجود دارد. ما با ايران تماس‌هايي برقرار کرده‌ايم و در تلاش هستيم تا راه‌هايي براي گفت‌وگو ايجاد کنيم. بيزينس اينسايدر همچنين به نقل از وزير خارجه عربستان سعودي نوشت که وي در پاسخ به سوالي منبي بر دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي عنوان کرده است: اگر ايران به تسليحات هسته‌اي کاربردي دست بيابد، مشخص نيست چه اتفاقاتي رخ بدهد. ما در فضاي خطرناکي در منطقه هستيم. مي‌توان انتظار داشت که کشورهاي منطقه‌اي به دنبال راه‌هايي براي تضمين امنيت خود بگردند. ادعاي تلاش ايران براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي درحالي تکرار مي‌شود که مقامات ايران بارها تاکيد کرده‌اند توليد و به کارگيري تسليحات هسته‌اي، جايي در دکترين دفاعي ايران ندارد.

اعتراض به برخوردهاي نژادپرستانه در آمريکا

ناصر کنعاني سخنگوي وزارت خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: مرگ فجيع کينان اندرسون معلم 31 ساله سياهپوست آمريکايي به دست پليس آمريکا مقارن با روز مارتين لوترکينگ رهبر جنبش حقوق مدني آمريکايي‌هاي آفريقايي‌تبار، نشان مي‌دهد که با گذشت بيش از 5 دهه از ترور مارتين لوترکينگ، هنوز هم روياهاي او در برخورداري سياهان آمريکا از حقوق مدني برابر با سفيد پوستان تحقق نيافته و همچنان رنگين پوستان در معرض تضييع شديد حقوق اوليه انساني و برخوردهاي نژادپرستانه قرار دارند.

برگزاري دور دوم گفت‌وگوهاي وزراي امور خارجه ايران و ترکيه

دور دوم گفت‌وگوهاي وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ترکيه برگزار شد. وزير خارجه کشورمان صبح پريروز به منظور ديدار با مقامات ترکيه عازم آنکارا شد. وي در جريان سفر به آنکارا علاوه بر رايزني با چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه، با رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور ترکيه ديدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار