| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

از مصرف «نخود سبز» در زمستان غافل نشوید

بررسی‌ها نشان می‌دهد، نخودفرنگی از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا کنترل سطح قندخون و سطح کلسترول، منبع خوب آهن و سایر مواد معدنی است که می‌تواند سلامت افراد را تامین کند. خواص نخودفرنگی بسیار زیاد است و نباید از قراردادن آن در رژیم غذایی روزانه غافل شد. تعداد کمی از مردم از مزایای نخود سبز برای سلامتی آگاه هستند.

نخودسبز نوعي سبزيجات است. مي‌توان نخودفرنگي را يکي از حبوبات پرطرفدار نيز به‌شمار آورد؛ زيرا مانند لوبيا، نخود و عدس از غلاف‌هاي گياهي خارج مي‌شود. با توجه به اينکه منبع گياهي خوبي از آهن است مي‌تواند در تشکيل گلبول‌هاي قرمزخون و انتقال اکسيژن در سراسر بدن نيز موثر باشد.

نخودفرنگي داراي شاخص گليسمي (GI) پاييني دارد که مي‌تواند به کنترل سطح قندخون کمک کند. فيبر و پروتئين نخودفرنگي همچنين مي‌تواند به شما کمک کند بين وعده‌هاي غذايي احساس سيري کنيد، نخودفرنگي همچنين حاوي منيزيم، ويتامين‌هاي B و ويتامين C است که همگي به کنترل قندخون کمک مي‌کنند.

نخودسبز سرشار از فيبر است که براي حفظ سلامت دستگاه گوارش مفيد است. فيبر باکتري‌هاي خوب روده را رشد مي‌دهد، از رشد باکتري‌هاي مضر جلوگيري و درنهايت اين روند به پيشگيري از بيماري التهابي روده، سندرم روده تحريک‌پذير و سرطان روده بزرگ کمک مي‌کند.

نخودفرنگي منبعي سرشار از ويتامين K و D است که به جذب کلسيم و جلوگيري از پوکي‌استخوان کمک مي‌کند و باعث تقويت استخوان‌ها مي‌شود. همچنين نخودفرنگي با دارابودن ويتامين K باعث دوري از بيماري‌هايي نظير ورم مفاصل و آلزايمر در افراد مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار