| کد مطلب: ۱۰۴۹۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

نام خلیج فارس همیشگی و انکار ناپذیر است

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي در خصوص استفاده برخي نهادها و مقامات عراقي از جمله نخست وزير اين کشور از عنوان جعلي براي خليج‌فارس اظهارداشت: نام خليج‌فارس براي اين پهنه آبي يک واقعيت تاريخي، هميشگي، مستند و انکارناپذير است و تکرار نام ساختگي، حقيقت را تغيير نمي‌دهد و مشروعيتي براي آن پديد نمي‌آورد. ناصر کنعاني تاکيد کرد: خليج‌فارس از هزاران سال پيش در اسناد، نقشه‌ها، سفرنامه‌ها و متون کهن به همين نام بوده و تا ابد به همين نام باقي خواهد ماند. وي با اشاره به اينکه براي جلب دوستي ديگران نمي‌توان از سرمايه غني همبستگي تاريخي کشورهاي منطقه هزينه کرد، اظهار داشت: روابط ايران و عراق فراتر از افراد و نهادها است و ريشه در عمق تاريخ و تمدن دو کشور و ملت دارد. سخنگوي دستگاه ديپلماسي همچنين از ارسال يادداشت اعتراضي از سوي وزارت امور خارجه به دليل اين اظهارات خبر داد.

يک عضو کميسيون امور داخلي و شوراهاي مجلس اظهار داشت: متأسفانه در صورت تداوم وضع موجود يعني استمرار روند نرخ رشد اقتصادي پايين و نرخ تورم بالا، کاهش نرخ فقر دور از انتظار است، محسن پيرهادي گفت: از رقم 5109 هزارميليارد تومان بودجه کل کشور 2164 هزارميليارد تومان در بودجه عمومي دولت و 3097 هزار ميليارد تومان براي شرکت‌هاي دولتي و هدفمندي يارانه‌ها تقسيم شده است و در بخش بودجه عمومي دولت که مبتني بر دو بخش منابع - مصارف عمومي دولت و درآمد- مصارف اختصاصي دولت است به ترتيب رقم 1984 همت و 180 هزار ميليارد تومان لحاظ شده است. نماينده مردم تهران عنوان کرد: متأسفانه بر اساس لايحه دولت تراز عملياتي يا همان شکاف درآمد - هزينه بودجه در سال آينده 476 همت کسري خواهد داشت، رقمي که ماحصل اختلاف 1454 همتي بخش هزينه‌ها از 978 همتي درآمدهاست. وي تصريح کرد: بدهي دولت به معني التهاب در بازار و نوسانات بازار سرمايه‌اي خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به سبب موقعيت ممتاز ژئوپليتيک، تمدن کهن و داشتن تاريخ چندهزارساله و فرهنگ اسلامي و ايراني و داشتن نظام سياسي مستقل با اتکا به مردم خود و همچنين در اختيار داشتن منابع غني، داراي نقش مستقل در نظام جهاني است و براي ايفاي نقش يک قدرت منطقه‌اي مستقل و با ثبات در مناسبات بين‌المللي است. امير دريادار حبيب‌ا... سياري گفت: تاريخ گواه اين است که ملت ايران ملتي صلح‌جو بوده و با وجود داشتن نيروهاي مسلح مقتدر، هيچگاه آغازگر جنگي نبوده و در مقابل تروريسم و افراطي‌گري در منطقه و جهان نقش مؤثري داشته است. وي افزود: موضع روشن ما اين است که براي دفاع از تماميت ارضي و استقلال کشور و حفظ نظام جمهوري اسلامي ايران آماده مقابله با هر تهديدي هستيم. ما به صورت مستمر به توان دفاعي و بازدارندگي خود مي‌افزاييم و اين موضع شفاف و روشن ما در مقابل هرگونه تهديد است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار