| کد مطلب: ۱۰۴۷۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

احکام مفسدان و محاربان اجرا می‌شود

آرمان ملی: تحولات و اتفاقاتی که طی بیش از دو ماه گذشته در جامعه رخ داده و اعتراضاتی که بعضا به آشوب کشیده شده به اموال عمومی خسارت وارد کرده و موجب کشته و مجروح شدن ماموران حافظ امنیت و مردم بی‌گناه شده است که باعث شده تا دستگاه قضائی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای حفظ آرامش و ایجاد امنیت در جامعه به برخوردجدی و محکم با عاملان این آشوب‌ها بپردازند. در همین راستا است که شاهد نوعی هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برای برخورد و مقابله با این آشوب‌ها هستیم و به نظر می‌رسد که این همکاری و هماهنگی بسیار بهتر بتواند در این مقابله با عاملان این اتفاقات نتیجه مثبت و موثری بدهد.
تهدیدکنندگان بازاریان دستگیر شوند
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی باید در نهایت جدیت با عناصری که درصدد اقدامات ایذایی ضدمردمی هستند برخورد کنند. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آنها را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که کامیون‌داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند که اگر بارها را به مقصد برسانند به ماشین‌های‌شان آسیب وارد می‌آورند؛ اینها موارد و مصادیق ایذا و آزار رساندن به مردم است؛ لذا مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی به این قبیل موارد ساده ننگرند و با سرعت و قاطعیت به شناسایی و دستگیری و محاکمه این عناصر ایذای مردم بپردازند. رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: برخی افراد نه از روی لاابالی‌گری بلکه به خواست دشمن در ملأ‌عام قوانین را زیر پا می‌گذارند و به مخالفت با قانون می‌پردازند، این یک گناه و جرم و خلاف قانون است و به خواست دشمنان و بدخواهان است؛ به این مساله نیز نباید به عنوان یک جرم عادی نگاه کرد؛ این یک جرم آشکار است و ضابطین اختیار دارند و باید با یک جرم مشهود برخورد کنند و مجرمان را تعقیب کرده و به دستگاه قضائی تحویل دهند. وی افزود: دستگاه اطلاعاتی ما نیز ضروری است رابطه بین این افراد و عناصر اصلی و لیدرها و سازمان‌دهندگان این موارد مجرمانه با سرویس‌های بیگانه و افراد بدخواه را شناسایی کنند و آنها را تحویل قوه قضائیه دهند و مسئولان ذیربط قضائی نیز باید با جدیت با این قضیه برخورد کنند؛ چرا که این دیگر لاابالی‌گری نیست بلکه به خواست دشمن یک دهن‌کجی به قانون و شرع است؛ لذا به این موضوع نیز باید نگاه ویژه‌ای شود. رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به رسیدگی‌های سریع و قاطعانه و قانونی به پرونده عناصر اغتشاشات اخیر، بیان داشت: تعدادی از اغتشاشگران محکوم به حبس و بعضاً زندان‌های طویل‌المدت شدند و احکام تعداد دیگری که مفسد و محارب بوده و اقدام به قتل و ایجاد ناامنی با سلاح گرم و سرد کرده بودند نیز بعضاً تایید شده و به زودی اجرا خواهد شد.
استقبال سپاه از اقدام قوه قضائیه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از اقدام قاطعانه قوه قضائیه در رسیدگی قانونی و قضائی پرونده مرتبطین با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و اجرای حکم اعدام چهار تن از آنان، این اقدام را گامی امیدافزا و نویدبخش برای ایجاد بازدارندگی موثر و تقویت اطمینان مردم نسبت به برخورد عادلانه و جدی با عاملان جرم و جنایت دانست. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بیانیه با قدردانی از اقدام قاطعانه قوه قضائیه آن را گامی امیدافزا و نوید بخش برای ایجاد بازدارندگی موثر و تقویت روح اعتماد و اطمینان مردم نسبت به برخورد عادلانه و جدی با عاملان جرم و جنایت به ویژه مجرمینی که در همکاری با دشمن، به ملت شریف و قهرمان ایران ظلم و خیانت کرده‌اند دانسته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار