| کد مطلب: ۱۰۴۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

آمار رسمی کشته‌شدگان 200 نفر

شورای امنیت کشور تعداد جانباختگان آشوب‌های اخیر را اغلام کرد
آمار رسمی کشته‌شدگان
200 نفر

شهدای امنیت، شهدای مردمی‌ در اقدامات تروریستی، افراد بی‌گناه قربانی پروژه کشته‌سازی گروهک‌ها، مردم بیگناه در میان این جان باختگان هستند
پیش از این سردار حاجی‌زاده تعداد جانلاختگان را بیش از 300 نفر اعلام کرده‌بود
آرمان ملی: از زمان آغاز اعتراضات آمارهای مختلفی درباره تعداد کشته‌شدگان اعلام می‌شد مانند 7 آذر که سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دانشگاه شهید رجایی گفت: «فریب‌خوردگان اغتشاشات ضدانقلاب نیستند فرزندان ما و جزو مردم ما هستند؛ این نشان می‌دهد که ما خلأ داریم. آنها باید توجیه بشوند. باید دشمن را بشناسند. با همه این مشکلاتی که داریم تعجب می‌کنم چرا در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش درسی با عنوان دشمن‌شناسی نباید داشته باشیم. بیش از ۳۰۰ نفر در این دو ماه کشته و شهید شدند، چون دشمن را از خودی تشخیص ندادیم». برخی آمارها هم قابل تامل بود به‌عنوان نمونه حسین صفارهرندی، وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد 16 آبان گفته بود: «در حالی‌که تاکنون ده‌ها نفر در جریان اعتراضات اخیر کشته شده‌اند و مسئولان نیز برخی را تائید کرده‌اند.» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: «ریشه و بنیان وقایع این روزها تنها در چنته اسرائیلی‌ها پیدا می‌شود و حادثه وحشتناک چند روز گذشته در مسیر کرج نیز نتیجه همین آموزش‌ها بود. در شرایطی که در ۵۰ روز گذشته ۴۰ درصد آشوب‌های کشور در تهران رخ داده، حتی یک نفر از اغتشاشگران در صحنه‌های آشوب و اغتشاش کشته نشده‌اند، اما تنها در همین تهران هفت نفر از پلیس و بسیج و مردم عادی در این صحنه‌ها به شهادت رسیده‌اند.» تااینکه دیروز شورای امنیت کشور اعلام کرد بررسی‌های مراجع ذی‌ربط نشان می‌دهد: در نتیجه مجموع آشوبگری‌های یاد شده تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که می‌توان آنها را به اقسام: شهدای امنیت، شهدای مردمی‌ در اقدامات تروریستی، افراد بی‌گناه قربانی پروژه کشته‌سازی گروهک‌ها، مردم بیگناهی که در شرایط بهم‌ریختگی امنیتی جان باخته‌اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌های تجزیه‌طلب، تفکیک نمود.»
هیچ اقدام مستقیمی ‌منجر به فوت خانم امینی نشد
در این اطلاعیه آمده است: در شرایطی که کشور به آرامش سیاسی، خنثی‌سازی تحریم‌ها و ثبات اقتصادی پس از طرح بزرگ هدفمندسازی ارز ترجیحی رسیده و دولت برای مواجهه با ریشه‌های نارضایتی‌های اجتماعی- اقتصادی در حوزه‌های مسکن، اشتغال، حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی و ... ناشی از سیاستگذاری‌های غلط توسعه در دهه‌های گذشته آماده می‌شد، دشمن با ناامیدی از راهبرد فشار حداکثری به جنگ ترکیبی روی آورد. فوت تاثر‌برانگیز خانم «مهسا امینی» پس از حضور در واحد پلیس امنیت اخلاقی تهران مورخ ۲۵ شهریور باعث شد تا دشمن، طراحی پیچیده خود در جنگ ترکیبی که بنا بود به بهانه‌های مختلف آغاز شود را تسریع و با شتاب اجرایی نماید. لذا هرچند گزارش‌های رسمی‌ سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظرات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می‌داد که؛ هیچ اقدام مستقیمی ‌از سوی عوامل انتظامی‌ منجر به فوت خانم امینی نشده است، اما اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد. شورای امنیت کشور، اعلام می‌دارد: گرچه رخدادهای اخیر زمینه را برای هجمه تروریست‌های رسانه‌ای، تجزیه‌طلبان، و برخی جریانات معاند سیاسی جهت به بیراهه بردن مطالبات واقعی مردم فراهم کرده است، لیکن این شورا به ملت فهیم و بصیر ایران که در مدت اخیر ناامنی‌های اجتماعی و انواع تخریب گستره روانی را تحمل کرده، اما نسبت به مسیر امام و رهبری و راه روشن پیشرفت و عدالت در گام دوم انقلاب اسلامی ‌تردیدی به خود راه ندادند و همچنین تسلیت به خانواده‌های شهدای حافظ وطن و امنیت و جانباختگان بیگناهی که مظلومانه قربانی اغتشاش‌ها شدند، اطمینان می‌دهد؛ با همدلی و همکاری آحاد مردم، وظیفه خود را در ایجاد امنیت، آرامش و ثبات در کشور قاطع‌تر از گذشته صورت خواهد داد. فرزندان ملت در نهادهای امنیتی و انتظامی ‌با تمام توان و اراده راسخ اجازه نخواهند داد تا عده‌ای آشوبگر با حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه، بیش از این امنیت عمومی ‌جامعه را به خطر بیندازند. لذا با هرگونه اخلال در نظم عمومی‌ و تجمع غیرقانونی در هر سطحی و مکانی برخورد قاطع و بدون اغماض صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار