| کد مطلب: ۱۰۴۶۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

شکار اژدها در قطر!

آرمان ملي: تيم‌ملي فوتبال کشورمان که در اولين ديدار خود در جام‌جهاني مقابل انگليس متحمل شکست سنگيني شده بود روز گذشته با پيروزي مقابل تيم ولز، اميدوار به صعود شد.

نيمه اول

در چارچوب رقابت‌هاي گروه B جام‌جهاني 2022 قطر، ديروز -جمعه، چهارم آذرماه- از ساعت 13: 30 به وقت ايران، تيم‌هاي ولز و ايران در ورزشگاه احمد بن علي شهر الريان به مصاف يکديگر رفتند. دقيقه 2 حرکت در عرض نکو ويليامز با شوت خطرناک او از پشت محوطه جريمه همراه شد، اما توپ از بالاي دروازه به بيرون رفت. دقيقه 7 توپي که مدافع ولز برگشت داده بود در پشت محوطه جريمه ولز به آزمون رسيد اما شوت او که از موقعيت خوبي نواخته شده بود زميني و ضعيف بود و در دستان هنسي قرار گرفت. دقيقه 12 ارسال تيز و رو به جلوي روبرتس از سمت راست در چند قدمي دروازه ايران با ضربه بسيار خطرناک مور همراه شد اما حسيني با جاي‌گيري خوب خطرناک‌ترين موقعيت بازي تا اين لحظه را دفع کرد. دقيقه 15 ايران روي يک ضد حمله سريع و همکاري طارمي و آزمون به محوطه جريمه ولز رسيد و در حالي که آزمون با دروازه بان تک به تک بود با پاسي در عرض موجب گلزني قلي زاده شد اما به دليل اينکه روي پاس آخر قلي زاده در آفسايد قرار داشت داور با کمک VAR گل را نپذيرفت. دقيقه 23 ارسال خطرناک رامين رضاييان از ميانه زمين ولز در محوطه جريمه ولز با ضربه سر آزمون همراه شد اما توپ با اختلافي کم از بالاي دروازه به بيرون رفت. دقيقه 42 ولزي‌ها که در دقايق پاياني نيمه نخست حمله خطرناکي ترتيب داده بودند در سمت چپ محوطه جريمه ايران توسط ويلسون صاحب موقعيت شدند اما ضربه محکم او پس از برخورد به پاي پورعلي گنجي که تکل بسته راهي کرنر شد. دقيقه 2+45 روي حمله سريع ايران موقعيت گلزني براي ايران ايجاد شد جايي که ارسال سرضرب عزت اللهي از پشت محوطه جريمه ولز مي‌توانست منجر به گلزني سردار شود اما او يک قدم کم آورد تا توپ از سوي ديگر به بيرون رود. دقيقه 4+45 ارسال تيز حاج صفي درون محوطه جريمه فرود آمد و در حالي که موقعيت خوبي براي شوتزني طارمي ايجاد شده مزاحمت بازيکن ولز از پشت‌سر منجر شد طارمي نتواند ضربه خوبي به توپ بزند. دقيقه 5+45 ايران‌ که روي دروازه ولز خيمه زده بود در پشت محوطه جريمه ولز توسط نوراللهي صاحب موقعيت شوتزني شد اما شوت محکم و خطرناک او در دستان دروازه بان ولز قرار گرفت.

نيمه دوم

دقيقه 52 در خطرناک‌ترين صحنه‌هاي بازي تا اين دقيقه آزمون که با پاس در عمق عالي حاج صفي در موقعيت تک به تک قرار گرفته بود با فرار به سمت دروازه ولز در موقعيت خوبي قرار گرفت اما ضربه او به تير عمودي دروازه ولز برخورد کرد و برگشت داده شد. در ادامه توپي که در پشت محوطه جريمه به قلي زاده رسيده بود با حرکت در عرض و شوت کات دار او همراه شد اما باز هم توپ به تير دروازه برخورد کرد و در برگشت نيز ضربه سر آزمون در دستان هنسي قرار گرفت. نيمه اول به رغم برتري ايران با تساوي بدون گل به پايان رسيد. دقيقه 55 توپ سرگردان در محوطه جريمه ولز با ضربه محکم حاج صفي همراه شد که اگر توسط مدافع ولز بلاک نمي‌شد قطعا به تور دروازه اين تيم چسبيده بود. دقيقه 73 شوت زميني و بسيار خطرناک عزت‌اللهي از پشت محوطه جريمه ولز را دروازه‌بان اين تيم با کف دست رد کرد تا باز هم موقعيت خوب ايران از دست برود. دقيقه 83 شوت سرکش بن ديوس از پشت محوطه جريمه ايران به لطف اثر حسيني با نوک انگشتانش، راهي کرنر شد. دقيقه 86 در يک ضد حمله فرار طارمي منجر به خطاي شديد دروازه بان ولز روي او شد تا داور به کمک VAR به او کارت قرمز نشان داد. دقيقه 88 شوت سرکش مهدي ترابي که از موقعيت چسبيده به محوطه جريمه ولز نواخته شد با اختلافي بسيار کم با تير دروازه به بيرون رفت. دقيقه 8+90 ايران که سراپا هجومي شده بود روي توپ برگشتي سرگردان پشت محوطه جريمه که به چشمي رسيده بود با شوت سرکش او در واپسين ثانيه‌هاي بازي به گل رسيد تا همه بازيکنان، نيمکت نشينان و ساير افراد حاضر روي نيمکت براي شادي گل به وسط زمين بيايند! دقيقه 11+90 در آخرين ثانيه‌هاي بازي روي يک ضد حمله پاس طارمي منجر به تک به تک شدن رامين رضاييان شد تا او با يک ضربه چيپ توپ را از روي دستان دروازه بان تازه به ميدان آمده ولز عبور دهد و دروازه اين تيم را براي بار دوم باز کند. اين بازي در نهايت با برتري 2 بر صفر شاگردان کي روش به پايان رسيد.

بهترين برد تاريخي

تيم‌ملي با پيروزي برابر ولز توانست به بهترين پيروزي خود در تاريخ جام‌هاي جهاني برسد. اين سومين پيروزي تاريخ ايران در جام‌هاي جهاني بود و تبديل به بهترين تاريخ پيروزي ايران در اين مسابقات بود. نخستين پيروزي ايران برابر آمريکا در جام‌جهاني 1998 بود و دومين پيروزي نيز برابر مراکش و با يک گل در جام‌جهاني 2018 رخ داد.

رکورد گلزني

با گل‌هايي که تيم‌ملي کشورمان در اين دوره از جام‌جهاني به ثمر رساند رکوردهاي جالبي در تاريخ فوتبال جا به جا شد. روزبه چشمي در اين بازي در دقيقه 98 و رامين رضاييان در دقيقه 101 در اين بازي گلزني کردند تا اتفاق جالبي را در دنياي فوتبال به نام خود ثبت کنند. اين در حالي است که تيم کشورمان تا اينجاي مسابقات 4 گل به ثمر رسانده تا بهترين عملکرد تهاجمي تيم‌ملي در ادوار تاريخ جام‌جهاني باشد. مهدي طارمي هم در بازي با انگليس در دقيقه 113 گلزني کرد تا دير هنگام‌ترين گل تاريخ جام‌جهاني را به ثمر برساند.

صحبت عزت اللهي

سعيد عزت‌اللهي پس از پيروزي 2 بر صفر تيم‌ملي ايران مقابل ولز اظهار داشت: اول از همه جا دارد از همه مردم تشکر کنم که کنار تيم‌ملي بودند. دست تک‌تک‌تان را مي‌‌بوسم. خدا را شکر پيش شما روسياه نشديم. اين برد را اول از همه به مردمي که در استاديوم بودند تقديم مي‌کنم چه عزيزان اصحاب رسانه که در اين گرما زحمت مي‌کشند. اميدوارم باعث سربلندي شويم. وي در مورد فضاي همدلي که به موفقيت تيم‌ملي کمک کرد، گفت: قطعاً همين است. هر موقع همه مردم کنار هم بوديم به همه دنيا نشان داديم که قدرت تيم‌ملي ايران چقدر است. بازي قبلي يک اتفاق بود. خدا را شکر مي‌کنيم که توانستيم اين حس غرور را به همه ايراني‌ها بدهيم که فکر مي‌کنم در جاي جاي دنيا احساس غرور مي‌کنند. ما اينجا هستيم تا همان‌طور که مردم براي‌مان سنگ تمام گذاشتند، با تمام وجودمان بازي کنيم.

نظر پورعلي گنجي

مرتضي پورعلي گنجي مدافع ملي پوش کشورمان بعد از برد تيم‌ملي مقابل ولز در خصوص اين بازي اظهار داشت: به همه هواداران اين بازي تبريک مي‌گويم. بازي اول هميشه سخت است و حتي تيم‌هاي بزرگ دنيا هم دچار مشکلاتي مي‌شوند. در بازي اول ما روي يکسري جزئيات خوب کار نکرديم. در هر بازي اتفاق خاصي مي‌افتد. برزيل در خانه خودش 7 گل از آلمان خورد. وي ادامه داد: يکسري از جزئيات را درست انجام نداديم و جلوي انگليس نتيجه خوبي نگرفتيم. اين برد و 3 امتياز را به همه مردم تقديم مي‌کنم. ان شاا... در بازي بعدي هم نتيجه خوبي بگيريم. پورعلي گنجي در خصوص حلقه اتحاد ملي‌پوشان بعد از شکست مقابل انگليس و اينکه اين کار کي روش چه تاثيري در شرايط روحي تيم‌ملي داشت گفت: به هر حال کي روش را همه مي‌شناسند و از ابهت او خبر دارند. او گفت که بازي تمام شده و ما وقت زيادي نداريم بايد تلاش کنيم تا در بازي بعدي نتيجه بگيريم تا دل مردم را شاد کنيم. وي درباره بازي با آمريکا تصريح کرد: همه تلاش خود را مي‌کنيم تا در اين بازي نتيجه بگيريم و ان شاا... صعود کنيم. مدافع تيم‌ملي درباره اينکه چرا در اين بازي سرود ملي را خواندند، افزود: ما براي اين مردم تلاش مي‌کنيم تا دل آنها را شاد کنيم.

کي روش چه گفت؟

کارلوس کي‌روش سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران پس از پيروزي 2 بر صفر مقابل ولز اظهار داشت: اين تازه آغاز کار ماست. ما بايد کار را تمام کنيم. روز فوق‌العاده‌اي براي ما بود و کلمه‌اي ندارم که با آن از بازيکنان تشکر کنم. آنها درخشان بودند و شايسته احترام زيادي هستند. مردم مي‌فهمند که اين بچه‌ها عاشق فوتبال بازي کردن هستند. وي در پاسخ به اين پرسش که چه پيامي به مردم ايران دارد، گفت: بازيکنان شايسته اين هستند که مورد حمايت قرار بگيرند. ما اين کار (پيروزي) را براي آنها رقم زديم و اين تنها دليلي است که اينجا هستيم. آمده‌ايم تا براي هواداران و مردم ايران بازي کنيم. کارلوس کي‌روش در نشست خبري بعد از ديدار ايران - ولز در واکنش به تمجيد از عملکرد تيم‌ملي ايران مقابل ولز و احتمال صعود به مرحله حذفي گفت: ما امروز بازي خيلي خوبي را داشتيم. همه نشان دادند شخصيت بالايي دارند و اين ويژگي تيم‌ملي ايران است‌. حس همبستگي و وحدت در تيم‌ملي ديده شد و دوباره به ريشه‌هاي خودمان برگشتيم. وي ادامه داد: نکته ديگر اين بود که ما بايد بر احساسات بعد از شکست قبلي پيروز مي‌شديم. من به بازيکنانم گفتم فوتبال يک بازي است که شايد گاهي کرامت شما با باخت زير سؤال برود. در اولين بازي غرور بازيکنان تيم‌ملي خدشه‌دار شد، اما حالا اين پيروزي باعث شد غرورمان را به دست بياوريم و نتيجه بگيريم. خواستيم نشان دهيم فوتبالي را که درون روح و ذهن‌مان داريم. کي‌روش درباره عملکرد ولز گفت: آنها خيلي خوب بودند. به هر حال بايد دست نگه داريم و ببينيم بازي امشب بين انگليس و آمريکا هم چه مي‌شود. ضمن اينکه بازي آخر مهم است‌، مهم شروع نيست، بلکه پايان اين موضوع است. وي در واکنش به اينکه گفته مي‌شد دوران کي‌روش کبير به پايان رسيده است و حالا چه نظري در اين باره داريد، تصريح کرد: گاهي اوقات نتايج خيلي خوب در فوتبال آخرين لحظات به دست مي‌آيد. من فکر مي‌کنم نتيجه خوبي کسب کرديم. شايسته پيروزي بوديم، تفاوتي که بين دو تيم که وجود داشت ما را به اين نتيجه رساند. اگر گل‌هاي بيشتري مي‌زديم بهتر بود؛ البته ولز مربيان و بازيکنان خوبي داشت. من اطمينان دارم امروز روز ما بود و شايد فردا روز ولز باشد. سرمربي تيم‌ملي ايران خاطرنشان کرد: من با بازيکنانم هميشه صحبت مي‌کنم. من کلامي ندارم بابت تشکر از هواداران داشته باشم. من به ولزي‌ها هم تبريک مي‌گويم. امروز بايد به هواداران دو تيم تبريک بگويم که همه حضور داشتند. کي‌روش راجع به احساسات هواداران در جريان اين بازي و هيجاني که داشت، توضيح داد: من اولين چيزي که به بازيکنانم در رختکن گفتم اين بود که تنش زيادي داشتيم. ما نزديک به گلزني بوديم و در لحظه‌هاي آخر گل زديم‌؛ به همين خاطر شادي‌هاي احساسي داشتيم. ضمن اينکه ما از شرايط خيلي سختي برگشتيم. به ويژه وقتي مثل تيم‌ملي ما ببازد. همان‌طور که در کنفرانس خبري قبلي عرض کردم حالا بايد نتيجه را صفر - صفر در نظر بگيريم. وي ادامه داد: ما در دو بازي که داشتيم لازم بود از فرصت‌ها استفاده کنيم. مهم بود اميد خودمان را همچنان حفظ کنيم و از ديگر بازي‌ها حتي قبل از جام‌جهاني نيز ياد بگيريم. ولي امروز گل زديم و سه امتياز کسب کرديم. ما بايد اطمينان داشته باشيم اينقدر خوب هستيم که به دور بعدي صعود کنيم. آمريکا تيم خيلي خوبي است. آمادگي ما از امروز براي آنها آغاز مي‌شود. ما مطالب مزخرف را کنار مي‌گذاريم. ما برد را به طرفداران فوتبال در ايران تقديم مي‌کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار