| کد مطلب: ۱۰۴۶۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

چگونه گيشه آذر رونق مي‌گيرد؟

سينماها 17.5 ميليارد فروختند

چگونه گيشه آذر رونق مي‌گيرد؟

سينماهاي کشور طي آبان‌ماه، 44 هزار و 444 سانس نمايش فيلم داشتند و توانستند از اين ميزان نمايش، گيشه‌اي 17ميليارد و 500 ميليون توماني داشته باشند. به گزارش ايرنا، پيش‌بيني‌ها براي آبان‌ماه سينماها، بسيار مطلوب‌تر از آن‌ چيزي بود که در مهرماه اتفاق افتاد. در شرايطي که طي نخستين روزهاي آبان، روند استقبال از فيلم‌ها رشد صعودي به خود گرفته بود، در ميانه‌هاي اين ماه، ورق اين استقبال برگشت و رکود دامن فيلم‌هاي در حال نمايش را فراگرفت. بر پايه اين گزارش، 26 فيلم در اين ماه به روي پرده رفتند که اين تعداد فيلم، در 44 هزار و 444 سانس نمايش داده شدند. در اين ماه، 624 هزار نفر به سينما رفتند که رقمي درحدود 17ميليارد و 500 ميليون تومان را روانه گيشه سينماها کردند. در آبان‌ماه، انيميشن لوپتو با 131 هزار مخاطب، 3ميليارد و 400 ميليون تومان فروخت تا به تنهايي و درحالي‌که نمايش آن، از يازدهم آبان‌ماه شروع شد، در صدر پرمخاطب‌ترين و پرفروش‌ترين فيلم ماه سينماي ايران بايستد. انفرادي با 3ميليارد و 200ميليون، پسر دلفيني با 3 ميليارد و 100 ميليون، ابلق با 1ميليارد و 400ميليون و دوزيست نيز با 1ميليارد و 400ميليون تومان فروش، در رده‌هاي ديگر پرفروش‌ترين فيلم‌هاي آبان‌ماه قرار دارند. کمدي اجتماعي بخارست که از 24آبان به روي پرده رفت، طي يک هفته نمايش خود در آبان‌ماه، 36هزار مخاطب داشت و توانست با گيشه 1ميليارد و 200 ميليوني خود، ششمين فيلم پرفروش آبان‌ماه باشد.

حدود 2ميليون نفر به سينما نرفتند

اما ناآرامي‌ها و اغتشاش، هم‌چنان سايه سنگين خود را بر روي سينما انداخته است و سبب شده تا سينما، به يکي از بزرگ‌ترين متضرران وضعيت کنوني تبديل شود. اگر بخواهيم روند استقبال مخاطبان از فيلم‌هاي آبان‌ماه را با ماه‌هاي عادي امسال مقايسه کنيم متوجه مي‌شويم که شدت خسارات، بيشتر از مهرماه بوده است. اگر متوسط حضور مخاطب در سه‌شنبه و 2روز پاياني هفته را 150هزار نفر و در روزهاي عادي 42هزار نفر در نظر بگيريم متوجه مي‌شويم که اگر ناآرامي‌ها نبود، 2ميليون و 556 هزار نفر به تماشاي فيلم‌ها مي‌نشستند حال آن‌که در آبان‌ماهي که گذشت، تنها 624 هزار نفر به سينما رفتند. اغتشاش‌هاي آبان‌ماه سبب شد تا سينماها طي اين ماه، با کسري 1ميليون و 932 هزار نفري مخاطب مواجه باشند که اگر متوسط قيمت بليت سينماها براي امسال را 33 هزار تومان در نظر بگيريم متوجه مي‌شويم که خسارت ريالي به سينماها در اين ماه، 63 ميليارد و 756 ميليون تومان بوده است.

برخي راهکارهاي رونق گيشه

اگر اين راندمان براي آذرماه نيز به وقوع بپيوندد، بسياري از سينماها ناچار به تعديل نيرو خواهند بود که شرايط بسيار وخيمي را براي سينماهاي کشور به‌همراه خواهد داشت بنابراين اين انتظار وجود دارد که مديريت سينمايي کشور با همراهي حاکميت، توجه ويژه‌اي به يکي از اصلي‌ترين ارکان فرهنگ اين کشور داشته باشد. اين مديريت بايد ضمن اکران فيلم‌هاي پرمخاطب در آذرماه، زمينه‌هاي حضور حداکثري مخاطب در سالن‌هاي تاريک را فراهم کرده و اجازه ندهند تا مناسباتي چون ناآرامي‌هاي اجتماعي يا جام‌جهاني، به عواملي در جهت تهديد سينماي ملي تبديل شوند. گرچه اميدواري به نمايش 2 بازي فوتبال باقي‌مانده تيم‌ملي کشورمان در سينماها نيز تاحدودي مي‌تواند خسارات آبان‌ماه سينماها را پوشش داده و روزنه اميدي براي سينماداران و همه دوستداران سينما باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار