ضرورت تغيير در جشنواره فيلم «رشد»
در يک نشست مطرح شد:
ضرورت تغيير در جشنواره فيلم «رشد»
نشست تخصصي «سينما و آموزش» در آستانه برگزاري پنجاهودومين جشنواره بينالمللي فيلمهاي علمي، آموزشي و تربيتي «رشد» با حضور کارشناسان آموزشي و مؤلفان کتابهاي درسي برگزار شد. احمد احمدي، رئيس گروه علوم دفتر تأليف کتابهاي ابتدايي و متوسطه نظري با بيان اينکه جشنوارهها بخشي قابلتوجهي از انرژي و امکانات سازمان پژوهش را به خود معطوف ميکنند، عنوان کرد: کارشناسان و مسئولان دفتر تاليف کتابهاي درسي بهصورت جزئي با جشنواره درگير ميشوند و اين موضوع تا حدي دليل مشاهدهنشدن اثر جشنواره در متون درسي است. احمدي ضرورت تغيير در جشنواره فيلم رشد را گوشزد کرد و ادامه داد: کارويژه جشنواره فيلم رشد بايد در جهت تامين محتواي بستههاي تربيت و يادگيري تعريف شود تا بتوان از خروجي آن براي تهيه بستههاي آموزشي به روز استفاده کرد. روحا... خليلي، رئيس گروه کار و فناوري دفتر تأليف نيز يادآور شد: با استفاده از فيلم ميتوان ابزارهايي مثل بازيگر، تصوير و قصه را به کار گرفت و مفاهيم را به خوبي منتقل کرد. رضا خيرآبادي، رئيس گروه زبانهاي خارجي دفتر تأليف کتابهاي ابتدايي و متوسطه نظري هم عنوان کرد: آموزش زبانهاي خارجي همواره در بهکارگيري ابزارها و روشهاي نوين آموزشي پيشقدم بوده است، همانطور که روشهاي آموزش شنيداري بهصورت گسترده در آموزش زبان رواج پيدا کرد و امروز نيز يکي از عرصهها که به صورت گسترده از ظرفيت فيلم براي آموزش استفاده ميکند، حوزه آموزش زبان خارجي است. احمد احمدي اظهارکرد: مساله گرفتاري جامعه به «شبهعلم» بسيار جدي است و در صورتي که ارتباط مستقيم صاحبان دانش با مخاطبان شکل گيرد، تا حد زيادي ميتوان از آن فاصله گرفت. وي اضافه کرد: در بسياري نقاط کشور وسايل و تجهيزات مورد نياز براي آزمايشهاي فني وجود ندارد، ولي با فيلم ميتوان بدون نياز به اين تجهيزات، مفاهيم را به دانشآموزان آموزش داد. روحا... خليلي گفت: معلمان و مولفان ميتوانند با فيلمسازان و فيلمنامهنويسان ارتباط برقرار کنند و به آنان متناسب با نياز خود، سفارش محصول ارائه دهند.
ارسال نظر