| کد مطلب: ۱۰۴۶۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

اولین شگفتی جام 2022

آرمان ملي: در سومين روز از مسابقات فوتبال جام‌جهاني 2022 قطر تيم عربستان با برتري مقابل آرژانتين اولين شگفتي جام را ثبت کرد.

بازي

در سومين روز از مسابقات فوتبال جام‌جهاني 2022 قطر، ديروز سه‌شنبه از ساعت 13: 30 (به‌وقت تهران) تيم‌هاي ملي فوتبال آرژانتين و عربستان از گروه C به مصاف هم رفتند. اين بازي که در ورزشگاه لوسيل شهر الريان برگزار مي‌شد، در نهايت با برتري 2 بر يک شاگردان اِروِ رنار تيم‌ملي عربستان همراه شد. در اين بازي که پنجمين بازي جام‌جهاني قطر محسوب مي‌شد؛ ابتدا ليونل مسي در دقيقه 10 براي آلبي‌سلسته از روي نقطه پنالتي گلزني کرد. در ادامه عربستان که در نيمه دوم کاملاً متحول شده بود، توسط صالح الشهري در دقيقه 48 و سالم الدوسري در دقيقه 53 به گل رسيد و يک برد ارزشمند را از آن خود کرد، به اين ترتيب شاگردان ليونل اسکالوني پس از 36 بازي بدون شکست در رقابت‌هاي مختلف، سرانجام طعم شکست را چشيدند. مسي با اين گل به دومين گلزن مسن تاريخ آرژانتين در جام‌هاي جهاني تبديل شد (با 35 سال و 151 روز سن پس از مارتين پالرمو که با 36 سال و 227 روز سن در جام‌جهاني 2010 مقابل يونان گل زد). در اين ديدار همچنين ليونل مسي در دقيقه 22 و لائوتارو مارتينس در 27 موفق به گلزني شدند که داور با استفاده از فناوري کمک‌داور ويدئويي (VAR) آنها را مردود اعلام کرد. لائوتارو در دقيقه 35 هم گلزني کرد که داور آفسايد گرفت و گل را مردود اعلام کرد. اواخر بازي ياسر الشهراني مدافع عربستان در برخورد با دروازه‌بان خودي به‌شدت مصدم شد و از بازي بيرون رفت، عربستاني‌ها در نيمه نخست نيز يک تعويض اجباري داشتند. پس از وقت اضافه 7دقيقه‌اي در نيمه نخست، نيمه دوم نيز 14 دقيقه وقت اضافه داشت تا اين بازي هم مثل ديدار انگليس ـ ايران وقت‌هاي تلف ‌شده زيادي داشته باشد. جاني اينفانتينو رئيس فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در ورزشگاه حضور داشت و اين بازي را از نزديک تماشا کرد. آرژانتين در بازي بعدي خود در تاريخ پنجم آذر به ديدار مکزيک خواهد رفت. شاگردان اِروِ رنار هم بازي بعدي‌شان مقابل لهستان خواهد بود، ديداري که در تاريخ پنجم آذر برگزار مي‌شود.

رکورد مسي

گلي که ليونل مسي از روي نقطه پنالتي در بازي آرژانتين مقابل عربستان به ثمر رساند سبب شد او در چهارمين جام‌جهاني متفاوت خود گلزني کرده و در اين زمينه با پله، ميروسلاو کلوزه، کريستيانو رونالدو و اووه زيلر برابر شود. 10 دقيقه طول کشيد تا ليونل مسي اولين گل خود را در نخستين بازي تيم‌ملي فوتبال آرژانتين در جام‌جهاني 2022 قطر به ثمر برساند. با اين گل، رکورد گل‌هاي مسي در رقابت‌هاي جام‌جهاني به هفت گل رسيده و با رونالدو برابري کرد. کاپيتان تيم‌ملي فوتبال آرژانتين در همان اوايل بازي مقابل عربستان سعودي يک پنالتي را به ثمر رساند تا استارت تلاش براي کسب جام و رقابت با رقيب اصلي خود کريستيانو رونالدو را آغاز کند. اين چهارمين جام‌جهاني است که مسي 35 ساله در آن گلزني مي‌کند و گل اول او به عربستان هفتمين گلي است که مسي در رقابت‌هاي جام‌جهاني تاکنون به ثمر رسانده است. دوران حرفه‌اي فوتبال مسي براي هميشه در پيوند با رقيبش کريستيانو رونالدويي است که او نيز تاکنون هفت گل در جام‌هاي جهاني به ثمر رسانده است. مسي اولين بازيکن آرژانتيني شد که در چهار دوره جام‌جهاني گلزني مي‌کند و از بازيکنان افسانه‌اي نظير ديگو مارادونا و گابريل باتسيتوتا که هر دو در سه جام‌جهاني گلزني کردند پيشي گرفت. او اکنون به جمع باشگاهي از بازيکنان برگزيده که در چهار تورنمنت متفاوت جام‌جهاني گلزني کردند پيوسته است. علاوه بر او در اين باشگاه، کريستيانو رونالدو، ميروسلاو کلوزه، پله و اووه زيلر نيز حضور دارند. مسي قبل از شروع اين دوره جام‌جهاني اذعان کرد که اين رقابت آخرين جام‌جهاني او خواهد بود.

صحبت‌هاي سرمربي عربستان

اِروي رنار سرمربي تيم‌ملي عربستان که شاگردانش اولين بازي خود در گروه C مسابقات جام‌جهاني 2022 قطر شگفتي بزرگي را خلق کردند و آرژانتين را با نتيجه يک بر صفر شکست دادند، پس از اين ديدار در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني «بي‌اين اسپورتس» گفت: ما در اين ديدار قهرمانانه ظاهر شديم و شايسته پيروزي مقابل آرژانتين بوديم. وي افزود: اين آخرين جام‌جهاني ليونل مسي است، براي همين آنها با بهترين ترکيب‌شان راهي اين بازي شدند. ما مقابل سومين تيم برتر رده‌بندي فيفا قرار گرفتيم و به پيروزي رسيديم، به هر حال فوتبال همين است. ممکن است شما 10 بازي مقابل آرژانتين بازي کنيد و در 9 بازي از آنها شکست بخوريد و در يک بازي به برتري برسيد و اين اتفاق امروز به سود ما افتاد.

پرچم

امير قطر با پرچم عربستان در ورزشگاه حاضر شد و ديدار تيم‌ملي فوتبال اين کشور برابر آرژانتين را از نزديک تماشا کرد. شيخ تميم بن حمد، امير قطر در ورزشگاه با پرچم عربستان حاضر شد و به احساسات هواداران حاضر در ورزشگاه واکنش نشان داد.

سرنوشت؟

تيم‌ملي فوتبال آرژانتين در اولين ديدار خود در جام‌جهاني برابر عربستان غافلگير شد و با نتيجه دو بر يک شکست خورد تا نخستين شگفتي بزرگ جام‌جهاني ثبت شود. با اين نتيجه شايد خيلي‌ها کار آرژانتين را در اين دوره تمام شده بدانند اما نبايد از ياد برد که اسپانيا در جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نيز در اولين مسابقه خود شکست خورد اما در نهايت عنوان قهرماني را به دست آورد. اسپانيا در جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در اولين بازي برابر تيم‌ملي فوتبال سوييس با يک گل شکست خورد، اما در ادامه با کسب دو برد مقابل شيلي و هندوراس به دور بعد رسيد و در نهايت جام قهرماني را بالاي سر برد. آرژانتين البته با شکست در بازي نخست آن هم برابر يک تيم نه چندان بزرگ غريبه نيست؛ اين تيم در جام‌جهاني 1990 در اولين بازي خود برابر کامرون با يک گل شکست خورد اما در نهايت به ديدار فينال رسيد ولي در اين مرحله با شکست يک بر صفر برابر آلمان به نايب قهرماني بسنده کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار