| کد مطلب: ۱۰۴۶۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد

جام‌جهانی 2022

تيم‌ملي فوتبال ايران در نخستين ديدار خود در جام‌جهاني 2022 قطر به مصاف انگليس رفت و با نتيجه 6 بر 2 شکست خورد. هر دو گل تيم‌ملي ايران را در اين ديدار مهدي طارمي وارد دروازه پيکفورد کرد که گل دوم وي از روي نقطه پنالتي بود. طارمي با دبل برابر انگليس به نخستين بازيکن ايراني تبديل شد که توانسته در يک ديدار جام‌جهاني 2 گل به حريف بزند. همچنين طارمي تبديل به نخستين بازيکن تيم‌ملي شد که در يک دوره جام‌جهاني موفق شده حداقل 2 گل وارد دروازه حريفان کند. او در بازي با آمريکا و ولز مي‌تواند اين رکورد خود را بهبود ببخشد.

کلوم ويلسون، مهاجم تيم‌ملي انگليس پس از بازي مقابل ايران گفت: امروز بازي خوبي انجام داديم و توانستيم به بردي خوب برسيم. من در نيمه دوم وارد زمين شدم و توانستم يک گل براي هم‌تيمي‌ام بسازم که حس بسيار خوبي است. وي در رابطه با اينکه آيا آمدنش به بازي به‌خاطر مصدوميت هري کين بود، گفت: من به عنوان بازيکن هميشه آماده هستم تا به زمين بيايم. وقتي سرمربي به من گفت آماده بودم تا به زمين بيايم. برايم دليلش اهميت ندارد. شايد به‌خاطر مسائل تاکتيکي يا مصدوميت بوده ولي من هميشه آماده‌ام تا به زمين بيايم. ويلسون ادامه داد: بله به عنوان مهاجم وقتي تيمت جلو است به زمين بيايي، يعني اينکه فرصت داري که گل بزني و کارت راحت‌تر است. ما 2 گل خورديم که ناراحتمان کرد ولي همگي خوب بازي کردند تا اعتماد به نفس خوبي به‌دست آوريم. مهاجم انگليس در خصوص اينکه چرا توپي که مي‌توانست خودش گل بزند را به گريليش پاس داد، اظهار داشت: بله شما هميشه دوست داريد ولي من هميشه مي‌خواهم بهترين تصميم را در زمين بگيرم. در آنجا پاس دادن و با توجه به زاويه‌ام به دروازه‌، پاس دادن بهترين گزينه بود. مهاجم تيم‌ملي انگليس در خصوص آينده اين تيم در جام‌جهاني اظهار داشت: اعتماد به نفس خوبي به‌دست آورديم. 6 گل زديم ولي همان‌طور که گفتم 2 گل نيز دريافت کرديم و بايد مطمئن شويم که مقابل حريفي قدرتمندتر اين اتفاق رخ ندهد.

جيمي کاراگر به تمجيد از نمايش تيم‌ملي انگليس پرداخت. به گزارش اسکاي، جيمي کاراگر بعد از ديدار انگليس و ايران که با برتري 6 بر 2 انگليسي‌ها همراه شد گفت: شروع عالي براي انگليس رخ داد. هر چيزي که گرت ساوتگيت مي‌خواست در بازي افتتاحيه ببيند ديد. گل اول خيلي به تيم کمک کرد اما در کل عملکرد انگليس خيلي خوب بود و چيزهاي زيادي براي دوست داشتن وجود داشت، تنها نکته منفي دو گل خورده در نيمه دوم بود (اگرچه وار يک جک در دقايق پاياني رقم زد و به ايران پنالتي داد در حالي که روي هري مگواير در نيمه نخست قطعا پنالتي شد) جود بلينگهام هم نشان داد شايستگي زيادي دارد. انگليس با اعتماد به نفس وارد بازي بعدي خود خواهد شد.

بوکايو ساکا بعد از اين ديدار که توانست دو گل به ثمر برساند گفت: خيلي خوشحال هستم. ما براي ورود به اين مسابقات در بهترين حالت خود نبوديم بنابراين به اين شروع خوب نياز داشتيم. ما بايد حالا ثبات داشته باشيم و براي بازي بعدي که چند روز ديگر در راه است، دوباره آماده شويم تا بتوانيم برد ديگري به دست بياوريم. بهترين بازيکن ديدار ايران و انگليس در ادامه گفت: حمايت هواداران و تيم مربيگري را به خوبي احساس مي‌کنم و احساس خوبي دارم. اين تمام چيزي است که نياز دارم. هر وقت اين پيراهن را بپوشم 100 درصد توان خود را نشان مي‌دهم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار