| کد مطلب: ۱۰۴۶۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

باقری معتمد:

فدراسیون تکواندو دنبال توجیه شکست است

محمد باقري معتمد دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و نقره المپيک، با بيان اينکه نتيجه تکواندوي ايران در رقابت‌هاي جهاني مکزيک بسيار بد بود، گفت: با اين کادر فني به جايي نمي‌رسيم.

کادر فني

محمد باقري معتمد در گفت‌وگو با ايسنا، درباره نتيجه ضعيف تکواندوي ايران در رقابت‌هاي جهاني مکزيک که با کسب عنوان هجدهمي جهان همراه بود، اظهار کرد: ما مي‌دانستيم با اين کادر به جايي نمي‌رسم و نمي‌توانيم نتيجه خوبي بگيريم. من تمام بازي‌ها را تا ساعت 6 صبح بيدار ماندم و تماشا کردم، متأسفانه نتيجه اصلا قابل قبول نبود و باز هم ناکامي ديگري براي تکواندوي ايران به‌دست آمد. نتايج به‌دست آمده واقعا افتضاح بود و اصلا جاي دفاع ندارد. دارنده مدال‌هاي طلاي جهان و نقره المپيک، خاطرنشان کرد: چند ماه پيش نيز با همين کادر فني پس از 20 سال حتي نتوانستيم در آسيا به روي سکو برويم و پنجم آسيا شديم. متأسفانه اين‌بار در مسابقات جهاني نتيجه بدي به‌دست آورديم و در جايگاه نازل هجدهمي جهان جاي گرفتيم. ما براي اولين بار هيچ فيناليستي در رقابت‌هاي قهرماني جهان نداشتيم و فقط به 3 مدال برنز رسيديم.

ترکيب نفرات

وي درباره ترکيب نفرات تيم‌ملي که با حضور 4 عضو تيم نوجوانان راهي رقابت‌هاي جهاني شدند، گفت: همين نفرات با انتخابي به تيم‌ملي رسيدند و در مسابقات انتخابي توانستند رقبايشان را شکست دهند. آقاي مقانلو در جايي گفته بود که اين بازيکنان را ما رو کرديم، در حاليکه سجاد مرداني و مهران برخورداري در زمان فريبرز عسکري به تکواندو معرفي شدند و کلهر هم از تيم نوجوانآنکه آقاي زوار هدايت آن را بر عهده داشت معرفي شد. ساير نفرات تيم هم به همين شکل از دوره‌هاي قبل آمدند. آقاي مقانلو هيچ‌کس را به تيم‌ملي معرفي نکرده است. ضمن اينکه مثلا يکي از بازيکنان تيم چين که از رده نوجوانان آمده موفق شد به مدال برسد.

دلايل ناکامي

باقري معتمد، درباره دلايل اين ناکامي، گفت: در بحث فني ضعف زيادي داشتيم. از سوي ديگر استرس مقانلو به حدي بالا بود که در مبارزه متين رضايي و حاج موسايي کارت‌هاي اشتباه کشيد و بازيکنان ما به اشتباه او باختند. او در بازي‌هاي حساس کارت‌هاي اشتباه کشيد و وقتي حريفان به بازيکن ما ضربه سر زدند چون کارتش تمام شده بود نتوانست کارت بکشد.

عملکرد مرداني

مربي سابق تيم‌ملي، درباره عملکرد سجاد مرداني، گفت: سجاد هم بعد از 9 سال اينبار به مدال برنز رسيد. او مي‌توانست بهتر کار کند و حتي به مدال طلا برسد. من با توانايي که از او سراغ دارم مطمئن هستم مي‌توانست به راحتي طلا بگيرد اما در اين مسابقات افت زيادي داشت. سجاد اگر خودش بود قطعا مدال طلا مي‌گرفت.

راهکار

وي در پاسخ به اين سوال که راهکار خارج شدن تکواندو از شرايط فعلي چيست، خاطرنشان کرد: با اين کادر فني به جايي نمي‌رسيم. ما در بحث مديريت هم دچار مشکل هستيم. اينکه هر کس رفيقمان است را سر کار بگذاريم باعث مي‌شود تکواندو ضربه بخورد. دلم براي نوجوانان و جواناني مي‌سوزد که عمرشان را پاي اين رشته گذاشته‌اند اما مسير غلطي را داريم دنبال مي‌کنيم. باقري معتمد در پايان، با اشاره به اعتراض مربيان ايران به داوري در رقابت‌هاي قهرماني جهان، گفت: اينکه فدراسيون اعلام کرد حق بچه‌هاي ما را خوردند و تيم‌هاي ديگر هم به موضوع داوري اعتراض داشتند، درست نيست. اينها مي‌خواهند ناکامي خود را توجيه کنند. من همه بازي‌ها را ديدم و عملکرد داوران هيچ ايرادي نداشت. هيچ تيمي هم به اين موضوع اعتراض ندارد اما فدراسيون دنبال توجيه اين شکست است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار