| کد مطلب: ۱۰۴۶۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتـــاه

اعلام زمان شارژ سهميه بنزين آذر ماه

60 ليتر سهميه بنزين آذرماه ساعت صفر بامداد سه‌شنبه 1 آذر 1401 در کارت‌هاي هوشمند سوخت شخصي شارژ مي‌شود و در نهمين‌ماه سال 1401، ميزان 60 ليتر سهميه بنزين ماهانه به کارت‌هاي هوشمند سوخت شخصي واريز خواهد شد، همچنين سهميه سوخت خودروهاي عمومي و خدماتي مطابق جدول سهميه طرح مديريت مصرف سوخت واريز مي‌شود همچنين طرح فعلي سهميه‌بندي بنزين از ساعت صفر روز جمعه، 24 آبان‌ماه سال 1398 بر اساس مصوبه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران سه قوه، براي همه وسايل نقليه بنزين‌سوز آغاز شد. به گزارش ايسنا، سقف ذخيره سهميه بنزين کارت‌هاي هوشمند سوخت براي مالکان خودروهاي شخصي و موتورسيکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌ دنبال گسترش ويروس کرونا در کشور و شرايط ويژه اعلام‌شده براي مقابله با گسترش آن، شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در اطلاعيه‌اي اين سقف را به 9 ماه تغيير داد، بنابراين سهميه واريزي ماهانه خودروهاي شخصي و موتورسيکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا 9 ماه در کارت‌هاي هوشمند سوخت قابل ذخيره خواهد بود.

خبر جديد درباره زمان واريز معوقات حقوق بازنشستگان

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات ترمیم حقوق بازنشستگان و موظفین این صندوق را تشریح کرد و در اجرای لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری مصوب ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، با اقدامات انجام شده افزایش مصوب در احکام بازنشستگان و موظفین این صندوق اعمال شده است و حقوق آبان ماه مشترکین این صندوق به‌همراه معوقه مهرماه واریز می‌شود. او با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری گفت: بر اساس بند (۱- ۲) ماده واحده قانون مزبور مبلغ مقطوع ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و موظفین مشمول قانون بودجه ۱۴۰۱ از تاریخ اجرای قانون که ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ است و همچنین به میزان ۵ درصد حقوق شهریورماه، برای تعداد یک میلیون و ۵۸۹ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران ذینفع (بازنشستگان قبل از ۱۴۰۱/۰۷/۰۱) اضافه شده است. شیرمحمدی به افزایش ۵۰درصدی مبلغ کمک هزینه عائله مندی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: این مبلغ از ۴۰۷ هزار و ۳۸۹ تومان به مبلغ ۶۱۱ هزار و ۸۴ تومان افزایش یافته است؛ تعداد افراد مشمول این کمک هزینه ۹۶۷ هزار ۸۹۰ نفر است. به گزارش ایسنا، معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: مبلغ حق اولاد نیز به ازای هر فرزند با افزایش ۱۰۰ درصدی از مبلغ ۱۰۵هزارو ۶۱۹ تومان به مبلغ ۲۱۱هزار و ۲۳۹ تومان بهبود یافته است. لازم به ذکر است، با توجه به عدم بارگذاری اطلاعات افزایش مبلغ عائله‌مندی و اولاد توسط دستگاه‌ها، افزایش حق عائله‌مندی، اولاد و معوقات مهر ماه و آبان ماه همراه با حقوق آذر ماه پرداخت خواهد شد و مطابق توضیحات تبصره بند (۱- ۲) برای افرادی که پس از اجرای این قانون یعنی پس از تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ بازنشسته شده یا می‌شوند نیز ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگی آنان اضافه می‌شود. به گفته وی با افزایش‌های صورت گرفته، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از مبلغ ۷میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۴۶ تومان در نیمه اول سال ۱۴۰۱، به مبلغ ۹میلیون و ۲۴۱هزار و ۲۹۸ تومان در مهرماه سالجاری در مهر ماه سالجاری (به‌طور میانگین ۱۶. ۲ درصد) ترمیم یافته که افزایش‌های مربوط به عائله‌مندی و حق اولاد نیز مازاد بر آن خواهد بود. گفتنی است، بازنشستگان کشوری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www. sabasrm. ir یک روز پس از پرداخت حقوق آبان ماه می‌توانند نسبت به دریافت فیش حقوقی و حکم افزایش خود اقدام کنند

نامه ارزي رئيس کل بانک مرکزي به وزير نفت

رئيس کل بانک مرکزي طي نامه‌اي از وزير نفت براي تأمين ارز مورد نياز کشور قدرداني کرد و علي صالح‌آبادي در نامه‌اي از جواد اوجي، وزير نفت و مجموعه تلاش‌هاي وزارت نفت براي تأمين ارز مورد نياز کشور و بازگشت مداوم ارز حاصل از صادرات براي پوشش نيازهاي ارزي و افزايش حجم تجارت کشور تشکر کرد. به گزارش تسنيم، رئيس کل بانک مرکزي در اين نامه از افزايش قابل‌توجه بازگشت ارز حاصل از صادرات نسبت به پارسال در نتيجه تلاش شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت نفت خبر داده است البته پيش از اين علي بهادري‌جهرمي، سخنگوي دولت از رکوردشکني صادرات نفت ايران در ماه گذشته طي چند سال اخير خبر داده بود.

سود 50 ميليوني از بورس کالا نصيب اين خريداران

با نگاهي به آگهي‌ها فروش خودرو خواهيم ديد که قيمت اين خودرو در بازار آزاد امروز حدود 430 الي 440 ميليون تومان است بنابراين خريداران اين خودرو از بورس‌کالا حدود 50 ميليون تومان سود کرده‌اند، به طوري که روز گذشته 1000 دستگاه پژو 207 متعلق به شرکت ايران‌خودرو با قيمت پايه 187 ميليون و 400 هزار تومان روي تابلو بورس‌کالا رفت که تحويل اين خودرو به صورت 3 ماهه بوده و در تاريخ 30 به‌همن به خريداران تحويل داده مي‌شود. سرانجام پس از 60 دقيقه رقابت اين خودرو با ميانگين قيمتي 342 ميليون و 842 هزار تومان و به عبارتي با 83 درصد رقابت مورد معامله قرار گرفت و خريدان اين خودرو علاوه بر قيمت مچ شده اين خودرو يعني 342 ميليون و 842 هزار تومان بايد 13 درصد ماليات بابت و عوارض قانوني (44 ميليون 569 هزار تومان) پرداخت کنند و همچنين مبلغ 4 ميليون و 371 هزار تومان نيز براي هزينه‌ها شامل بيمه و شماره‌گذاري خودرو بپردازند. به گزارش تجارت نيوز، درصورت عدم واريز هزينه‌هاي فوق حداکثر تا 5 روز تقويمي پس از ارسال پيامک (تکميل وجه متعلقات قانوني) به نسبت زمان تاخير خريدار در واريز وجوه تکميلي زمان تحويل خودرو تغيير خواهد کرد که در نتيجه با احتساب اين هزينه‌ها فرد خريدار بايد حدودا مبلغ 391 ميليون و 800 هزار تومان پرداخت کند. با نگاهي به آگهي‌ها فروش خودرو خواهيم ديد که قيمت اين خودرو در بازار آزاد ديروز حدود 430 الي 440 ميليون تومان است بنابراين خريداران اين خودرو از بورس‌کالا حدود 50 ميليون تومان سود کرده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار