| کد مطلب: ۱۰۴۶۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

توصیه‌هایی برای تسکین سردردهای مکرر

سردردها و حملات میگرنی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نیمی از بزرگسالان در سراسر جهان در سال گذشته سردرد داشته‌اند. سردرد می‌تواند شدید یا یک درد مبهم باشد و چند روز طول بکشد. با این‌حال، فارغ از مصرف مسکن‌ها و ضددردها، شما می‌توانید اقداماتی ساده برای تسکین این درد آزاردهنده انجام دهید.

براي برخي، يک غذاي خاص ممکن است باعث سردرد شود و براي برخي ديگر، بعضي از موادشيميايي موجود در غذاها محرکي براي افزايش آستانه سردرد هستند. برخي از غذاها که بهتر است حذف شوند که عبارتنداز: غذاهاي بسيار فرآوري‌شده، کافئين، گوشت‌هاي فرآوري شده، غذاهاي پر قند و گلوتن. علاوه‌ بر اين، مولتي‌ ويتامين روزانه و مکمل‌هاي حاوي ريبوفلاوين و منيزيم هم به کاهش شدت سردرد کمک مي‌کند.

ورزش موثرترين تغيير سبک زندگي براي کاهش قابل‌توجه شدت سردرد است. فعاليت بدني يک تسکين‌دهنده طبيعي استرس است که مي‌تواند باعث سردرد شود. اندورفين سيگنال‌هاي درد را به مغز مسدود مي‌کند. حداقل پنج روز در هفته ورزش ​کنيد.

از کم‌خوابي يا زياد خوابيدن خودداري کنيد، زيرا مي‌تواند باعث ميگرن شود. کمبود خواب ممکن است باعث ترشح هورمون‌هاي استرس مانند آدرنالين و کورتيزول شود. اگر خروپف مي‌کنيد، با پزشک خود در مورد راه‌هاي رفع آپنه خواب صحبت کنيد.

استرس عامل شايع سردردهاي تنشي و ميگرن است. تکنيک‌هاي آرام‌سازي ذهن مي‌توانند علائم استرس از جمله سردرد را کاهش دهند. گوش‌دادن به موسيقي، ورزش‌کردن و خواندن کتاب مي‌توانند کمک‌کننده باشند. در هر روز فقط 10 دقيقه به تمرين آرامش از طريق يوگا و... اختصاص دهيد. بيشتر سردردها جاي نگراني ندارند؛ اما اگر سردرد چندبار در هفته اتفاق بيفتد، ناتوان‌‌کننده است، اگر سردرد مزاحم فعاليت‌هاي روزانه‌تان است با پزشک صحبت کنيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار