| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

موفقیت تیم‌ملی و حال مردم

مهدی پاشازاده کارشناس فوتبال

تيم‌ملي فوتبال ايران پيرترين تيم‌ مسابقات جام‌جهاني است، بر همين اساس بايد از ميانگين سني و تجربه بالا براي کسب نتايج مناسب استفاده کند. حضور در رقابت‌هاي بزرگي همچون جام‌جهاني جاي تجربه‌اندوزي براي بازيکنان جوان‌تر نيست. در تيم‌ملي فوتبال ايران هيچ بازيکن جواني به غير از ابوالفضل جلالي با 24 سال سن، حضور ندارد. البته به اين موضوع هم اعتقاد دارم سليقه هر مربي و نفر اول تيم قابل احترام بوده و براي خودش حتما محاسباتي داشته است. البته در جام‌جهاني قطر مي‌توانستيم چند بازيکن جوان را در ترکيب تيم داشته باشيم و از آنان به‌طور فيکس در جام ملت‌هاي آسيا استفاده کنيم. در جام ملت‌هاي آسيا و مسابقات بعدي قطعاً بسياري از بازيکنان مسن‌تر ديگر حضور نخواهند داشت و همين کار را براي تيم‌ملي‌ فوتبال ايران سخت خواهد کرد. هميشه بازي نخست در تورنمنتي اين‌چنيني سخت است. ضمنا مقابل تيم قدرتمند انگليس قرار خواهيم گرفت که اين نکته به سخت‌تر شدن اين بازي اول مي‌افزايد. تيم‌ملي در اين بازي شرايطي 2 گانه خواهد داشت؛ اگر بازي را خداي نکرده واگذار کنيم به حاشيه بدي وارد مي‌شويم. اگر هم موفق به کسب امتياز مقابل اين تيم با تجربه شويم در ادامه مسير روحيه خوبي خواهيم داشت. تيم فوتبال انگليس بازي از جناحين را در دستور کار خود دارد و ما هم هميشه برابر اين نوع بازي و اين نوع تيم‌ها مشکل داشته‌ايم، اما اميدوارم با شناختي که از کي‌روش داريم روي اين نقاط ضعف تيم خودمان و نقاط قوت حريف کار کرده باشد تا در اين ديدار سرنوشت‌ساز دچار مشکل نشويم. تيم‌ملي ايران با شرايطي به قطر رفته که از روحيه خوب و تمام عيار برخوردار نيست، اما بايد با کسب نتايجي شايسته، مردم را در اين روزهاي سخت، خوشحال کند. موفقيت تيم‌ملي در جام‌جهاني باعث ايجاد حال خوب مردم مي‌شود.

نشريه کيکر پيش‌بيني کرد تيم‌ملي فوتبال ايران بتواند به دور دوم جام‌جهاني راه يابد. نشريه کيکر در آستانه جام‌جهاني به پيش بيني عملکرد 32 تيم حاضر در اين رقابت‌ها پرداخت و درباره تيم‌ملي فوتبال ايران نوشت: ايران بازيکنان باکيفيتي دارد اما اين کافي نيست. با کمي شانس به مرحله يک شانزدهم نهايي صعود خواهد کرد ولي توان رسيدن به دور بعدي را نخواهد داشت.

به گزارش مارکا؛ ديديه دشان سرمربي تيم‌ملي فرانسه خودش را براي استفاده از برنامه تاکتيکي جايگزين در بازي اول خروس‌ها در جام‌جهاني آماده مي‌کند. تا پيش از اين دشان اميدوار بود که براي اولين بازي مدافع عنوان قهرماني رقابت‌ها از کريم بنزما ستاره خط حمله رئال مادريد و برنده توپ طلاي سال 2022 استفاده کند اما مصدوميت اخير اين بازيکن سبب شده است که سرمربي فرانسوي‌ها خودش را براي استفاده از بازيکني ديگر آماده کند که متناسب با آن بايد برنامه تاکتيکي تيمش را هم تغيير دهد. اولين بازي قهرمان جام‌جهاني 2018 در قطر سه روز ديگر مقابل استراليا است و بنزما هنوز ريکاوري مصدوميت عضلاني اخيرش را به‌طور کامل سپري نکرده است. بنزما در مدت اخير به صورت انفرادي تمرين مي‌کرد و در آخرين جلسه تمريني فرانسه با حضور خبرنگاران او و رافائل واران در کنار يکديگر تمرين کردند. گويا ديروز نيز که تمرينات پشت درهاي بسته انجام شد، ستاره رئال مادريد جدا از ساير بازيکنان تمريناتش را انجام داده است.

ستاره جوان تيم‌ملي فوتبال انگليس به عنوان ارزشمندترين بازيکن جام‌جهاني 2022 قطر معرفي شد. وب‌سايت مرکز بين‌المللي مطالعات ورزشي CIES Football Observatory در جديد مطلب خود اقدام به معرفي ارزشمندترين تيم‌ها و بازيکنان حاضر در جام‌جهاني 2022 کرده است. در اين مطلب تيم‌ملي فوتبال انگليس با 1. 5 ميليارد يورو، در صدر ارزشمندترين تيم‌ها قرار دارد. همچنين در بين بازيکنان نيز «جود بلينگهام» ستاره جوان تيم انگليس با 202 ميليون يورو، ارزشمندترين بازيکن جام‌جهاني است. همچنين تيم‌ملي ايران با 53 ميليون يورو در رده 28 اين فهرست ايستاده و مهدي طارمي نيز با 20 ميليون يورو، ارزشمندترين بازيکن کشورمان است.

به گزارش تايمز انگليس؛ يکي از هواداران تيم‌ملي فوتبال انگليس در قطر که از فردا جام‌جهاني 2022 در آن آغاز مي‌شود، اقامت در اين کشور را به جهنم تشبيه کرد. رسانه انگليسي به نقل از اين هوادار تيم‌ملي فوتبال اين کشور نوشت: مناطق ويژه هواداران در قطر جهنم هستند. تهويه مطبوع در ساختمان به سختي کار مي‌کند و صدايي شبيه پرواز هواپيماي جنگنده‌ دارد. حتي اگر در طول روز به‌طور مداوم کار کند دما به زير 27 درجه هم نمي‌رسد. در شب نمي‌توانيد آن را روشن کنيد، زيرا سروصداي زيادي دارد. اين هوادار انگليسي افزود: تخت؟ مثل تخته‌سنگ است. شما ممکن است ترجيح دهيد که روي زمين بخوابيد. من هرگز در چنين مکان آزاردهنده‌اي نبوده‌ام. ما 10 روز است اينجا هستيم و اين يک کابوس است. شايد خوب باشد که براي يک يا دو روز اينجا باشيد، اما بيشتر از آن وحشتناک خواهد بود. ميانگين دماي هواي قطر در دوره برگزاري جام‌جهاني 2022 از 25 تا 30 درجه سانتيگراد خواهد بود.

سرمربي تيم‌ملي فوتبال روسيه که تيمش از حضور در جام‌جهاني 2022 محروم شده بود، فيناليست‌هاي اين رقابت‌ها را پيش‌بيني کرد. والري کارپين سرمربي باشگاه روستوف و تيم‌ملي فوتبال روسيه معتقد است که آرژانتين در فينال جام‌جهاني 2022 به ميزباني قطر، اسپانيا را شکست مي‌دهد و قهرمان خواهد شد. تيم‌ملي برزيل نيز در جايگاه سوم قرار مي‌گيرد. تيم‌ملي فوتبال روسيه با تحريم صورت گرفته از سوي اتحاديه فوتبال اروپا و فدراسيون جهاني فوتبال به دليل جنگ در اوکراين امکان حضور در مرحله نهايي انتخابي جام‌جهاني 2022 و صعود به اين رقابت‌ها را از دست داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار