| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

خبــــــر

توقيف 16 قبضه اسلحه غيرمجاز

فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر از کشف 9 قبضه سلاح جنگي و 7 قبضه سلاح شکاري غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ علي‌آقا کارخانه گفت‌: در راستاي پيشگيري از وقوع جرائم خشن طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با دارندگان سلاح‌هاي غيرمجاز، در نقاط آلوده و جرم‌خيز شهرستان اسلامشهر به مرحله اجرا درآمد. وي با اشاره به شناسايي و دستگيري 16 نفر از دارندگان سلاح‌هاي غيرمجاز در اين طرح تصريح کرد: در اين رابطه متهمان طي چند عمليات ضربتي دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها 16 قبضه سلاح گرم شامل قبضه انواع سلاح‌هاي جنگي و هفت قبضه سلاح شکاري غيرمجاز کشف و ضبط شد. براساس اعلام سايت پليس، فرمانده انتظامي اسلامشهر با بيان اينکه اجراي چنين طرح‌هايي از سوي پليس ادامه خواهد داشت، گفت: براي متهمان در اين طرح پرونده‌اي تشکيل و آنان براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شدند. پيش از اين سردار احمدعلي گودرزي، فرمانده مرزباني کشورمان نيز از کشف قريب به 800 قبضه سلاح جنگي در 55 روز گذشته خبر داده و گفته بود که ميزان سلاح‌ کشف شده در اين مدت در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش 40 درصدي داشته است.

دستگيري باند اسکيمر

رئيس پليس فتا استان قزوين از دستگيري باند اسکيمر با کلاهبرداري 4 ميليارد ريالي از شکات خبر داد. سرهنگ محمدعلي فرهودي گفت: در پي وصول چندين فقره پرونده با موضوع برداشت غيرمجاز از حساب بانکي افراد، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قزوين قرار گرفت. اين مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ارجاع پرونده‌هاي متعدد برداشت غيرمجاز از حساب بانکي به ارزش تقريبي چهار ميليارد ريال در يک مقطع زماني مشخص، ظن ارتکاب کلاهبرداري به شيوه اسکيمر (کپي‌برداري از کارت‌بانکي) در استان قوت گرفت که در اين رابطه تيم ويژه‌اي از کارشناسان زبده پليس فتا براي رسيدگي به موضوع تشکيل شد. سرهنگ فرهودي افزود: بررسي پرونده‌ها و سرنخ‌هاي موجود گوياي ارتکاب جرم توسط يک گروه کلاهبردار حرفه‌اي بود که کمترين رد را از خود به‌جا گذاشته بودند که اين موضوع کار پليس فتا را در شناسايي متهمان سخت مي‌کرد. اين مقام انتظامي ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزي کارشناسان پليس فتا استان رد متهمان در يکي از استان‌هاي همجوار شناسايي و با هماهنگي قضائي، 2 نفر از اعضاي اين باند دستگير و تعدادي کالاي خريداري شده با وجوه سرقتي از آنان کشف که متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند. رئيس پليس فتا استان قزوين خاطرنشان کرد: همشهريان عزيز در استفاده از کارت‌هاي بانکي دقت داشته باشند و شخصا نسبت به انجام فرآيند پرداخت و ورود رمز اقدام نمايند و درصورت مواجهه با هر مورد مشکوک مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پليس فتا در ميان بگذارند.

خريد اينستاگرامي که نافرجام ماند

رئيس پليس فتا قزوين از کشف پرونده کلاهبرداري در شبکه اجتماعي اينستاگرام در اين استان خبر داد. سرهنگ محمدعلي فرهودي گفت: در پي وصول يک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداري اينترنتي، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قزوين قرار گرفت. اين مقام مسئول ادامه داد: شاکي در اظهارات خود عنوان داشت: «در يکي از صفحات اينستاگرامي قصد خريد لباس را داشتم که پس از سفارش کالا و واريز وجه، هيچ کالايي به دستم نرسيد و درخواست رسيدگي به موضوع را دارم.» سرهنگ فرهودي افزود: کارشناسان پليس فتا با پيگيري موضوع موفق به شناسايي گرداننده صفحه اينستاگرامي شده و وجه پرداخت شده از سوي شاکي را به حساب وي عودت دادند. اين مقام انتظامي به کاربران توصيه کرد: کاربران عزيزي که قصد خريد اينترنتي کالا را دارند سعي نمايند تنها از فروشگاه‌هاي معتبر و داراي نماد اعتماد الکترونيکي خريد کنند و از اعتماد به صفحات و کانال‌هاي مجازي خودداري نمايند. رئيس پليس فتا استان قزوين خاطرنشان کرد: پليس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرائم سايبري بوده و شهروندان مي‌توانند از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پليس در ارتباط باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار