| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتـــاه

تخم مرغ را از اين قيمت بالاتر نخريد

مديرکل دفتر بازرسي وزارت جهاد کشاورزي گفت: فروش تخم مرغ بالاتر از نرخ مصوب اعلامي در سامانه 124 ممنوع است و پرونده متخلفان به تعزيرات حکومتي اعلام مي‌شود. مسعود امرالهي مديرکل دفتر بازرسي وزارت جهاد کشاورزي اظهار داشت: پيرو افزايش قيمت کاذب در بازار تخم مرغ، هفته گذشته بازرسان وزارت جهاد کشاورزي با گرانفروشي اين محصول در چرخه‌هاي مختلف توليد تا عرضه شامل مرغداري، عمده فروشي، بنکداري و خرده فروشي برخورد کردند و پرونده اين تخلفات به سازمان تعزيرات حکومتي براي صدور حکم ارسال شد و مردم براي آگاهي از قيمت مصوب تخم مرغ به سامانه 124 سازمان حمايت مراجعه کنند. مديرکل دفتر بازرسي وزارت جهاد کشاورزي ادامه داد: مردم گزارش‌هاي خود درباره گران فروشي تخم مرغ به سامانه 124 شکايت کنند تا بازرسان ما به آنجا مراجعه کنند و از دي ماه سال قبل تا به امروز 82 هزار پرونده تخلف براي گران فروشي در بخش محصولات کشاورزي، تشکل شده است. به گزارش تسنيم، قيمت مصوب هر کيلوگرم تخم مرغ در سامانه 124 سازمان حمايت 398٬000 تومان است که قيمت هر شانه 30 عددي با وزن 1. 9 کيلوگرم 76 هزار تومان مي‌شود.

خريد لوازم خانگي با وام 30 تا 100 ميليوني

سخنگوی وزارت صمت از صدور کارت‌های اعتباری ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید کالاهای ایرانی خبر داد دراین خصوص امید قالیباف در رابطه با تسهیلات جدید خرید لوازم خانگی گفت: براساس توافقات به‌عمل آمده قرار است تا سقف ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای خرید لوازم خانگی ایرانی به متقاضیان اختصاص پیدا کند که این کارت‌های اعتباری دارای سه سقف ۳۰ میلیون و ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان است که در ۵ بانک صادر می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. سخنگوی وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی لوازم خانگی گفت: متقاضیان می‌توانند برای خرید به نمایشگاه یا مراکز عرضه محصولات ایرانی مراجعه و نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند. به گفته قالیباف متقاضی باید با مراجعه به سامانه جهاد کالا به آدرس اینترنتی jahadkala. ir مراجعه و گزینه ثبت طرح ملی را انتخاب و ثبت‌نام کنند بعد از ثبت نام ۵ بانک برای پرداخت کارت اعتباری به متقاضی معرفی می‌شوند که فرد می‌تواند با مراجعه به هر یک از بانک‌ها مدارک لازم را بارگزاری کند و صدور کارت‌ها با توجه به اعتبارسنجی مشتریان توسط سیستم بانکی انجام می‌شود و در نهایت کارت اعتباری به ادرس متقاضی پست خواهد شد. سخنگوی وزارت صنعت در رابطه با متقاضیان خواستار دریافت کارت اعتباری خرید لوازم خانگی ایرانی گفت: فعلا در گام نخست زوجین جوان و به تناسب ارزیابی تقاضا افراد دیگری می‌توانند این کارت‌های اعتباری را تهیه کنند. به گزارش تسنیم، قالیباف در خصوص سود تسهیلات کارت‌های اعتباری نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: سود این کارت‌ها ۱۸ درصد و با بازپرداخت سه ساله تعیین شده است. البته باید تاکید کنم که کالاهای خریداری شده در قالب این کارت ۵درصد زیر قیمت بازار فروخته می‌شود که در گام نخست این کارت‌ها برای ۲۵۰ هزار نفر درنظر گرفته شده است.

معاون وزير جهاد کشاورزي خبر داد؛

پرداخت 3 ميليون تومان يارانه کود به ازاي هر هکتار

معاون وزير جهاد با اشاره به پرداخت 3 ميليون تومان يارانه کود به ازاي هر هکتار به کشاورزان، از تخصيص 40 هزار ميليارد تومان يارانه براي جبران کاهش درآمد کشاورزان از محل اجراي الگوي کشت خبر داد. به گزارش مهر، محمد قرباني در يک برنامه تلويزيوني اظهار کرد: در الگوي کشت ما دو سطح نظارت و جلسات توجيهي داريم که يک سطح در استان‌ها و يک سطح هم در ستاد وزارت جهاد کشاورزي با حضور وزير برگزار مي‌شود که هدف از برگزاري اين جلسات، مشارکت اتاق‌هاي اصناف کشاورزي، نمايندگان کشاورزان، استانداران، فرمانداران، مجموعه مديران و مسئولان بخش کشاورزي در اجراي هر چه بهتر الگوي کشت است تا کمبودها و انتظارات و خواسته‌هاي آن‌ها بررسي و رسيدگي شود. معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير جهاد کشاورزي گفت: در استان‌ها و ستاد وزارت جهاد کشاورزي تمام استانداران، فرمانداران، مديران جهاد کشاورزي، اتحاديه‌هاي تخصصي، اتاق اصناف و مجموعه‌هايي که درگير الگوي کشت هستند در جلسات حضور دارند و به صورت کامل پاي کار هستند و در برنامه اقدامي که سازمان تحقيقات و آموزش ترويج کشاورزي، ارائه داده و به تأييد وزير هم رسيده است بر اساس تقويم الگوي کشت يا تقويم زماني کشت و به تناوب با توجه به آمادگي که در استان‌ها وجود دارد حضور پيدا مي‌کنند به‌همراه مجري به سوالات احتمالي پاسخ مي‌دهند، ضمن اينکه الگوي کشت براي آنها تشريح مي‌شود. قرباني گفت: در شش ماهه نخست سال زراعي جاري يارانه الگوي کشت از محل بودجه 1401 تأمين شد که براي محصولات اساسي و راهبردي که در بند ت ماده 35 قانون سياست‌هاي کلي برنامه ششم تصريح شده است که ما کود و بذر يارانه‌اي را براي کشاورزان داريم. معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير جهاد کشاورزي افزود: وزارت جهاد کشاورزي براي سال 1402 پيشنهادي به سازمان برنامه و بودجه ارائه کرد که بر اساس آن 40 هزار ميليارد تومان يارانه در اختيار وزارت قرار بگيرد تا بتواند با اين يارانه‌ها در صورت کاهش درآمدي کشاورزان از محل اجراي الگوي کشت جبران شود تا امنيت معيشتي کشاورزان و درآمدشان تحت تأثير قرار نگيرد که گويا سازمان برنامه و بودجه بر ايجاد رديف در تبصره 14 موافقت کرده است. قرباني با بيان اينکه در استان‌هاي سردسير و گرمسير بر اساس تقويم زماني کشت به اندازه کافي کود و بذر تأمين شده است، گفت: ما بيشتر يارانه‌اي را که پرداخت کرديم در قالب کودهاي فسفاته و پتاسه يارانه‌اي هست که براي محصولات راهبردي، کلزا، چغندر قند، گندم و جو کودهاي پتاسه و فسفاته را با يک سوم قيمت در اختيار کشاورزان قرار گرفته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار