| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

کیان رفت؛ ایران داغدار است

آرمان‌‌ملي ‌ - مطهره شفيعي: ايران داغدار «کيان پيرفلک» 9 ساله است. همان پسري که ساکن ايذه در خوزستان بود که در شامگاه چهارشنبه 25 آبان در حاليکه با مادر، پدر و برادر خردسالش در خودرو و در حال بازگشت به خانه خود در ايذه بودند، هدف گلوله قرار گرفت و شهيد شد. روايت پرواز کيان از همان لحظه که اين کودک آخرين نفسش را کشيد با ابهام مواجه بود. 27 آبان فارس نوشت: «خانم مولايي مادر کيان معتقد است فرزندش را ماموران کشته‌اند. او مي‌گويد: ماموران براي امنيت‌شان به آنها توصيه کرده‌اند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامي‌که دور زدند همان‌ها به ماشين‌شان تيراندازي کرده‌اند.» از سوي ديگر سجاد پيرفلک، عموي کيان در پاسخ به اين پرسش که چه افرادي به سمت خودروي حامل خانواده پيرفلک آتش گشوده‌اند به اظهارات زينب مولايي‌راد مادر کيان اشاره مي‌کند و آن را روايت مستند فردي مي‌داند که در بطن ماجرا حضور داشته است. اظهاراتي توسط مادر کيان که نشان مي‌دهد گلوله‌ها توسط ماموران شليک شده و باعث فوت کيان و زخمي شدن پدرش شده است.‌» «فارس» اين مساله را مطرح کرد: «پليس بارها اعلام کرده است که در اغتشاشات از سلاح جنگي استفاده نمي‌کند. از ادعاي خانم مولايي نيز هيچ سندي منتشر نشده است درحالي‌که چنين اتفاقاتي منطقا نمي‌تواند توسط دوربين موبايل‌هاي چند صد نفر از حاضران که در ميدان بوده‌اند ثبت نشده باشد.» تسنيم نوشت: «اين سخن مادر کيان اما بيش از اينکه ادعاي او يعني کشته شدن پسرش به‌دست نيروهاي انتظامي را اثبات کند، خلاف آن را نشان مي‌دهد، زيرا اگر مأموران به‌هر دليلي و با هر شکلي قرار بود جلوي آنها را بگيرند همان ابتدا مي‌توانستند اين کار را انجام دهند و از سوي ديگر همان‌طور که خودش مي‌گويد هنگام عبور آنها از مقابل نيروهاي پليس، آنها يک‌طرف خيابان ايستاده بودند در حالي بين افرادي که مورد هدف تروريست‌ها قرار گرفتند، نيروهاي پليس هم هستند و همين بخش مؤيد اين است که وقتي خودروي پدر کيان از مقابل جماعت اغتشاشگر دور مي‌زند و به‌سمت نيروهاي پليس بازمي‌گردد، آتش و تيراندازي تروريست‌ها هم شروع مي‌شود و در اين بين کيان پيرفلک نيز به شهادت مي‌رسد.»

نماينده سابق ادعاها را رد کرد

درشرايطي که رسانه‌هاي اصولگرا درصدد تکذيب اظهارات مادر کيان بودند؛ درويش‌پور نماينده پيشين ايذه اين روايت را رد کرده است. وي مي‌گويد: «همان کساني‌که به خودرو تيراندازي کردند همان افراد کيان و پدرش را به هلال‌احمر منتقل کردند.» جالب است که عبدا... ايزدپناه، نماينده فعلي ايذه در پاسخ به اينکه آيا ديداري با خانواده کيان پيرفلک داشته است يا خير، بيان کرد: «من با خانواده ديداري نداشتم، فرماندار و معاون سياسي استاندار به آنجا رفته‌اند. مادر شهيد هم صدايش ضبط شده و کليپ پر کرده است که پيج آن در اختيار خودم نيست ديگران شيطنت کرده‌اند. مادر شهيد گفته است من فرزندم را شهيد مي‌دانم و در کنار نظام هستم اگر حرفي هم زده‌ام بر اثر عصبانيت بوده است، لذا ديداري دوستان با ايشان داشتند، اما من نداشتم.»

روايتي ناآشنا از مادر کيان

روزگذشته اما بخش ديگري به پرونده درگذشت کيان افزوده شد. مادر کيان پيرفلک در گفت‌وگويي به موضوعاتي مثل شب تلخ حادثه و همچنين حواشي مطرح‌شده درباره مواضع خود پرداخته است. وي در اين ويدئو مي‌گويد: از پيج اينستاگرام من سوءاستفاده نکنيد، پيجم بسته‌ است اگر کسي چيزي گذاشته براي من نيست. او‌ بيان داشت: اصلا نمي‌دونم‌ گوشيم کجاست از وقتي که بچم مرده اصلا گوشيم دستم نيست.

توهين به مادر کيان

مادر کيان پيرفلک تعادل روحي رواني ندارد و نمي‌داند در لحظه تيراندازي چه کساني به سمت او و خانواده‌اش شليک کردند! حمله تروريستي ايذه کار دو تيم موتورسواري بود. در ايذه از ساچمه هم براي متفرق کردن اغتشاشگران استفاده نشد. گروه‌هاي تجزيه‌طلب در ميان خانواده شهداي حمله تروريستي نفوذ کرده‌اند تا به آنها القا کنند پليس اقدام به تيراندازي کرده است. جهان‌نيوز هم توئيتي را منتشر کرد که در آن آمده است: «تمام ديشبي که مادران اين سرزمين براي کيان اشک مي‌ريختند، مادر خودش فاوور اکسپت مي‌کرد، بيو اينستا تغيير مي‌داد که 26 k ÝÇáæÑÑÔ ÈÔå 204K . ÏÞíÞÇ åãíäå» ​همشهري روزنامه ارگان شهرداري در مطلبي به قلم محسن مهديان؛ مديرعامل اين روزنامه و با تيتر سهم «اين خون‌ها در بيداري مسئولان» ، به مادر کيان پيرفلک، مقتول خردسال حمله مسلحانه ايذه توهين کرد. در بخشي از يادداشت همشهري آمده است: «...مادر کيان در جنگ روايت‌ها به قاتلان فرزندش پناه مي‌برد و ناخواسته کمک مي‌کند تا کودکان بيشتري کشته شوند. بازي نيز دو سر برد براي آنهاست. آدم مي‌کشند. اگر از امنيتي‌ها باشد سوت و کف مي‌زند و به هم تبريک مي‌گويند. اگر کودک يا دختر جوان باشد پروژه «کارخودشونه» کليد مي‌خورد.»

خداحافظي مجري صداوسيما

کيميا گيلاني، مجري تلويزيون که ويدئوي اجراي بغض‌آلود جمعه وي هنگام پخش فيلمي از کيان پيرفلک در شبکه‌هاي اجتماعي فراگير شده بود، در صفحه توئيتر خود نوشت: «من کيميا گيلاني از 15 تير 1385 که وارد حوزه اجرا شدم واقعا براش تلاش کردم درس خوندم و هدفي جز شادي دل مردمم نداشتم و حالا که دل مردمم شاد نيست نيازي هم به حضور من نيست و از اجرا در تلويزيون خداحافظي مي‌کنم، يه روزي دلمون شاد ميشه. شايد من زنده نباشم اگر تو بودي جاي من هم بخند.»

واکنش جيک ساليوان به شهادت کيان پيرفلک

درحالي‌که سياست‌هاي مداخله‌جويانه و تفرقه‌افکنانه واشنگتن در خاورميانه اصلي‌ترين دليل ظهور و توسعه تروريسم در منطقه و جهان به‌شمار مي‌آيد و آمريکا و متحدانش همواره هدايت تروريست‌ها را در دست دارند، جيک ساليوان، مشاور امنيت ملي آمريکا با انتشار پيامي در حساب کاربري خود در توئيتر با خانواده کيان پيرفلک، کودک 10 ساله‌اي که در حمله تروريستي روز چهارشنبه در شهر ايذه جان خود را از دست داد، ابراز همدردي کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار