| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

تبريک رئيسي به سلطان عمان

رئيس‌جمهور در پيامي فرا رسيدن روز ملي سلطنت عمان را به سلطان و مردم اين کشور تبريک گفت. آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي در پيامي به هيثم بن طارق آل سعيد سلطان عمان با تبريک فرارسيدن روز ملي اين کشور تصريح کرد: روابط برادرانه، صميمي و تاريخي جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان، پشتوانه‌اي براي دوستي دو ملت و تقويت پيوندهاي مشترک در آينده خواهد بود.

اقدامات نظارتي متوقف نخواهد شد

قائم مقام سازمان بازرسي کل کشور گفت: مديران در هر پست، مقام و جايگاهي باشند اگر در حوزه وظايف خود در تمامي ابعاد به ويژه قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت ترک فعل داشته باشند، به مراجع ذيربط معرفي مي‌شوند. احمد رحمانيان با اشاره به اينکه اقدامات نظارتي متوقف نخواهد شد، گفت: در اين قانون براي کساني که اهمال؛ ترک فعل و ممانعت از اجراي قانون داشته باشند هم جبران خسارت، هم معرفي به هيات‌هاي بدوي تخلفات اداري، هم حبس و جزاي نقدي درجه چهار و پنج و هم حبس پنج تا 15 سال و محروميت‌هايي پيش بيني شده است.

تکذيب تماس مستقيم بلينکن با وزير خارجه درباره اوين

اخيرا اظهاراتي از سوي نماينده کاشمر در منابع مختلف خبري در خصوص آتش سوزي زندان اوين به نقل از وزير امور خارجه کشورمان مطرح شده است که بر اساس پيگيري خبرگزاري ايسنا در ارتباط با صحت مطالب منتشر شده در اين زمينه، يک منبع مطلع در وزارت امور خارجه در اين رابطه گفت: وزير امور خارجه در يک جلسه بسته گفت که پيامي در شب آتش سوزي در اوين و در همين رابطه به نقل از وزير خارجه آمريکا، توسط وزير خارجه يک کشور منطقه به ايشان منتقل شد. وي ادامه داد: لذا تماس مستقيم بلينکن با اميرعبداللهيان از اساس عاري از صحت است.

گفت‌وگوي ترودو با کامالا هريس درباره ايران

وبگاه دولت کانادا ديروز در بيانيه‌اي اعلام کرد، جاستين ترودو، نخست‌وزير اين کشور روز گذشته با کامالا هريس، معاون اول رئيس‌جمهور آمريکا در حاشيه نشست همکاري اقتصادي آسيا - پاسيفيک (اپک) ديدار کرد. طبق اين بيانيه، ترودو علاوه بر موضوعات دوجانبه، جنگ اوکراين و مساله هاييتي، در ادامه اظهارات مداخله‌جويانه‌اش درباره امور داخلي ايران و حمايتش از ناآرامي‌ها، با هريس درباره اتفاقات اخير ايران گفت‌وگو کرد.

اعتراضات پيامي به مسئولان دارد

نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه «اين اعتراضات پيامي به مسئولان دارد»، گفت: به عنوان يک کارشناس مسائل امنيتي معتقدم که اعتراض بسياري از مردم به وضعيت موجود از نظر بيکاري، تورم، اشتغال، رفتار مديران است. آنها مخالف اصل نظام نيستند بلکه عملکرد ضعيف دولت‌هاي مختلف از گذشته تاکنون باعث اعتراض آنها شده است. شهريار حيدري توضيح داد: وقتي به وضعيت مردم، معيشت و اشتغال و تورم و مشخصا شرايط جوانان توجه نمي‌شود، مردم هم اعتراضشان را در خيابان‌ بيان مي‌کنند. حيدري با بيان اين‌که بايد اعتراضات را به دقت مورد ارزيابي قرار داد، گفت: يکسري جريانات در قالب اعتراض، اغتشاش را دنبال مي‌کنند لذا بايد مردم و معترضان صف خود را از آنها جدا کنند چون اغتشاشگران به زيرساخت‌ها و امنيت مردم و کشور لطمه مي‌زنند که به صلاح مردم، نظام و کشور نيست.

نيازمند دانش به‌روز براي مقابله با تهديدات هستيم

رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: ما به دليل آنکه با تهديداتي از جنس فناوري مواجه هستيم و همزمان با پيشرفت‌ آن‌ها نيازمند دانش به‌روز براي مقابله با تهديدات هستيم. سردار غلامرضا جلالي با تاکيد بر اينکه نبردها در فضاي کنوني به حوزه سايبر کشيده شده است، گفت: در جنگ سايبري، حمله به زيرساخت‌هاي حياتي و خدمات رسان به مردم در دستور کار دشمن قرار مي‌گيرد. در اين بخش نيازمند اقدامات پدافند سايبري براي تضمين تداوم کارکرد در اين زيرساخت‌ها در صورت وجود تهديدات هستيم به نحوي که حتي در صورت اعمال تهديد نيز خدمات رساني دچار وقفه نشود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار