| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتـــاه

معترضان حق دارند حرفشان را در اين کشور بزنند

معاون اقتصادي رئيس جمهور در مراسم خاکسپاري شهداي حادثه تروريستي ايذه اظهار کرد: دو، سه نفر از مسببان اين حادثه تروريستي در حالي که مي‌خواستند از مرز ماکو خارج شوند دستگير شدند و در حال بازگشت به سمت اهواز هستند. مطمئن باشيد هرکسي که در اين حادثه دخالت داشته است هر که باشد و در هر سوراخي رفته باشد او را دستگير خواهيم کرد و از او انتقام مي‌گيريم. محسن رضايي گفت: از مسئولان قضايي مي‌خواهم که افراد جنايتکار را به ايذه بياورند و در مقابل چشم مردم مجازات کنند تا بدانند ايذه قهرمان هميشه سرپاي خود ايستاده است و با دادن چند شهيد خم نمي‌شود و مسير تاريخي خود را ادامه خواهد داد و به هيچ وجه در برخورد با مسببان کوتاهي صورت نخواهد گرفت. معاون اقتصادي رئيس جمهور بيان کرد: خود من که به نمايندگي از رئيس جمهور در ايذه حضور پيدا کرده ام کار را دنبال خواهم کرد. به چه جرمي مردم خوب ايذه را به رگبار بسته‌اند؟ مردم ايذه هميشه يکي از کانون‌هاي تاريخ ساز قوم بختياري بوده‌اند و از آزاد کردن مشروطه تا حادثه 15 خرداد، 22 بهمن تا بيرون کردن صدام از سرزمين‌هاي ايران اسلامي نقش داشتند. مگر دشمن مي تواند ايذه را با شکست مواجه کند؟ مگر مي تواند از چهره نوراني مردم ايذه غم و غصه به وجود بياورد؟ رضايي گفت: ما امروز غصه دار هستيم و غم در دل ما خانه کرده است اما ايذه سرپاي خود مي ايستد و به مسيرش ادامه مي دهد و اين تاريخ سازي خود را در ايران اسلامي دنبال مي کند. وي تأکيد کرد: معترضان حق دارند حرفشان را در اين کشور بزنند و اين حق مردم است. اصلاً انقلاب آمده است تا صداي مردم به گوش دولتمردان برسد. همان طور که مردم در انتخابات مشارکت دارند در طرف ديگر هم اگر حرفي دارند، انقلاب به آنها گفته است به صورت مسالمت‌آميز و قانوني حرف خود را به گوش دولتمردان برسانيد اما دشمن پشت سر معترضان قرار گرفته است و در حادثه تروريستي ايذه از دو سمت به سوي يک ميدان تيراندازي مي‌کنند.

خسارت سيل 98 پلدختر هنوز جبران نشده

نماينده مردم پلدختر و معمولان در مجلس گفته: خسارت سيل سال 98 به 300 هکتار زمين کشاورزي و باغات اين شهرستان هنوز جبران نشده است. به گفته حميدرضا کاظمي: 83 ميليارد و 500 ميليون تومان از اعتبارات زمان سيل مانده که نياز به مصوبه دارد تا به خسارت ديدگان سيل از جمله کشاورزان پرداخت شود. نماينده مردم پلدختر و معمولان در مجلس ادامه داده: هشت ايستگاه پمپاژ آب مردمي پلدختر، سه ايستگاه مربوط به وزارت نيرو و هفت ايستگاه مربوط به وزارت جهاد کشاورزي در زمان سيل تکميل شده يا در شرف افتتاح بود که به‌طور کامل از بين رفتند و درصورت احياي اين تعداد بيش از پنج هزار هکتار زمين ديم منطقه آبي مي‌شود. کاظمي با بيان اينکه تاکنون يکهزار و 500 متر پل سيل‌زده در پلدختر بازسازي شده است تصريح کرده: همچنين 900 متر از ديواره ساحلي پلدختر و 400 متر از ديواره معمولان تاکنون احداث و برخي پل‌ها مانند پل روستاي ابراهيم‌آباد با 95 درصد افتتاح نشده است. او افزوده: رئيس‌جمهور در سفر استاني به لرستان نسبت به استمهال وام سيل‌زدگان پلدختر تاکيد داشتند که اجراي اين مهم به همکاري دستگاه‌هاي اجرايي مختلف از جمله وزارت کشور نياز دارد. نماينده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خاطرنشان کرده: شهرداري‌هاي تازه تاسيس سراب حمام، پلدختر و معمولان نيازمند اعتبار، قير و ماشين آلات هستند چراکه مردم اين مناطق از زيرساخت و امکانات مختلف محروم هستند.

کاهش 50 درصدي آمار نوزادان در شير خوار گاه ها

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از کاهش 50 درصدي آمار حضور نوزادان و نونهالان در شيرخوارگاه‌ها در دولت سيزدهم خبر داد. به گزارش خبر گذاري مهر، سيد صولت مرتضوي در بازديد از شيرخوارگاه حضرت رقيه(س) گفت: در سطح شهر تهران سه شيرخوارگاه و در همه مراکز استان‌ها يک شيرخوارگاه وجود دارد که کار نگهداري، سرپرستي، بهداشت، درمان و تغذيه نوزادان و نونهالان را به عهده دارند. وي تاکيد کرد: خوشبختانه در دولت سيزدهم، آمار حضور نوزادان و نونهالان در شيرخوارگاه‌ها تقريباً 50 درصد کاهش پيدا کرده است و اين به آن معناست که مشارکت مردم و همکاري دستگاه قضائي افزايش پيدا کرده است. وزير رفاه گفت: اميدوارم با پيگيري‌هايي که رئيس سازمان بهزيستي خواهند کرد کاري انجام دهيم که تعداد کودکان حاضر در شيرخوارگاه‌ها با توجه به استقبالي که مردم دارند به‌شدت رو به کاهش باشد و مدت حضور نوزادان در شيرخوارگاه‌هاي ما کوتاه‌تر شود و کودکاني که امکان فرزندخواندگي دارند به متقاضيان سپرده شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار