| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

نگــــــره

مخالفت پرهزينه قاليبافي‌ها با فيلترينگ

مخالفت‌هاي صريح قاليباف و يارانش با فيلترينگ اعمال شده طي چندماه اخير و احتمال ادامه‌دار شدن آن، بار ديگر تندروها را مقابل او قرار داده است و تلاش دارند يا پرونده‌هاي قديمي را عليه او باز کنند يا پرونده‌سازي جديدي عليه رئيس مجلس صورت گيرد. از روزي که محمدباقر قاليباف به عنوان نماينده مردم تهران پا به ساختمان هرمي شکل بهارستان گذاشت تا صندلي رياست يکي از قوا را به دست آورد تا به الآن با حواشي زيادي دست و پنجه نرم کرده است. از افشاي فايل صوتي فرماندهان سپاه و سيسموني گيت تا علني شدن اختلاف نظر او با دولت و تندروهاي مجلس.

پرونده سازي جديد عليه قاليباف

در روزهايي که نگاه رسانه‌ها از يکسو به اختلاف بين قاليباف و دولتمردان و سخنان بي‌پرده او دوخته شده و از سويي ديگر ياران سردار کمر همت بسته‌اند تا مخالفت او با فيلترينگ را اعلام کنند، ناگهان حاشيه‌ جديدي از سوي برخي تندروها براي او ايجاد شد. روز چهارشنبه در حالي که ميکروفن محمود احمدي بيغش، نماينده مردم شازند براي تذکر روشن شد، او انتقادات تندي را عليه قاليباف مطرح کرد و در صحن علني مجلس گفت: «مصرانه مي‌خواهم با صراحت اعلام کنيد در دو سال و نيم چند نفر نيرو براي مجلس جذب نموده‌ايد و ضرورت آن چه بوده است؟ بنده و خيلي از همکاران نگران اين هستيم که مبادا در مدت باقي‌مانده عمر مجلس خانه ملت هم به سرنوشت شهرداري تهران تبديل شود و اين ترافيک و تورم نيروها معضلي براي مجلس شود.» وي همچنين به برکناري سعيد محمد از دبيري شوراي عالي مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: « ضعف مجلس در رابطه با مسائل اخير در اين دو ماه و موضع‌گيري‌هاي مختلف نمايندگان و نبود يک نظر واحد که اين هم به دليل ضعف مديريت رياست مجلس و همچنين گزارشات نگران کننده‌اي در خصوص مداخلات در عزل و نصب‌هاي مديران و امور ديگر به گوش مي‌رسد که يکي از آنها مربوط به شايعات مداخله رئيس در برکناري دبير مناطق آزاد کشور است، لذا انتظار مي‌رود در اين زمينه شفاف‌سازي شود. قطعا خوشحال مي‌شويم که اين مطالب صحت نداشته باشد.»

پرونده سيسموني دوباره باز شد

همچنين، يکي ديگر از حواشي رئيس مجلس ماجراي شکايت او از يک نماينده عضو جبهه پايداري بود. روز سه‌شنبه بود که بيژن نوباوه وطن، نماينده مردم تهران گفت که قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي از او به اتهام نشر اکاذيب شکايت کرده است. نوباوه با اعلام اين خبر گفت: « بعد از ماجراي سيسموني که بازتاب بسياري در جامعه داشت، توسط تعدادي از نمايندگان مجلس بيانيه‌اي خطاب به رهبري تهيه شده بود که در انتهاي آن بدون آنکه با نمايندگان مطرح شود، مطلبي در حمايت از رئيس مجلس اضافه کرده بودند.» اما، اظهارات نوباوه وطن با واکنش سعيد آجرلو، فعال سياسي نزديک به قاليباف مواجه شد و گفت: « آقاي نوباوه، اتهام جعل به آقاي قاليباف وارد کرده‌اند و در همين ارتباط رئيس مجلس از وي شکايت کرده است و اين شکايت حاوي موضوع ديگري نيست.» حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي، سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس درباره شکايت محمدباقر قاليباف از بيژن نوباوه و بررسي اين موضوع در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس گفت: « اصل قضيه اين است که آقاي نوباوه توئيتي را منتشر کرده و اتهاماتي را نسبت به آقاي قاليباف نسبت داده بودند؛ در اين خصوص شکايتي مطرح شد و دادگاه از هيات استعلام کرد که آيا اين اظهارات آقاي نوباوه در راستاي وظايف نمايندگي بوده يا نه؟ پيش از آنکه ما پاسخ دادگاه را بدهيم، براي فيصله دادن به اين موضوع اقدام کرديم و در اين راستا دوستان ما با آقاي نوباوه صحبت کردند تا ماجرا تمام شود، اما به هر حال اين مسأله به سرانجام خوبي نرسيد.» وي همچنين ادامه داد: «هيات نظارت بر رفتار نمايندگان پس از انجام بررسي‌هاي لازم، تصميم خودش را گرفت و به اين نتيجه رسيد که اتهاماتي که آقاي نوباوه در توئيت مطرح کردند، در راستاي وظايف نمايندگي نبوده و از اين به بعد نيز تصميم‌گيري درباره شکايت انجام شده با دادگاه است.» اگرچه قاليباف براي تصاحب صندلي رياست مجلس با تندروها دست سازش و ائتلاف داد اما، پس از ورود به مجلس تلاش خود را کرد تا راه خود را از آنان جدا کند و بارها مواضع تندي را عليه آنان داشت. مانند آنکه خطاب به سوپرانقلابي‌ها گفت: « بنا نيست ما تنبلي کنيم، دهانمان را باز کنيم، هر حرف نپخته‌اي را به زبان بياوريم و اسم خودمان را بگذاريم انقلابي. به قول حضرت آقا، سوپرانقلابي. بعضي‌ها را نگاه مي‌کنيم، هر چه نگاه مي‌اندازيم که چه کرده؟ هيچ نکرده. ولي از همه هم طلبه‌کار است. هر کسي هم که يک ديکته‌اي نوشته، ممکن است غلطي هم نوشته، ايراد مي‌گيرد که «آقا چرا يک غلط داري؟» خب، تو که هيچ غلطي نکرده‌اي و عمر خودت را تباه کرده‌اي! حداقل تو حق نداري به اسم انقلاب حرف بزني.» اما، علت حملات تندروها به قاليباف در روزهاي اخير چيست؟ به نظر مي‌رسد مخالفت قاليباف با فيلترينگ به مذاق تندروهاي مجلس که اين روزها دنبال طرح جرم‌انگاري فعاليت در فضاي مجازي هستند، خوش نيامده که فشارهاي زيادي را بر روي رئيس مجلس آغاز کردند. مانند، روح ا... مومن‌نسب، که در واکنش به اظهارات يکي از نمايندگآنکه گفته بود «قاليباف به دنبال رفع فيلتر اينستاگرام است.» به نظر مي‌رسد مخالفت‌هاي قاليباف با فيلترينگ و تاکيدش بر اصلاح حکمراني هزينه‌هاي سياسي براي او داشته باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار