| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

رئيس صندوق تثبيت بازار سرمايه با بيان اينکه تصميم‌گيري در مورد فروش سهام عدالت وابسته به نظر شوراي‌عالي بورس است، گفت: بر اساس برآوردهاي انجام شده سود سهام عدالت عملکرد سال گذشته، 2 برابر سال 99 است و مقرر شده نخستين مرحله واريزي سود سهام تا پايان آذرماه پرداخت شود که طبق برآوردهاي انجام شده ميزان دارايي صندوق تثبيت بازار سرمايه در روزهاي پاياني سال 1400 حدود 6 هزار ميليارد تومان بود که اکنون اين عدد به رقمي معادل 12 هزار ميليارد تومان رسيده است. پيمان حدادي با بيان اينکه هدف صندوق تثبيت مثبت شدن بازار نيست، اظهار کرد: اصلي‌ترين هدف صندوق تثبيت بازار سرمايه که در دستور کار قرار گرفته است، حفظ ثبات در بازار سرمايه است که اين امر باعث شده تا اين صندوق به صورت مداوم تصميم به خريد و فروش سهام در بازار نگيرد، اما انتخاب سهم براي خريد با توجه به مصوبات هيات‌مديره صندوق انجام مي‌شود. حدادي به اعضاي تشکيل دهنده هيات امناي صندوق تثبيت بازار سرمايه اشاره کرد و افزود: هيات امناي اين صندوق شامل وزير امور اقتصاد و دارايي، رئيس سازمان برنامه و بودجه، رئيس کل بانک مرکزي، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئيس صندوق توسعه ملي است که نوع خريد و فروش سهام بر اساس آيين‌نامه مصوب شده در هيات امنا انجام خواهد شد. مديرعامل صندوق تثبيت بازار سرمايه به سهام اين صندوق در 510 نماد اشاره کرد و ادامه داد: صندوق تثبيت بازار سرمايه زماني اقدام به ورود در بازار سهام مي‌کند که شاهد وجود برخي تغييرات در شاخص‌هاي بازار، بازار ارز و نيز بازارهاي جهاني باشد و اقدام اين صندوق براي خريد سهام به صورت غيرمستقيم انجام مي‌شود؛ اما قرار بر اين است تا طي ماه‌هاي آينده گزارشي از فعاليت صندوق تثبيت بازار سرمايه منتشر شود که بر اساس ارزيابي‌هاي انجام شده، مشخص شده است که فعاليت صندوق‌هايي با اين عملکرد در سطح جهاني منتشر نمي‌شود. وي اعلام کرد که صندوق تثبيت بازار سرمايه مکلف به انتشار گزارش نيست؛ اما در دوره قبل صورت‌هاي مالي منتشر شد.

220 هزار نفر سبد سهام خود را بيمه کردند

مديرعامل صندوق تثبيت بازار سرمايه با اشاره به بيمه سبد سهام اعلام کرد: تا پايان روز پنج شنبه سهام حدود 220 هزار نفر تا سقف 100 ميليون تومان به‌علاوه 20 درصد بازدهي تضمين شده که براي روزهاي آينده مي‌توان تاثير اين تصميم مهم را بر روي بازار سرمايه مشاهده کنيم و او با بيان اينکه اوراق بدهي دولت که از سوي دولت منتشر مي‌شود، جزو تعهد دولت است و هيچ نگراني در مورد آنها وجود ندارد، افزود: در لايحه بودجه سه منبع در نظر گرفته شده است، در ابتدا تعهد براي اشخاص حقيقي کمتر از 100 ميليوني، صندوق‌هاي با درآمد ثابت و اوراق دولتي و همچنين رديف بودجه پنج هزار ميليارد تومان براي صندوق تثبيت بازار در نظر گرفته مي‌شود.

جزئيات راه‌اندازي بورس بين‌الملل

حدادي همچنين به جزئيات راه‌اندازي بورس بين‌الملل تاکيد کرد و افزود: حدود 2 ماه گذشته در شوراي‌عالي بورس مساله مربوط به راه‌اندازي بورس بين‌الملل مطرح شد و اميدواريم که اساسنامه اين اتفاق طي يک يا 2 ماه آينده مورد تصويب سازمان بورس قرار بگيرد و سرمايه‌گذاران اقدام به پذيره‌نويسي کنند. مديرعامل صندوق تثبيت بازار سرمايه به شرايط مورد نياز براي راه‌اندازي بورس بين‌الملل تاکيد کرد و گفت: ابتدا قرار بر اين است که اين بورس از حداقل 60 درصد سهامداران خارجي تشکيل شود و همچنين معاملات اين بازار به صورت ارزي باشد و مساله اصلي اين است که فعلاً هيچ نهادي به غير از يک بانک داخلي درخواست سرمايه‌گذاري در اين زمينه را نداشته است که راه‌اندازي بورس بين‌الملل به درخواست دبير سابق مناطق آزاد بود؛ اما تاکنون آينده راه‌اندازي اين بازار هنوز مشخص نيست.

آخرين وضعيت بازگشايي نمادهاي سهام عدالت

مديرعامل صندوق تثبيت بازار سرمايه به جزئيات واريز سود سهام عدالت سال 1400 اشاره کرد و افزود: بر اساس برآوردهاي انجام شده سود سهام عدالت سال، 1400، 2 برابر سال 99 است که قرار شده تا نخستين مرحله واريزي سود سال 1400 تا پايان آذرماه پرداخت شود. حدادي به زمان بازگشايي نمادهاي سرمايه‌گذاري استاني اشاره کرد و افزود: شوراي‌عالي بورس، سازمان بورس را مکلف کرده است تا تصميماتي را در راستاي برگزاري مجامع شرکت‌هاي مذکور اتخاذ کند که اکنون با توجه به اقدامات انجام شده سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاري مرکزي مقدمات برگزاري مجامع را انجام دادند و به نظر مي‌رسد آمادگي لازم را براي برگزاري مجامع داشته باشند. به گزارش همشهري آنلاين، مديرعامل صندوق تثبيت بازار سرمايه تاکيد کرد: از اول اسفند سال گذشته که شوراي‌عالي بورس مصوب کرد نماد شرکت‌هاي استاني بسته بماند، اين مصوبه همچنان به قوت خود باقي است و تا زماني که مجوز بازگشايي اين نمادها قبل يا بعد از برگزاري مجامع صادر نشود، نمادهاي مذکور باز نمي‌شوند و تاکنون اين اقدام انجام نشده است؛ اما اميدواريم که اين موضوع تا ماه آينده به جمع‌بندي برسد. رئيس صندوق تثبيت بازار سرمايه به فروش سهام عدالت براي سهامداران عدالت با روش مديريت مستقيم گفت: تصميم‌گيري در اين زمينه وابسته به نظر شوراي‌عالي بورس است که شامل حدود 19 ميليون سهامدار مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار