| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

برخورد عادلانه و صادقانه با مردم

بخش قابل‌توجهي از صاحبنظران و چهره‌هاي سياسي بر اين باورند که بايد براي رسيدن به نوعي آرامش پايدار در جامعه و عبور از التهابات صداي مردم شنيد شود. در اين خصوص مسعود پزشکيان، نماينده مجلس بيان کرد: راه‌حل شنيدن اعتراضات و جلوگيري از تبديل اعتراض به اغتشاش برخورد عادلانه و صادقانه با مردم است. با مردم بايد براساس عدالت برخورد شود و از رفتار و برخورد جناحي، گروهي پرهيز شود. اگر براساس عدالت و انصاف با مردم برخورد شود بسياري از مشکلات مرتفع خواهد شد.

بسياري معتقدند که نارضايتي‌ها و اعتراضات موجود در جامعه به جهت عملکردهاي نه چندان مطلوب در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه حوزه اقتصادي است که بايد اصلاحاتي در اين روندها شکل گيرد. در همين راستا سعيد شريعتي، فعال سياسي اصلاح‌طلب اظهارداشت: ممکن است غالب بحران‌هايي که در جامعه وجود دارد، ناشي از فرآيند‌هاي حقيقي قدرت باشد؛ يعني اگر صاحبان قدرت تغيير رفتار بدهند و قانون اساسي را حتي به همين صورت که هست اجرا کنند، کشور به آرامش نسبي مي‌رسد.

چندي است که مساله گفت‌وگو با جامعه از سوي مقامات و چهره‌هاي سياسي مطرح مي‌شود و هر کسي از ظن خود نسبت به چگونگي انجام اين مساله اظهارنظر مي‌کند. از همين‌رو يک فعال سياسي اصلاح‌طلب بيان کرد: در فرآيند گفت‌وگو بايد حق آزادي بيان و حق آزادي پس از بيان به‌درستي رعايت شود. غلامرضا ظريفيان گفت: اساسا گفت‌وگو شبيه به ديگ زودپز نيست که فکر کنيم با فوريت مساله را حل کنيم. بنابراين طرح گفت‌وگو و اعتماد مردم با سپري‌شدن زمان زياد نه با قيد فوريت انجام خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار