| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

جامعه امیـــدش را از سیاست بریـــده

در اعتراضات اخير نشان از حضور سياسيون نيست؛ گويي مردم انتظاري از آنها ندارند. فعال سياسي اصلاح‌طلب مي‌گويد: ما امروز در وضعيتي هستيم که جامعه اميد خودش را نه فقط از اصلاح‌طلبان يا اصولگرايان که به کل از سياست بريده است و پروسه‌هاي سياسي را ناکارآمد مي‌داند. حسين نوراني‌نژاد افزود: جامعه صداي خودش را در عرصه رسمي سياست گم شده مي‌بيند. احساس ناديده‌گرفتن و شنيده‌نشدن توسط جريان‌هاي سياسي و در عرصه‌هاي رسمي سياست را دارد؛ لذا آنچه مي‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند، تغيير در اين باور عمومي و پاسخ‌گويي ملموس به مطالبات جامعه است.

جامعه نياز به همدلي دارد تا از فشارها کاسته شود. نماينده مردم مجلس در خصوص سفر هيأت نمايندگي مقام معظم رهبري به سيستان‌وبلوچستان در پي حوادث اخير اين استان، گفت: اينکه پيام محبت، دلجويي و عفو رهبري و همچنين پيام توجه ايشان به حل مشکلات سيستان‌وبلوچستان به مردم مي‌رسد، اميدبخش است. جليل رحيمي جهان‌آبادي افزود: وقت دلجويي، همگرايي و وحدت است. توده مردمي که تظاهرات کردند، مردمي هستند که اعتراض دارند و دچار مشکل و آسيب شده‌اند مثلا از مردم عادي کساني مثلا مغازه‌شان آتش گرفته يا خسارتي وارد شده از اينها هم بايد دلجويي شود، هم حقوق‌شان احقاق شود و مورد توجه باشند.

کشورهاي اروپايي اخيرا به‌دنبال اتفاقات چند هفته گذشته ايران تحريم‌هايي را عليه کشورمان وضع کرده‌اند که اساسا سازگار با هيچ نگاه و منش آزادي‌خواهانه‌اي نيست و صرفا بهانه‌جويي‌هاي آنها براي تحريم‌هاي هر چه بيشتر عليه ايران را نشان مي‌دهد. در اين راستا محمدحسين فرهنگي عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس اعمال تحريم عليه يک شرکت خصوصي فعال در حوزه فناوري و ارائه‌دهنده خدمات زيرساخت اينترنت از سوي اتحاديه اروپا را اقدامي مغاير با قواعد بين‌المللي عنوان و تاکيد کرد: اين اقدام برخلاف ادعا و شعار «آزادي» است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار