| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

توافق تهران و آتن براي آزادي نفتکش‌هاي يوناني

شبکه قطري الجزيره به نقل از رويترز ادعا کرد که ايران و يونان براي آزادي دو نفتکش يوناني که در ماه مي ‌توسط ايران توقيف شده بودند، توافق کردند. اين شبکه همچنين اعلام کرد که اطلاعات کشتيراني نشان مي‌دهد که کشتي‌هاي يوناني آب‌هاي ايران را ترک کرده‌اند. روابط عمومي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي چند ماه پيش در اطلاعيه‌اي اعلام کرد 2فروند نفتکش يوناني را به دليل تخلفات انجام گرفته در آب‌هاي نيلگون خليج هميشه فارس توقيف کرده است. يک مقام فعلي و يک مقام پيشين آمريکا به شبکه ان‌بي‌سي نيوز اعلام کرده بودند که نفتکش يوناني پرودنت واريور که توسط ايران توقيف شده، در حال ارسال ده‌ها هزار گالن نفت به ارزش بيش از صد ميليون دلار به آمريکا بوده است.

واکنش مرندي به اظهارات برجامي اخير رابرت مالي

مشاور تيم مذاکره‌کننده ايران در مذاکرات وين در صفحه توييترش به اظهارات برجامي اخير نماينده ويژه آمريکا در امور ايران واکنش نشان داده و از موضع غرب در قبال مساله هسته‌اي ايران انتقاد کرد. سيد محمد مرندي در صفحه توييترش با بازنشر تيتر خبري مربوط به اظهارات برجامي اخير رابرت مالي، نماينده ويژه آمريکا در امور ايران، نوشت: ايران در حال فروش نفت، گاز و محصولات پتروشيميايي‌اش با تمام ظرفيت و به نرخ بازار است. تجارت آن رو به افزايش است و کريدورهاي آن به روسيه و آسياي مرکزي در حال گسترش است. مرندي ادامه داد: رژيم‌هاي غربي مي‌خواستند به سرعت يک توافق هسته‌اي حاصل شود. چه اتفاقي افتاد؟ آن‌ها درباره وجود يک تهديد هسته‌اي[از سوي ايران] دروغ مي‌گفتند.

ديدار با 127 نفر از خانواده‌هاي معترضان

دادستان تهران در برنامه هفتگي ملاقات مردمي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، به درخواست‌ها و مشکلات حقوقي و قضائي 127 نفر از شهروندان و به مدت پنج ساعت رسيدگي کرد. «علي صالحي دادستان عمومي و انقلاب تهران به اتفاق جمعي از معاونان ستادي و قضائي خود، در ديدار چهره به چهره با متقاضيان، از نزديک در جريان درخواست‌ها و مشکلات مردم به ويژه خانواده‌هاي معترضان دو ماه اخير قرار گرفت و دستور رسيدگي‌هاي لازم را صادر کرد. برنامه ملاقات مردمي دادستاني تهران، در راستاي سياست‌هاي قوه قضائيه و برنامه‌هاي عملياتي دادسرا مبني بر کاهش فاصله مسئولان قضائي با مردم و تکريم ارباب رجوع، صبح روز چهارشنبه هر هفته با حضور دادستان و معاونانش در ساختمان مرکزي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، واقع در ميدان 15 خرداد برگزار مي‌شود.

طراحي خارجي اغتشاشات اخير

سخنگوي سپاه ايران قوي را نقطه عصبانيت و استيصال دشمن دانست و گفت: حوادث اخير نشان داد ارتقاي سواد رسانه‌اي جامعه به ويژه در مواجهه با فضاي مجازي بيش از گذشته اهميت يافته است. سردار سرتيپ دوم پاسدار رمضان شريف با اشاره به اغتشاشات و ناآرامي‌هاي اخير و رويکردهاي مطرح شده نسبت به آن ادامه داد: بسياري از افراد اين درگيري‌ها را مساله‌اي داخلي مي‌دانند، در حالي که شواهد و قرائن از جمله موضع گيري‌ها و ملاقات‌هاي مقامات رسمي دولت‌هاي خارجي با برخي ليدرهاي اغتشاشات اخير نشان دهنده يک طراحي خارجي براي تجزيه و براندازي ايران اسلامي است.

قرار بود سالي يک ميليون مسکن بسازد

نماينده مردم سميرم در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در ساخت مسکن گفت: دولت قرار بود سالي يک ميليون مسکن بسازد که اگر جهش توليد مسکن با اين دست فرمان جلو برود بايد يک تا دو صفر را پاک کنيم. اصغر سليمي بيان کرد: در دو ماه گذشته شاهد حوادث تلخي در ايران بوديم، اگرچه دشمنان دين و ميهن به دنبال بي‌ثباتي کشور هستند، لازم است در مواجهه با اين حوادث طبق بيانات مقام معظم رهبري مدبرانه رفتار شود. وي با بيان اينکه تاکيد دلسوزان نظام بر تفکيک اعتراض از اغتشاش است، عنوان کرد: علت اعتراض بررسي و چاره انديشي شود و وزارت کشور ساز و کار اعتراض مسالمت آميز و قانوني را فراهم کند.

رنج مردم از مشکلات اقتصادي

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم از مشکلات اقتصادي رنج مي‌برند و وظيفه مسئولان پيگيري مشکلات است. محمدرضا پورابراهيمي با بيان اينکه «نتيجه تحريم‌هاي اقتصادي بروز مشکلاتي براي مردم بود» گفت: امروز در دنيا و در همه کشورها بحث بر سر جدا شدن تحريم‌ها از فضاي اقتصادي است؛ مسيري که امروز با همراهي دولت و مجلس دنبال مي‌شود تا اساسا به سمت بهبود شرايط اقتصادي حرکت شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار