| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

توصیه جنتی به طلاب جوان

دبير شوراي نگهبان به طلاب جوان توصيه کرد که ضمن فراگيري علوم حوزوي، در راه توسعه و ترويج اين علوم در ميان مردم نيز مجاهدت فزاينده‌اي داشته باشند. آيت‌ا... احمد جنتي ادامه داد: انسان در دنيا علوم مختلفي را مي‌تواند فرا بگيرد و قطعا آموختن تمام علوم براي گروه‌هاي مختلف، خوب است، اما علمي که مي‌تواند انسان را به کمال برساند، علم نافع است. جنتي همه ابواب علم را مهم دانست و با تاکيد بر اينکه علم بدون عمل شقاوت است، تصريح کرد: علمي که به آن تاکيد شده و علم نافع است، علمي است که ريشه آن الهي است و در دنيا، مشکلات انسان‌ها را رفع مي‌کند و آخرت انسان را به مقامات عاليه الهي مي‌رساند.

کارشناس مسائل بين‌الملل در مورد احتمال تصويب قطعنامه عليه ايران در شوراي حکام گفت: قطعنامه به احتمال زياد و متأسفانه عليه ايران تصويب مي‌شود. مگر اينکه مذاکرات ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به نتيجه‌اي برسد. اجلاس شوراي حکام هم نزديک است و فرصت زيادي نمانده. به احتمال زياد قطعنامه تصويب مي‌شود. حسن بهشتي‌پور افزود: در صورتي که پرونده ايران به شوراي امنيت برود، زمينه براي فعال کردن مکانيسم ماشه از سمت اتحاديه اروپا فراهم مي‌شود. چرا که اتحاديه اروپا از برجام خارج نشده و مي‌تواند با اتکا بر اين پرونده سازي که قطعنامه‌ها عليه ايران مي‌کند، مي‌توانند قطعنامه فصل هفتم را عليه ايران فعال کنند.

وزير کشور گفت: عناصر دستگير شده فرانسوي و داعشي در اختيار قوه قضائيه هستند. در اغتشاشات افرادي از مليت‌هاي ديگر دستگير شدند که برخي نقش زيادي داشتند. عناصري از دستگاه اطلاعاتي فرانسه و عناصري در رابطه با داعش در آشوب‌هاي اخير دستگير شدند که در اختيار قوه قضائيه هستند تا طبق قانون با آن‌ها برخورد شود. احمد وحيدي افزود: دشمن تلاش کرد با ايجاد ناامني و متوقف کردن حرکت علمي کشور و با ايجاد مزاحمت براي کسب و کار‌هاي مردم فضاي ناامني را ايجاد کند که با برخورد قوي دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي نتوانست به اهداف خود برسد. دشمن به دنبال گسست گفتماني ميان قشر‌هاي مردم و بازداشتن دولت از رسيدگي و خدمت به مردم است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار