| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان‌ملی» شکست ائتلاف پایداری و نیروهای انقلاب را بررسی می‌کند

اختلاف قدیم، رویارویی جدید

آرمان‌ملي- حميد شجاعي: پيش از انتخابات مجلس يازدهم در اسفند 98 نيز مي‌شد به عمق اختلافات ميان بخش‌‌هايي در جريان اصولگرايي پي برد و طبيعي بود که تاکتيک ائتلاف صرفا براي پيروزي در مجلس و کسب حداکثر کرسي‌ها باشد. صحبت از جبهه پايداري و ائتلاف نيروهاي انقلاب به رهبري محمدباقر قاليباف است. دو مجموعه فعال در جريان اصولگرايي است که فعلا بيش از سايرين جولان مي‌دهند. شايد اگر نبود برخي تلاش‌ها براي ارائه ليست واحد از سمت اصولگرايان امروز شاهد حضور برخي چهره‌ها منتسب به برخي مجموعه‌هاي اصولگرا در مجلس نبوديم. اما به هر نحوي دو سال اندي است که شاهد مجلس يکدست اصولگرا و انقلابي يازدهم هستيم و جداي از نحوه و چگونگي عملکرد و نتايج آن نکته‌اي که اين روزها بيش از گذشته در مجلس به چشم مي‌خورد بحث تقابل نمايندگان منتسب به جبهه پايداري با قاليباف و يارانش در بهارستان است. مساله‌اي که هر از چندي ابعاد گسترده‌تري پيدا مي‌کند. گويي جريان اصولگرا نبايد حتي در زمان اتحاد و اجماع ولو شکننده که دولت و مجلس و ساير ارکان را در اختيار دارند نيز رنگ و روي آرامش را ببيند و همچنان بايد شاهد چالش‌‌هاي درون جرياني باشد. اما برخي معتقدند که اين چالش ميان پايداريچي‌ها و قاليبافي‌ها سويه‌هاي انتخاباتي نيز دارند و طرفين گوشه چشمي هم به انتخابات 1402 دارند. با اين حال آنچه در چند وقت اخير در رويارويي اين دو مجموعه با يکديگر مي‌توان ديد اينکه هر طرفي به‌دنبال تخريب وجهه طرف مقابل است. اما گويا پايداري‌ها نيز براي تقابل با قاليباف دست پري دارند. از طرح ابهاماتي در خصوص دست داشتن قالبياف در ماجراي کنار گذاشتن سعيد محمد از مناطق آزاد تا ماجراي سيسموني گيت و توئيت حاشيه‌ساز بيژن نوباوه که منجر به شکايت قاليباف از وي شده است. قدر مسلم امروز اصولگرايان بهارستان‌نشين بيش از اينکه در فکر وحدت جرياني باشند و عملکرد درستي از خود به نمايش بگذارند بيشتر با يارکشي به فکر تقابل با جريان مقابل و پيروزي در اين هماوردي مي‌گردند. غافل از اينکه به جهت عملکرد قابل انتقاد دولت و مجلس شرايط جامعه و مردم در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه وضع معيشت بغرنج شده لذا بهتر است بهارستان‌نشينان به‌جاي اين دعواها فکري به حال وضع زندگي مردم کنند.

اختلاف قاليباف؛ پايداري جديد نيست

يک فعال سياسي اصولگرا در ارتباط با اختلافات جبهه پايداري با قاليباف و يارانش اظهارداشت: اختلافات اخير ميان اصولگرايان مجلس اتفاق جديدي نيست و مرزبندي‌هاي جديدي رخ نداده است. جبهه پايداري با بسياري از جريان‌هاي داخل اصولگرايان از جمله با شخص آقاي قاليباف و جريان منتسب به وي اختلاف‌نظر دارد و حتي در زمان شهرداري قاليباف نيز اين موضوع وجود داشت و ارتباطي هم به انتخابات يکسال‌ونيم آينده ندارد. ناصر ايماني به «آرمان‌ملي» گفت: جبهه پايداري نه فقط آقاي قاليباف، بلکه با بسياري از مجموعه‌هاي اصولگرايي مرزبندي دارد. وي در خصوص همگرايي فکري دولت با جبهه پايداري بيان کرد: من اينگونه نمي‌بينم و مجموعه جريان دولت و شخص آقاي رئيسي مواضعشان قابل انطباق با جبهه پايداري نيست. در برخي مواضع نيز ممکن است هم نظر باشند که طبيعي است. ايماني تصريح کرد: جبهه پايداري در دو دوره قبل هيأت‌رئيسه مجلس نيز تلاش کردند آقاي آقاتهراني را به رياست مجلس برسانند؛ اما به نتيجه نرسيدند لذا بعيد مي‌دانم که بتوانند تاثيري در ترکيب رئيس و هيأت‌رئيسه مجلس در دور پاياني نيز داشته باشند و همين ترکيب باقي خواهد ماند.

براي حفظ‌ شأن مجلس از لاريجاني و ناطق مشورت بگيريد

روز گذشته بود که يک نماينده نزديک به جبهه پايداري در نطق ميان دستور خود رئيس مجلس را به باد انتقاد گرفت و اظهارداشت: اکنون با گذشت دو سال و نيم از مجلس يازدهم فرصت فراهم شده تا براي ارزيابي عملکرد رياست مجلس اقدام شود چراکه مطابق اصل 84 قانون اساسي و ماده 20 آيين‌نامه داخلي مجلس مورد نقد جدي است. محمود احمدي بيغش گفت: جذب و به‌کارگيري بي‌ضابطه و گسترده نيرو در بخش‌هاي مختلف به‌ويژه ساختمان رياست بسيار تعجب‌برانگيز است و مشخص نيست جذب اين همه نيرو با چه هدف و توجيهي صورت گرفته است. اين در حالي است که به‌دليل برخوردهاي غيرحرفه‌اي با نيروهاي باسابقه، کاردان و باتجربه مجلس منجر به خروج قابل‌توجهي از آنها از مجلس و ماموريت اجباري آنها به دستگاه‌هاي دولتي شده است. نماينده مردم شازند خطاب به محمدباقر قاليباف بيان کرد: مصرانه مي‌خواهم با صراحت اعلام کنيد در دو سال و نيم چند نفر نيرو براي مجلس جذب نموده‌ايد و ضرورت آن چه بوده است؟ بنده و خيلي از همکاران نگران اين هستيم که مبادا در مدت باقيمانده عمر مجلس خانه ملت هم به سرنوشت شهرداري تهران تبديل شود و اين ترافيک و تورم نيروها معضلي براي مجلس شود. عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: ضعف مجلس در رابطه با مسائل اخير در اين دو ماه و موضع‌گيري‌هاي مختلف نمايندگان و نبود يک نظر واحد که اين هم به‌دليل ضعف مديريت رياست مجلس و همچنين گزارش‌‌هاي نگران‌کننده‌اي در خصوص مداخلات در عزل و نصب‌هاي مديران و امور ديگر به گوش مي‌رسد که يکي از آنها مربوط به شايعات گسترده مداخله رئيس در برکناري دبير مناطق آزاد کشور است، لذا انتظار مي‌رود در اين زمينه شفاف‌سازي شود. وي تصريح کرد: شکايت جنابعالي از آقاي نوباوه، نماينده تهران از عجايب اين دوره است. مگر جرم اين جانباز چه بوده جز يک اظهارنظر در رابطه با موضوع سيسموني؟ پيشنهاد مي‌کنم براي حفظ «‌شأن» مجلس و حرمت تريبون از روساي قبلي مجلس امثال آقايان لاريجاني و ناطق‌نوري در خصوص مديريت مجلس مشورت بگيريد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار