| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

ذره بیـــن

خبر خوش وزير صنعت به معدن‌داران

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تورم توليدکننده در بخش معدن در بهار 27 درصد بوده که در تابستان به 13 درصد رسيده و تورم توليدکننده صنعتي هم از 46 درصد به حدود 27 درصد رسيده که نشان‌دهنده کاهش قيمت‌ها در بخش توليد است. سيدرضا فاطمي‌امين در حاشيه نشست روز چهارشنبه هيات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نرخ رشد توليد شرکت‌هاي صنعتي و معدني که در بورس هستند و 50 درصد توليد را انجام مي‌دهند و به لحاظ اينکه بنگاه بزرگي هستند، بنگاه‌هاي بالادستي و پايين‌دستي‌ را هم فعال مي‌کنند، در شهريور امسال 6. 5 درصد نسبت به سال گذشته بوده است. وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه اين عدد که در تير ماه 55. 8 و مرداد ماه 6. 5 بوده، در مهر ماه به 7. 7 درصد رسيده که عدد بسيار مناسبي در رشد توليد بخش صنعت و معدن است و موجب کاهش تورم توليدکننده هم مي‌شود و ما يک تورمي داريم که مربوط به مصرف‌کننده و اقلامي مي‌شود که مردم و خانوارها استفاده مي‌کنند و تورم ديگر هم مربوط به توليدکننده است که مفهوم آن تورم و قيمت مواد اوليه واحدهاي توليدي است. به گزارش ايرنا، وي با بيان اينکه خوشبختانه امروز شاهد روند کاهشي در تورم توليدکننده هستيم، توضيح داد: تورم توليدکننده در بخش معدن در بهار امسال 27 درصد بوده که در تابستان به 13 درصد رسيده و تورم توليدکننده صنعتي هم از 46 درصد به ارقام قريب 27 درصد رسيده که نشان‌دهنده کاهش قيمت‌ها در بخش توليدکننده است.

خبر جديد درباره اجراي طرح نهضت ملي

دکتر عسکري از عملياتي شدن بيش از 95درصد از تعهدات بانک مسکن در زمينه اجراي طرح نهضت ملي مسکن خبر داد، به طوري که قرارداد بيش از 95 درصد سهميه اين بانک در سال اول اجراي طرح نهضت ملي مسکن منعقد شده و در مرحله اجرا قرار گرفته است، از پرداخت 36 همت در طرح نهضت ملي مسکن خبر داد. او با بيان اينکه تا 18 آبان‌ماه سالجاري در بانک مسکن کار قرارداد 14 هزار و 906 پروژه به اتمام رسيده است گفت: تا اين تاريخ کار انعقاد قرارداد 176 هزار و 466 واحد مسکوني از سوي بانک مسکن انجام شده و تا به اينجا بانک متعهد شده است که نزديک به 60 همت براي تامين مالي اين طرح در سال اول پرداخت کند. سرپرست بانک مسکن افزود: بانک مسکن تاکنون بيش از 36 هزار ميليارد تومان به متقاضيان ساخت مسکن ذيل طرح نهضت ملي پرداخت کرده است که بر همين اساس بانک به 58 درصد تعهدات خود به‌طور قطعي در سال اول اجراي اين طرح عمل کرده است. اين ميزان شامل پرداخت تسهيلات به خودمالکان و انبوه‌سازان مسکن در راستاي اجراي طرح جهش توليد مسکن مي‌شود. دکتر عسکري با بيان اينکه مساله مسکن با توجه به اينکه درصد بالايي از هزينه‌هاي سبد خانوارها را به خود اختصاص مي‌دهد، بسيار مهم و حياتي است، گفت: بانک مسکن ضمن اينکه بخش مهمي از تسهيلات خود را به بخش مسکن اختصاص داده است، سعي کرده با امتيازاتي که در حوزه تسهيلات اعطايي خود براي ساخت مسکن با فناوري‌هاي روز قائل شده، در ساخت مسکن مقاوم و مناسب براي اقشار مختلف مردم تاثيرگذار باشد. به گزارش هيبنا، وي افزود: همچنين بانک مسکن با اشراف به تاثيرگذاري موضوع تامين مالي در تسريع ساخت مسکن، سعي کرده است با تامين مالي سريع طرح نهضت ملي مسکن و پرداخت تعهدات خود در سرعت بخشي به ساخت مسکن ذيل قانون جهش توليد مسکن اقدام کند. دکتر عسکري ادامه داد: اين در حالي است که در ديگر بخش‌ها از جمله پروانه ساخت نيز از سوي شهرداري‌ها اقداماتي انجام شده که اميدواريم اجراي طرح نهضت ملي مسکن را سرعت بخشد. از اين رو بين انبوه‌سازان، شهرداري‌ها و صنعتگران حوزه مسکن و سرمايه‌گذاران بايد تعامل مستمر ايجاد شده و مديريت يکپارچه‌اي در اين حوزه شکل بگيرد تا سرعت ساخت مسکن افزايش يابد.

آب اين مشترکان قطع مي‌شود

روند برخورد با مشترکان بد مصرف آب در تهران همچنان ادامه دارد و طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکنون بيش از 9 هزار و 971 مشترک باهدف اصلاح رفتار مصرفي قطع آب شده‌اند و روند کاهش بارش‌ها در تهران و به دنبال آن کاهش حجم آب موجود در سدهاي پنج‌گانه اين استان سبب شده مسئولان براي ترغيب مردم به رعايت الگوي مصرف و جلوگيري از مصرف بي‌رويه اقدام‌هايي را مدنظر قرار دهند. چندي پيش «فيروز قاسم‌زاده» سخنگوي صنعت آب گفته بود: امسال وارد سومين پاييز خشک شده‌ايم و وضعيت منابع آبي چندان خوب نيست و رعايت الگوي مصرف در اين شرايط از اهميت بالايي برخوردار است و باهدف تشويق مردم به رعايت مصرف برخورد با مشترکان بد مصرف در دستور کار قرار دارد همچنين آب 2 هزار و 800 مشترک بد مصرف آب در کلان‌شهر تهران براي ساعت‌هايي در روز قطع شد؛ قطع آب اين مشترکان باهدف تغيير در رفتارهاي مصرفي انجام شده است. به گزارش ايرنا، تازه‌ترين گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران نشان مي‌دهد از 18 مهرماه امسال تا 23 آبان آمار قطع آب مشترکان بد مصرف به عدد 9 هزار و 971 نفر رسيده است که تعداد 2 هزار و 990 مشترک خانگي و غير خانگي را شامل مي‌شود که بر اساس اين گزارش در بازه زماني ذکر شده تعداد 2 هزار و 427 انشعاب خانگي قطع آب شده‌اند که 8 هزار و 180 نفر را شامل مي‌شود همچنين تعداد 563 انشعاب غيرخانگي مشمول قطع آب شده‌اند که يک‌هزار و 791 نفر را در برمي‌گيرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار