| کد مطلب: ۱۰۴۵۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

«ذات‌الریه» بیماری پنهان کودکان

هر فردی ممکن است دچار عفونت ریه شود، اما کودکان زیر ۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از دیگران در معرض این مشکل هستند. «ریه» مانند هر عضو دیگر بدن ممکن است عفونت کند که به این عفونت، ذات‌الریه یا سینه پهلو گفته می‌شود. عفونت ریه می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد، به‌حدی که بیمار را به بیمارستان بکشاند.

علايم ذات‌الريه در ابتدا، مانند سرماخوردگي است و گاهي اوقات اين موضوع فرآيند تشخيص عفونت ريه را دشوار مي‌کند، برخي از علائم ذات‌الريه عبارتنداز: درد قفسه‌سينه هنگام تنفس يا سرفه، گيجي و حواس‌پرتي، سرفه همراه با خلط، خستگي، تب، تعريق و لرز، دماي پايين بدن، حالت تهوع، اسهال و استفراغ و تنگي نفس.

نوزادان و کودکان زير 2 سال، سالمندان بالاي 65 سال، افراد سيگاري. افرادي که از بيماري‌هايي مانند آسم، فيبروز سيستيک و بيماري‌هاي قلبي، کليوي و...رنج مي‌برند، افرادي که دستگاه ايمني ضعيفي دارند. کساني‌‌که به‌تازگي از يک بيماري مانند آنفلوآنزا بهبود يافته‌اند، کساني‌‌که شيمي‌درماني يا... استفاده مي‌کنند، از جمله گروه‌هاي در خطرند.

براي پيشگيري اين نکات بهداشتي را رعايت کنيد: هنگام عطسه يا سرفه، جلوي دهان‌ را با دستمال بگيريد. دست‌هايتان را مرتب بشوييد. بهتر است واکسن ذات‌الريه و آنفلوآنزا تزريق شود. از کشيدن سيگار خودداري کنيد. سيستم ايمني بدن خود را با خواب کافي، ورزش و تغذيه سالم تقويت کنيد.

درمان ذات‌الريه شامل ريشه‌کن‌کردن عامل عفوني است و شامل: استراحت‌کردن، نوشيدن آب، اگر دچار ذات الريه هستيد مايعات بيشتري بنوشيد. مصرف منظم دارو در صورتي‌که پزشک براي درمان ذات‌الريه دارو تجويز کرده است، دوره مصرف دارو و درمان خود را کامل کنيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار