| کد مطلب: ۱۰۴۲۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

«کی‌روش» آمده تا در جام‌جهانی بد نبازیم!

مسعود اقبالی، کارشناس فوتبال در خصوص تغییر در کادرفنی تیم‌ملی گفت: کارلوس کی‌روش را به تیم‌ملی آوردیم تا در جام جهانی 2022 آبرومند بازی کنیم و بد نبازیم.
لژیونرها
مسعود اقبالی در گفت‌وگو با «فارس»، در مورد شرایط تیم‌ملی و بازی‌های دوستانه‌ای که با اروگوئه و سنگال در اتریش داریم، اظهارداشت: در ابتدا باید بگویم که سبک بازی سه تیم همگروه ما در جام‌جهانی یعنی انگلیس، آمریکا و ولز شباهتی به این دو حریف تدارکاتی‌مان ندارد و مجبور شدیم که مقابل این دو تیم بازی دوستانه انجام بدهیم زیرا از هیچی بهتر است! در مورد تیم‌ملی هم باید بگویم اکثر بازیکنان تجربه حضور در جام‌جهانی را دارند و به‌خوبی همدیگر را می‌شناسند. وی افزود: این دو مسابقه از نظر فنی شباهتی به بازی‌های ما در جام‌جهانی نخواهد داشت اما می‌تواند نشان بدهد که بازیکنان‌مان در چه شرایطی هستند. بازیکنان لیگ داخلی‌مان که میزان آمادگی‌شیان مشخص است و همه می‌خواهیم وضعیت لژیونرها را ببینیم. به‌جز طارمی شاید بقیه لژیونرها‌ی‌مان کمتر در ترکیب اصلی تیم‌هایشان قرار می‌گیرند. حتی سردار آزمون هم دیگر بازیکن ثابت نیست. باید ببینیم کی‌روش بعد از این دو مسابقه چه خواهد کرد.
مشکل اصلی کی‌روش
این کارشناس فوتبال تصریح کرد: مشکل اصلی کی‌روش بعداز این دو مسابقه دوستانه و اردو در اتریش آغاز می‌شود، زیرا لژیونرها را حدود 10 روز قبل از جام‌جهانی در اختیار نخواهد داشت. در نتیجه کی‌روش به همان سبک و سیاق قبل تیم‌ملی را آماده می‌کند. بازی‌هایی با ساختار دفاعی منسجم و آمادگی فیزیکی خوب بازیکنان که من از ابتدا هم طرفدار بازگشت کی‌روش بودم، زیرا اسکوچیچ از سوی بازیکنان تیم‌ملی مورد پذیرش نبود. کاریزمای لازم را برای هدایت تیم‌ملی در جام جهانی نداشت. او یک مربی با شاخص‌ها و اخلاق خاص خودش است و فقط می‌خواست در جام‌جهانی روی نیمکت تیم‌ملی کشورمان حضور داشته باشد.
برکناری «اسکو»
اقبالی در مورد اینکه برخی مربیان می‌گویند از نظر معرفتی برکناری «اسکو» کار درستی نبود، بیان داشت: فوتبال یک منطق و علم است بزرگترین مربیان دنیا هم ممکن است از تیم‌ خود کنار گذاشته شوند. اکنون هم کی‌روش به تیم‌ملی ما آمده تا در جام‌جهانی بد نبازیم. برای این سه بازی حتی اگر گواردیولا و فرگوسن را هم بیاوریم کار زیادی از دستش برنمی‌آید. زیرا فوتبال ما از نظر سخت‌افزار، تاکتیکی و ... از فوتبال مدرن و عقب‌تر است. بنابراین کی‌روش تلاش می‌کند میزان آمادگی جسمانی و فیزیکی بازیکنان تیم‌ملی را بالا ببرد.
هدف
وی افزود: در جام‌جهانی 2018 تیم‌ملی دوندگی بالایی داشت و بازیکنان از نظر فیزیکی آمادگی خوبی داشتند. در جام‌جهانی قطر هم کی‌روش ساختار دفاعی مستحکمی برای تیم ملی ایجاد خواهد کرد تا کمتر گل بخوریم و بازنده بدی نباشیم. از نظر فنی تیم‌ملی در خط میانی دارای مشکلاتی است و ارتباطی بین خطوط ما برقرار نیست. در مقدماتی جام‌جهانی هم با چاشنی شانس به جام‌جهانی صعود کردیم و فقط برنده می‌شدیم، اما فوتبال خوبی ارائه نمی‌کردیم. اکنون هم با رقبای قدرتمندی داریم. انگلیس، آمریکا و ولز بازیکنان آماده‌ای در فوتبال باشگاهی اروپا دارند و تیم‌ملی ما با کی‌روش تلاش خواهد کرد تا بد نبازد و به‌عنوان یک تیم آسیایی فوتبال قابل قبولی ارائه بدهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار