| کد مطلب: ۱۰۴۲۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــــاه

انهدام باند قاچاق موادمخدر
فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی از دستگیری 3 متهم اصلی باند قاچاق موادمخدر وکشف 142 کیلو و 200 گرم حشیش در شهر مشهد خبر داد. سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی گفت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی شهرستان مشهد در اقدامی اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله موادافیونی از استان‌های جنوبی کشور به مشهد دست یافتند. وی افزود: ماموران پلیس در این عملیات ضربتی با ردزنی‌های گسترده 3 متهم قاچاق و توزیع موادمخدر در این ارتباط را شناسایی در اقدامی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند. سردار تقوی خاطرنشان کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر درمرحله اول این عملیات 2 متهم را در حال جابه‌جایی موادمخدر با خودرو در مشهد دستگیر و 29 کیلو و 200 گرم حشیش کشف کردند. وی گفت: پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی، مخفیگاه متهمان را مورد بازرسی قرارداد و با دستگیری یک عضو دیگر این باند 113 کیلو حشیش و4 دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کرد. فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: تحقیقات در باره این پرونده ادامه دارد.

فروش سوالات کنکور در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری متهم فعال در زمینه کلاهبرداری در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی خبر داد. سرهنگ مرتضی ابوطالبی، اظهارداشت: در پی ‏شکایت یکی از شهروندان مبنی بر مشاهده سوالات و فروش صندلی کنکور در برنامه تلگرام و کلاهبرداری از وی با این شیوه، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتا استان قرار گرفت. این مقام انتظامی افزود: طی بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا، گرداننده کانال‌های فعال در حوزه فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی مورد شناسایی قرار گرفتند و در هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضائی عاملان مربوطه در یکی از استان‌های شمال کشور دستگیر شدند. سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: اقدامات پلیس فتا در زمینه برخورد با هر گونه فعالیت مجرمانه در این حوزه به‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار دارد. رئیس پلیس فتا استان یزد در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه فعالیت هرگونه تارنما، صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی پیرامون فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور صرفا با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده و نمونه‌های موجود در کانال‌ها مربوط به سوالات سال‌های قبل و با انگیزه جلب اعتماد کاربران است، لذا اکیدا توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به تبلیغات مربوط به فروش سوالات کنکور و آزمون‌های نهایی در شبکه‌های اجتماعی توجه ننموده و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در این خصوص مراتب را سریعا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

کامیون قاچاق کشف شد
فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف یک کامیون خارجی قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بیله‌سوار خبر داد. سرهنگ جواد تقوی اظهارداشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بیله‌سوار با انجام بررسی‌های لازم و اشرافیت اطلاعاتی از وجود یکدستگاه کامیون خارجی قاچاق در گمرک این شهرستان اطمینان حاصل کردند. وی با اشاره به هماهنگی قضائی در این رابطه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی بلافاصله به محل اعزام و خودرو مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند. فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به ارزش 40 میلیارد ریالی کامیون گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد. سرهنگ تقوی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور و تولید داخل وارد می‌کند؛ از مردم خواست: چنانچه با فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان و کسانی‌که امنیت اقتصادی را به‌خطر می‌اندازد مواجهه شدند، بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 موضوع را با مدافعان امنیت اقتصادی در میان بگذارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار