| کد مطلب: ۱۰۴۲۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

‌دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس
با رهبر انقلاب
در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز (چهارشنبه ۳۰شهریور ۱۴۰۱) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. علاوه بر حضور برخی پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره)، جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور نیز از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور خواهند داشت.

دیدار مکرون و رئیسی
آرمان ملی: آیت‌ا... دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، روز سه‌شنبه به وقت محلی با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری در سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌ا... رئیسی در صدر هیاتی بلندپایه اما کم تعداد، بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد. رئیس‌جمهور اسلامی ایران پیش از این نیز در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به نقض مکرر و فاحش تعهدات از سوی آمریکا و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات خود در این توافق بین‌المللی، گفته بود: آمریکا با وضع تحریم‌های جدید تعهدات خود را به‌طور آشکار نقض کرده است. آیت‌ا... رئیسی با تاکید بر اینکه هم آمریکا و هم اروپایی‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، تاکید کرده بود: در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تامین شود. رئیس‌جمهور همچنین در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس که یکشنبه شب به وقت محلی از این شبکه آمریکایی پخش شد، اظهار داشت: ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود. آیت‌ا... رئیسی تاکید کرد: آمریکایی‌ها پیمان شکنی کردند. آنها این کار را کردند، وقتی شما به تعهدتان وفادار نباشید توافق بی‌معنی است. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم چرا که قبلا آن را تجربه کردیم؛ اگر تضمین وجود نداشته باشد هیچ اعتمادی نخواهیم داشت.

اصل نظام را نشانه گرفته‌اند
یک نماینده مجلس گفت: در آستانه عضویت ایران در اجلاس شانگهای و نشست مجمع عمومی سازمان ملل عده‌ای قصد دارند که از فضای پیش آمده درباره اتفاق رخ داده برای خانم مهسا امینی سوءاستفاده کنند. عبدالحسین روح‌الامینی ادامه داد: ما به خانواده مهسا امینی تسلیت می‌گوییم من به عنوان پدری داغدار خانم امینی را مانند دختر خود می‌دانم اما نصیحت می‌کنم و تذکر می‌دهم افرادی که مسائل را پیگیری می‌کنند از جاده انصاف خارج نشده و جمهوری اسلامی همیشه مظلوم را مظلوم‌تر نکنند. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نباید به تحرکات ضد انقلاب، سلطنت‌طلبان، کموله و منافقین فرصت داده شود. منافقین که در خون 17 هزار شهید ترور شنا می‌کنند در برخی تحرکات مهسا بهانه و اصل نظام را نشانه گرفته است به عنوان یک پدر داغدار توصیه می‌کنم مسیر را از مسیر ضد انقلاب جدا کنید.

دفاتر خدمات الکترونیک
تجمیع شوند
نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود گفت که باید دفاتر خدمات الکترونیک نیز تجمیع شوند محمود احمدی‌بیغش در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره عملکرد دستگاه‌های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک گفت: چرا با وجود مصوبه مجلس، مصوبات شورای عالی فضای مجازی زمین مانده است. هوشمندسازی به عنوان شعار دولت موفقیت چندانی نداشته است. وی ادامه داد: قرار بود با هوشمندسازی دولت کوچک شود و هزینه‌ها کاهش یابد که این اتفاق رخ نداده است. در سامانه دولت سردرگمی زیادی ایجاد شده که نمونه آن بی‌عدالتی زیاد در دهک بندی‌های اجتماعی است که باید در این خصوص از نهادهای حمایتی سوال شود.

چرا حق مناطق جنگی
لغو شده است؟
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیوان عدالت اداری و سازمان برنامه و بودجه گلایه داریم که چرا حق مناطق جنگی برای این مناطق محروم لغو شده است. مجتبی یوسفی در تذکری گفت: از ملت عراق برای مهمان‌نوازی از زوار کربلا در ایام اربعین و از مردم استان‌های مرزی خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: از دیوان عدالت اداری و سازمان برنامه و بودجه گلایه داریم که چرا حق مناطق جنگی برای این مناطق محروم لغو شده است. این ۶ استان مرزی از نظر زیرساخت و امکانات رفاهی با مشکل مواجه‌اند. متأسفانه تفسیر قانون در ماده ۱۱۲ لغو شده که کمکی به کارمندان بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار