| کد مطلب: ۱۰۴۲۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

علت درگذشت مهسا اميني را به مراجع قضائي اعلام مي‌کنيم

سازمان پزشکي قانوني در اطلاعيه‌اي تأکيد کرد: بلافاصله پس از مشخص شدن نتيجه آزمايش‌هاي تخصصي انجام شده، گزارش خود از علت فوت خانم مهسا اميني را به مراجع قضائي اعلام خواهد کرد. متن اين اطلاعيه به شرح زير است: «به اطلاع مي‌رساند اداره‌کل پزشکي قانوني استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران جهت رسيدگي ويژه اين پرونده نسبت به اعزام همکاران مجرب اين سازمان و معاينه دقيق ايشان در بيمارستان اقدام نمود که در حين فرايند تشکيل کميسيون تخصصي، خبر درگذشت وي واصل شد. به محض اطلاع از وقوع فوت متوفيه و در پي دستور مقام محترم قضائي با تشکيل يک تيم مجرب از کادر متخصصان پزشکي قانوني، پس از انتقال پيکر فوت شده به سالن تشريح مرکز تشخيصي و آزمايشگاهي استان تهران، نسبت به معاينه ظاهري و کالبدگشايي پيکر متوفيه اقدام شد. در رسيدگي به اين پرونده بررسي دقيق و کاملي در معاينه و کالبدگشايي صورت گرفت و تمامي معيارها و شاخص‌هاي تعيين علت فوت، معاينه ظاهري و اعضاي داخلي بدن انجام و نمونه‌هاي لازم از بافت‌ها و اعضاي داخلي بدن برداشته و به آزمايشگاه‌هاي تخصصي ارسال شد تا به مجرد حصول نتايج آزمايش‌هاي ارسالي و با در نظر گرفتن نتايج معاينات و کالبدگشايي انجام شده، مندرجات پرونده بيمارستاني و سوابق پزشکي نامبرده و همچنين اخذ نظريه تخصصي رشته‌هاي مورد نظر در قالب کميسيون پزشکي ويژه‌اي که به دستور دادستان محترم در اداره‌کل پزشکي قانوني استان تهران تشکيل شده است، متعاقباً نسبت به تعيين علت فوت اقدام و نتيجه به مقام محترم قضائي ارسال شود.»

کلاس اولي‌ها 30 و 31 شهريور مدرسه مي‌روند

محمد مهدي کاظمي، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشايي مدارس اعلام کرد: امسال در روز دوم مهر زنگ آغاز سال تحصيلي و زنگ ايثار و مقاومت در مدارس زده مي‌شود. مهر امسال بعد از 25 ماه تعطيلي مدارس سراسر کشور بازگشايي خواهند شد. دانش‌آموزان کلاس اولي در روز 30 و 31 شهريور ماه براي شرکت در «جشن شکوفه‌ها» به مدرسه خواهند رفت. او افزود: امسال 900 هزار فرهنگي و 16 ميليون و سي هزار دانش‌آموز در مدارس حضور پيدا مي‌کنند. که از اين تعداد 49 درصد دختران و 51 درصد پسران هستند. کاظمي ضمن توصيه به دانش‌آموزان متوسطه براي تزريق دز يادآور و تکميل واکسيناسيون اظهارکرد: در خرداد ماه سالجاري بيش از 85 درصد دانش‌آموزان بالاي 12 سال دز دوم واکسن خود را دريافت کرده بودند .

«شاد» تا پايان سال رايگان است

وزير آموزش و پرورش ضمن تاکيد بر اينکه شبکه شاد نبايد تعطيل شود گفت: بچه‌هاي ما بايد در اين زيست بوم هم حضور داشته باشند. بايد فرزندانمان را متناسب با زمان تربيت کنيم. يوسف نوري درباره جايگاه و چگونگي استفاده از شبکه شاد در سال تحصيلي جديد اظهار کرد: شاد، شبکه منحصربه فردي است. راه‌اندازي شاد، کار خوبي بود به گونه‌اي که مي‌توان آن را در سطح جهاني هم معرفي کرده و به نمايش گذاشت. او افزود: شبکه‌اي که بتواند روزانه 11 ميليون نفر را پذيرا باشد، شبکه‌اي گسترده و قدرتمند است و اين آمار بالايي است و گاهي پهناي باند بالاتري نسبت به پيام‌رسان‌هاي معروف دنيا را به خود اختصاص مي‌داد.

تغيير ساعت اجراي طرح ترافيک

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بيان اينکه طرح جديد ترافيک تهران با افزايش يک ساعته نسبت به گذشته اجرا خواهد شد، گفت: از اين طرح بازخوردگيري مي‌شود و اگر لازم باشد تغييرات بعدي در اجراي طرح ترافيک بر اساس بازخوردها اعمال خواهد شد. سردار محمد حسين حميدي، گفت: با تصويب شوراي ترافيک شهر تهران، ساعت اجراي طرح ترافيک از اول مهر تغيير کرده و از 6:30 صبح تا 18 خواهد بود. ما روي ساعت و محدوده طرح جديد ترافيک اتفاق نظر داشتيم و آن را تصويب کرديم و فعلا نيز برنامه‌اي براي ايجاد تغييرات در ساعت اجراي طرح ترافيک نداريم. او گفت: تنها تغيير صورت گرفته نسبت به تابستان اين است که زمان اتمام طرح ترافيک از ساعت پنج به شش عصر رسيده است. اين درحالي است که در گذشته و پيش از پاندمي کرونا ساعت اجراي اين طرح تا هفت عصر بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار