| کد مطلب: ۱۰۴۲۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد

نمونه‌اي از عملکرد وحشتناک درباره ايران بود

واکنش مرندي به ادعاي نيويورک تايمز درباره وضعيت سلامتي رهبر معظم انقلاب

نمونه‌اي از عملکرد وحشتناک درباره ايران بود

محمد مرندي، مشاور رسانه‌اي تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران با انتشار پيامي در حساب کاربري خود در توئيتر به گزارش ادعايي روزنامه نيويورک‌تايمز درباره وضعيت سلامتي حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي واکنش نشان داد. وي نوشت: ادعاي نيويورک‌تايمز يک روز پيش از ايراد سخنراني توسط آيت‌ا... خامنه‌اي مطرح شده است. مرندي ادامه داد: آنها ادعا کردند که از چهار نفر مطلع با وضعيت سلامتي ايشان (رهبر انقلاب) اطلاعات کسب کرده‌اند. تصور کنيد که نيويورک تايمز و ساير رسانه‌هاي غربي در مورد ديگر موضوعات مرتبط با ايران چقدر وحشتناک و مغرضانه عمل مي‌کنند. روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز روز جمعه در گزارشي به نقل از چهار منبع آگاه ادعا کرده بود که رهبر معظم انقلاب به تازگي يک جراحي داشته‌اند و وضعيت سلامتي ايشان چندان مساعد نيست. اين در حالي است که حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در هفته‌هاي گذشته ديدارهاي مکرري انجام داده و روز گذشته نيز به مناسبت روز اربعين حسيني در حسينيه امام خميني(ره) در مراسم عزاداري هيئت‌هاي دانشجويي حضور يافتند و به ايراد سخنراني پرداختند. ايشان در بخشي از سخنان خود در اين مراسم با اشاره به تلاش‌هاي بي‌وقفه بدخواهان و رهزنان حقايق بر ضد حوادث مهمي همچون راهپيمايي شورانگيز اربعين، همگان را به وظيفه‌شناسي سفارش و خاطرنشان کردند: دو جمله حياتي و جاوداني قرآن يعني تواصي به حق و تواصي به صبر براي هميشه و به‌خصوص براي امروز ما يک دستورالعمل اساسي است.

دروغگويان رسوا شدند

رسانه‌هاي ضدانقلاب روزهاي گذشته اخباري را درباره سلامتي رهبر معظم انقلاب منتشر کردند، اما بار ديگر مشخص شد که اين اخبار همچون گذشته نادرست و کذب است. اين رسانه‌ها مدعي شده بودند حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي تحت عمل جراحي قرار گرفته و در بستر بيماري است. در همين راستا بي‌بي‌سي فارسي با انتشار پستي در اينستاگرام خود نوشت که « آيت‌ا... خامنه‌اي در بستر بيماري است.» نيويورک‌تايمز هم در مطلبي تاکيد کرد که «رهبر ايران پس از بيمار شدن، حضور در انظار عمومي را لغو کرد!» اين دست اخبار که در روزهاي گذشته از سوي رسانه‌هاي معاند و ضدانقلاب و دست نشانده‌هاي داخلي آنها منتشر شد، بسيار است و البته اين اولين باري نيست که اين رسانه‌ها به دروغ پراکني و انتشار اخبار کذب درباره وضعيت سلامتي رهبر معظم انقلاب مي‌پردازند. اين رسانه‌ها در گذشته نيز بارها چنين اخباري را منتشر کرده و با روشن شدن حقيقت بدون کوچک‌ترين واکنشي سکوت کرده‌اند يا با انتشار اخبار دروغ ديگر بر اخبار قبلي خود سرپوش گذاشته‌اند. با حضور دانشجويان در حسينيه امام خميني (ره) و انتشار تصاوير و فيلم مراسم، دروغ بودن تمامي شايعات براي مردم مشخص شد و اعتبار بعضي از رسانه‌هايي که تا قبل از آن تصور مي‌شد اصول حرفه‌اي را رعايت مي‌کنند، زير سؤال رفت و مشخص شد اين رسانه‌ها به‌واسطه مشورت با ايراني‌هاي مزدور، به دنبال واقعيت‌سازي براي آرزو‌هاي خود هستند و تمامي اعتبار خود را پاي يک دروغ، فدا مي‌کنند.

چرا شايعه کردند؟

اما چرا اين شايعه‌سازي در جامعه تا حدودي باعث نگراني قسمتي از افکار عمومي شد؟ و چه دليلي پشت‌سر رواج اين شايعات است؟ به نظر مي‌رسد که جريان ضدانقلاب داخلي و خارجي با نااميدي از عدم پيشرفت و گسترش حوزه راهبردي انقلاب اسلامي در غرب آسيا و ديگر کشور‌هاي جهان و همچنين به دليل بي‌اعتبار شدن تمامي شعار‌ها و تلاش‌هاي غرب‌گرايان مبني بر اينکه فقط با مذاکره، تسامح و تغافل مي‌توانيم در منطقه و جهان پيشرفت کنيم، شکست تمامي سياست‌هاي خود را از حسينيه امام خميني مي‌بينند و بازهم حمله و تخريب چهره رهبر انقلاب را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در واقع از سال 97 تا انتهاي دولت روحاني، غرب و عوامل داخلي‌اش به اين نتيجه رسيدند که بايد نوک حملات خود را متوجه رهبر انقلاب کنند و دليل شکست در برجام و مشکلات اقتصادي را مواضع انقلابي ايشان بدانند و بدون هيچ نقدي نسبت به دولت غرب‌گراي وقت که خودشان حامي صد درصدي‌اش بودند، اذهان عمومي را آماده اين موضوع کنند که اگر به دنبال موفقيت در مذاکرات و فضاي اقتصادي بهتر هستيد، بايد به رهبر انقلاب بگوييد که اجازه بدهد هر آنچه که آمريکا و غرب در مذاکرات از ما طلب مي‌کنند را در اختيارشان قرار دهيم تا به ما امتياز بدهند، تا جايي که دبيرکل وقت حزب اتحاد ملت در سال 97، به صراحت مي‌گويد: بعيد مي‌دانيم الان و در بحران فعلي کاري از دست شخص آقاي روحاني بربيايد، اظهار کرد: راه حل اين بحران فزاينده در دست روحاني نيست بلکه روحاني بايد با مقام معظم رهبري بنشيند و بگويد که راه حلي پيش روي ما قرار دهند.

برخي فکر مي‌کردند اروپا پيت نفت در دست به التماس مي‌افتد

يک فعال سياسي اصولگرا درباره علت تعلل براي تعيين تکليف برجام اظهار داشت: شايد از يک جهت بتوان به آقاي رئيسي حق داد،‌ وقتي آقاي روحاني با 24 ميليون رأي و آقاي ظريف به عنوان ديپلمات شناخته شده در عرصه جهاني مذاکرات را به نتيجه رساندند، در مقابل دلواپسان آن طور آنها را مورد هجمه قرار دادند، طبيعي است که آقاي رئيسي با آراي کمتر مقابل هجوم‌هاي پس از توافق کم خواهد آورد. محمد مهاجري با بيان اينکه بايد به آقاي رئيسي حق داد وارد تصميم گيري‌هاي سخت نشود، تنها تصميم او درباره حذف ارز 4200 بود .‌ اين تحليلگر مسائل سياسي درباره احتمال منتفي شدن توافق با تعلل بيشتر براي تصميم‌گيري اظهار کرد:‌ برخي يک تحليل اشتباهي داشتند که فکر مي کردند،‌ اگر فردا هوا سرد شود همه کشورهاي اروپايي پيت هاي نفت شان را جلوي در وزارت خارجه مي گذارند و مي گويند «جان مادرتان 20 ليترنفت به ما بدهيد تا ما خودمان را گرم کنيم».وي ادامه داد:‌ الان دولت متوجه شده که از اين خبرها نيست. اروپايي ها حتي اگر از سرما هم بلرزند نياز به انرژي شان را از جاهاي مختلف دنيا مي توانند فراهم کنند. اخيرا خبري آمد که آذربايجان در حال تأمين بخشي از نياز اروپا به گاز است. اين نشان مي دهد اروپايي ها دست روي دست نگذاشتند و منتظر ما نشدند بلکه ما بايد از آن فرصت مناسب استفاده مي کرديم تا منافع خودمان را اين وسط تأمين کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار