| کد مطلب: ۱۰۴۲۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

آذری جهرمی: عجب!

آرمان ملي: مصطفي ميرسليم، نماينده مجلس در واکنش‌ به مرگ مهسا اميني در توييتي نوشت: ‌اين خصلت بى آبرويى ‎منافقان است که سعى مى‌کنند به هر بهانه‌اى با سوء استفاده از لجام گسيختگى ‎فضاي مجازى، دست به آبروريزى از جمهورى اسلامى بزنند. ميرسليم همچنين در توييتي ديگر در واکنش به اين ماجرا نوشت: ‌‎بانوان مبارز و ‎پاکدامن از ارکان پيروزى نظام مقدس ما بوده و هستند. کسانى که امروز مي‌خواهند با ابزار ترويج فحشا و لاابالي‌گرى باعث اختلاف‌افکنى و آبروريزى و تضعيف کشور شوند، بزودى مفتضح خواهند شد. واژه منافقين که ميرسليم نوشت، اذهان را به سمت پسر او سوق داد. او گفته بود: مهدي را ظاهراً پس از دو سال مراقبت، در تيرماه 1398 بازداشت و در بهمن 1398 به اتهام اقدام عليه امنيت ملي به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجديد نظر و قطعي شدن حکم، در بهمن 1399 به زندان اوين برده شد. وي افزود: هنگام دستگيري او، با اطلاعاتي که ماموران امنيتي به من دادند متوجه مسائلي که او را گرفتار کرده بود شدم و فکر مي‌کنم که اگر زودتر متوجه اين مسائل شده بودم، با تنبيه مختصري مي‌توانستم او را از از اين وضعيت نجات دهم. ميرسليم تاکيد کرد: بنده براي جلوگيري از هرگونه شائبه و شبهه، در هيچ يک از مراحل بازداشت و بازجويي و محاکمه و تجديدنظر دخالتي نکردم. اين نماينده مجلس درخصوص اقدامات فرزندش در اين پرونده گفت: منافقين با شناسايي و سوءاستفاده از نقطه ضعف مهدي او را شکار کرده و به دام انداخته و سعي کردند از او اطلاعاتي به‌دست بياورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندي شده بوده، موفقيتي جز به دام انداختن او به دست نياوردند. وي درخصوص نقطه ضعف فرزندش نيز خاطرنشان کرد: نقطه ضعف مهدي از بدو تولد با او بوده و اين مساله هم جسمي است و هم روحي. من و مادرش هم بسيار تلاش کرديم تا اين نقاط ضعف بر شخصيت او تأثير نگذارد و او بتواند به‌تدريج که رشد مي‌کند، بدون احساس ضعف و به صورت عادي به تحصيل و زندگي اجتماعي بپردازد و تا حدود زيادي هم موفق بوديم. اين نماينده مجلس ادامه داد: مهدي در دوران بازجويي متوجه شد که فريب خورده و به دام افتاده و کاملا نادم و افسرده شد به گونه‌اي که دائم پس از بازجويي و به‌ويژه در زندان احساس غربت مي‌کرد و شب و روز را با اشک و ناله مي‌‌گذراند و هم‌بندي‌هايش او را وادار کرده بودند از قرص‌هاي آرامبخش استفاده کند و همين موجب شد ضعف جسماني‌اش تشديد شود و حتي تعادلش را از دست بدهد. همچنين برخي از همبندي‌هاي او هنگام مرخصي به من گفتند که ديگران، مهدي را وادار به بيگاري کرده و از او اخاذي مي‌کنند و بدتر از همه به مناسبت شرکت در رأي گيري و انتخابات رياست‌جمهوري به او اهانت مي‌کردند. اينها نمونه‌هايي بود از آنچه در زندان رخ مي‌داد و وقتي يقين به صحت گزارش‌ها پيدا کردم و برايم محرز شد که از طرف هم‌بندي‌هايش ظلمي رخ داده، در نامه‌اي از رئيس قوه قضائيه سؤال کردم که آيا منظور از 5 سال حبس، زندان توأم با تحقير و توهين و اخاذي است؟ ايشان هم بزرگواري کردند و جواب دادند.

واکنش آذري جهرمي

واکنش آذري جهرمي وزير ارتباطات روحاني به توييت ديروزميرسليم جالب بود. او تنها نوشت: «عجب» به نظر مي‌رسد اين يک کنايه‌اي به وضعيت پسر ميرسليم بود.

مرد هميشه مخالف فضاي مجازي

ميرسليم همواره مخالف فضاي مجازي بود . او در شهريور 1400 از صيانت حمايت کرد و گفت: «بايد فضاي مجازي در جهت حفظ حقوق مردم و جلوگيري از ادامة ناهنجاري‌هايــي کــه به لحاظ اقتصادي و اجتماعي و فرهنگـي و سياسي در آن رواج يافته، مهار شود و دولت مصمم است اين نظـم را اعمال کند و اين برنامه‌اي است که وزير محترم نسبت به آن متعهد شده است. با اين طرح، نه جلوي کسب و کارهاي فضاي مجازي گرفته خواهد شد و نه دسترسي به شبکة جهاني اطلاع‌رساني (اينترنت) محدود خواهد گشت بلکه از تعدي کساني که سوداگــران تباهـــي‌اند ممانعت به عمل خواهد آمد و کــدام عقــل سليـــم است که با اين اقدام مصلحانه مخالف باشد؟» 10 تير سال گذشته هم مصطفي ميرسليم در توييتي با هشتگ فضاي مجازي و رونق نوشت: با طرح صيانت از حقوق کاربران در فضاي مجازي بسياري از کسب از کارهاي پليد کساد مي‌شوند و جلوي جريان‌هاي مالي کثيف و مشکوک گرفته مي‌شود و برعکس کسب و کارهاي قانوني و مجاز نه تنها متوقف نمي‌شوند که با انواع نوآوري که امکان تبلور آن در فضاي مجازي وجود دارد، به‌شدت رونق مي‌گيرند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار