| کد مطلب: ۱۰۴۲۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــــاه

ضارب شهروندان شيرازي دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري فردي خبر داد که چند شهروند را در مسجد بلوار چهل‌مقام شيراز به وسيله چاقو مجروح کرده بود، خبر داد. سرهنگ فرج شجاعي گفت: فردي که چند شهروند را در مسجد بلوار چهل مقام شيراز به وسيله چاقو مجروح کرده بود، دستگير شد. فرمانده انتظامي شهرستان شيراز در تشريح جزئيات اين حادثه تصريح کرد: شهروندان با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس و از چاقوخوردگي چند شهروند در يکي از مساجد شيراز خبر دادند، بلافاصله ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند. اين مقام انتظامي عنوان داشت: در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد، مردي 32 ساله اهل يکي از شهرستان‌هاي اطراف شيراز به‌دلايل نامعلومي 8 شهروند را پس از پايان مراسم دعاي ندبه در مسجد حاج‌عباس واقع در بلوار چهل مقام با چاقو مجروح کرده است. وي با بيان اينکه متهم با تلاش ماموران کلانتري 34 جام‌جم دستگير و به مقر انتظامي انتقال داده شد، يادآور شد: 8 نفر مصدوم نيز توسط 4 دستگاه آمبولانس اورژانس به بيمارستان شهيد رجايي شيراز اعزام شدند. فرمانده انتظامي شهرستان شيراز اظهارداشت: برابر استعلام صورت گرفته خوشبختانه وضعيت مصدومان رضايتبخش و تحقيقات از متهم درخصوص علت و انگيزه ارتکاب اين جرم در دست بررسي است. سرهنگ شجاعي با بيان اينکه مسئولان انتظامي شيراز با حضور در بيمارستان از مصدومان حادثه عيادت و دلجويي کردند از شهروندان خواست: به شايعات فضاي‌مجازي توجه نکنند و هرگونه اخبار را از طريق منابع رسمي و خبرگزاري‌هاي معتبر پيگيري و دريافت کنند.

انهدام باند قاچاق سلاح به کشور

فرمانده مرزباني انتظامي کشور از متلاشي‌شدن باند قاچاق سلاح و کشف 14 قبضه سلاح جنگي توسط مرزبانان هنگ‌مرزي سردشت خبرداد. سردار احمدعلي گودرزي گفت: مرزبانان هنگ‌مرزي سردشت با اشراف اطلاعاتي مبني بر اينکه قاچاقچيان سلاح و مهمات قصد دارند تعدادي سلاح و مهمات جنگي را وارد خاک کشور کنند، بلافاصله تشديد اقدامات کنترلي نوار مرز را در دستورکار قرار دادند. وي تصريح کرد: مرزبانان با انجام يکسري اقدامات اطلاعاتي به محل شناسايي شده اعزام و پس از اجراي ساعت‌ها گشت و کمين موفق شدند ضمن متلاشي‌کردن باند قاچاق سلاح و مهمات، تعداد چهار قبضه سلاح کلاشنيکف، 10 قبضه کلت‌کمري و 500 عدد فشنگ به‌همراه متعلقات مربوط به سلاح‌ها را کشف و ضبط کنند. براساس اعلام سايت پليس، فرمانده مرزباني انتظامي افزود: در اين عمليات 2 نفر از قاچاقچيان دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند. گودرزي اظهارکرد: مرزبانان پرتلاش به‌طور شبانه‌روزي و با تيزبيني و درايت، بر مرزهاي کشور اشراف کامل داشته و با تمام توان مانع ورود سلاح و مهمات و تجهيزات و قاچاق انواع کالا، عبور و مرور غيرمجاز از مرزها مي‌شوند.

توصيه‌هاي هلال‌احمر براي بازگشت ايمن زوار اربعين

با توجه به اينکه از قبل از هم پيش‌بيني شده بود که طي روزهاي گذشته حجم بالايي از زوار اربعين به کشور باز مي‌گردند، توجه به توصيه‌هاي لازم براي جلوگيري از بروز حوادث احتمالي ضروري است. در همين راستا معاون عمليات سازمان امداد و نجات هلال احمر توصيه‌هايي را براي بازگشت زوار مطرح کرده است. مرتضي مرادي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به آمادگي همه دستگاه‌ها براي ارائه خدمات امدادي به زوار گفت: با توجه به ارزيابي‌هاي انجام‌شده زميني و هوايي، شرايط مساعد است و آمادگي لازم در همه نهادهاي امدادي از جمله جمعيت هلال احمر براي ارائه خدمات به مردم وجود دارد. وي بيان داشت: مهمترين مساله خستگي زائراني است که به کشور بازمي‌گردند و مي‌خواهند بلافاصله راهي شهر و استان خود شوند. خواهش ما از زائران اين است که تعجيلي براي بازگشت نداشته باشند و با رعايت نکات ايمني و آرامش و استراحت کافي، سالم و سلامت نزد خانواده‌هاي خود بازگردند. مرادي‌پور تاکيدکرد: زائراني که با خودروي شخصي سفر کرده‌اند حتما براي بازگشت استراحت و خواب کافي داشته باشند و به ازاي هر دو ساعت رانندگي نيز حداقل يک ربع با توقف در حاشيه امن راه کمي استراحت کنند و بعد به مسير ادامه دهند. رانندگان حتما حين رانندگي از خوردن نوشيدني‌هايي مانند دوغ يا غذاهاي پرچرب پرهيز کنند. در صورتي‌که رانندگان با بي‌خوابي پشت فرمان قرار بگيرند، دچار رخوت و سستي مي‌شوند و ممکن است دچار حادثه‌هايي نظير خروج از جاده و واژگوني خودرو شوند. مرادي‌پور ادامه داد: خواسته ما از رانندگان اين است که از سبقت و سرعت غيرمجاز پرهيز کنند. يکي از مهم‌ترين دلايل تصادفات برابر گزارش‌هاي پليس خستگي و خواب‌آلودگي است. اگر در خودرو چند نفر هستند و داراي مهارت کافي و گواهينامه هستند، به‌طور متناوب پشت فرمان بنشينند و از رانندگي مداوم و يکسره يک فرد خاص پرهيز کنند. وي اظهارکرد:‌ همچنين در صورتي‌که رانندگان قصد رانندگي در ساعات شب را دارند، بايد توجه بيشتري به محيط اطراف داشته باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار